Gå til innhold

Er det vanlig å ha slike tanker i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med typen i 2 år. Til tross for at jeg elsker han, har jeg støtt og stadig tenkt tanken på om jeg ville være lykkeligere med noen andre, samtidig som at tanken på å være uten han er helt grusom. Dette er tanker som har vært der nesten siden vi ble sammen. 

Er dette vanlig i et forhold?

Noen ganger lurer jeg på om vi ikke er en god match. Jeg  (tror jeg) er en lett påvirkelig person, og mange av hans meninger smitter lett over på meg, selvom det egentlig ikke følger mine verdier. Som for eksempel kjønnsroller og politikk. Jeg tror selv det er sunt og normalt å ha forskjellige meninger om ting, men av og til føler jeg meg manipulert. Dersom vi krangler ender det ofte opp med at det er min feil, og jeg føler ofte at jeg ikke kan uttrykke meg uten at det blir vridd om på.  Dette er nok også noe av grunnen til at jeg ofte tenker at jeg ville vært bedre foruten. Er dette et forhold å bli i? 

Anonymkode: e36f4...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du lettpåvirkelig i diskusjoner med andre også? Eller kun med kjæresten din?

Hvordan reagerer han hvis dere går ut av en diskusjon med han og du ikke "overtar" hans mening? Blir han sur/sint? At det er derfor du gir etter? Av frykt?

Anonymkode: 4f738...d2e

Skrevet

Det er helt vanlig. Mennesker er ikke laget for å være i monogame parforhold livet ut. Det er et moderne samfunnskonstrukt som heldigvis begynner å slå sprekker. Det er derfor du får disse tankene, og det er ingenting galt med deg. Alle har det slik fra tid til annen selv om det er konsensus her inne om at et forhold skal være som en Disneyfortelling, og det ultimate målet er å pine seg gjennom et forhold så lenge som mulig. 

Anonymkode: 87e61...2b6

Skrevet

Jeg har hatt slike tanker i forhold tidligere. Fellesnevneren var at jeg ikke var forelska, elsket dem ikke og så ikke for meg en fremtid med dem.

Nå er jeg i et forhold med en mann jeg elsker, og jeg tenker hver dag at jeg er så helt absurd heldig og lykkelig som har akkurat han som kjæreste. Våknet i dag tidlig og kjente sommerfugler i hele meg bare ved å se han ligge ved siden av meg i senga. Vil ikke ha noen andre, ingen andre kan få meg til å føle meg så lykkelig som det han gjør. ❤️

Tenker at det er noe som manlger i forholdet om du tenker på hvordan det ville vært med andre enn kjæresten.

Anonymkode: 87ea7...c9a

• Liker 4
Skrevet

Ifølge statistikken, den vanligste tanken i et parforhold: "jeg skal drepe ham nå!"😼

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt slike tanker i forhold tidligere. Fellesnevneren var at jeg ikke var forelska, elsket dem ikke og så ikke for meg en fremtid med dem.

Nå er jeg i et forhold med en mann jeg elsker, og jeg tenker hver dag at jeg er så helt absurd heldig og lykkelig som har akkurat han som kjæreste. Våknet i dag tidlig og kjente sommerfugler i hele meg bare ved å se han ligge ved siden av meg i senga. Vil ikke ha noen andre, ingen andre kan få meg til å føle meg så lykkelig som det han gjør. ❤️

Tenker at det er noe som manlger i forholdet om du tenker på hvordan det ville vært med andre enn kjæresten.

Anonymkode: 87ea7...c9a

Det er den i forholdet som har mest å miste som føler slike følelser som du beskriver. Et forhold er aldri likeverdig og det er alltid en part som vil ha den andre mest. I ditt forhold er det du. Du er mere redd for å bli forlatt av han enn han er av å bli forlatt av deg. Dynamikken i forholdet skyves i hans favør. Når dynamikken er i kvinnens favør får man slike tanker som TS har. Dette er helt ordinær relasjonspsykologi, og ikke noe nytt av dagen.

Anonymkode: 87e61...2b6

• Liker 3
Skrevet

Det er helt vanlig å tvile på forholdet og lure på om du hadde vært lykkeligere med noen andre, men jeg vil ikke si det er så normalt å tro at kjæresten manipulerer deg. Vanskelig å si om det er på grunn av han eller deg. Noen er jo bare sånn at de ikke har egne meninger og går dit vinden blåser

Anonymkode: aae05...fea

Skrevet

Ja, det er vanlig å tvile i ny og ne. 
Men. Du trenger er selvutvikling. Du må lære deg selv å kjenne bedre. Lære å holde fast i deg selv, stå opp for den du er - med de konsekvenser det kan ha.
Dette kan du gjøre med eller uten partner. Om han er sterkt dominerende, kan dette være vanskelig for deg å gjøre i et forhold

Anonymkode: aa884...6e3

Skrevet (endret)

Nei det er ikke normalt, ikke for meg ihvertfall. Samboeren min og jeg har vært sammen i snart 3 år og jeg har aldri tvilt på oss, eller han. Tror jeg har hatt tanken om jeg ville vært lykkelig med noen andre for lenge siden, men det vet jeg at jeg ikke ville vært.

Vi har ulike meninger rundt noen få ting, ellers har vi like verdier og forsåvidt meninger også. Dette er viktig i et forhold, hvertfall det med verdier. Hvis man vil starte en familie sammen.

Tenker kanskje at du og typen ikke er en god match, du sier du kjenner på dette selv. Og man skal alltid følge magefølelsen, den er alltid riktig :)

Endret av Rosatoast
Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig. Det er isåfall et tegn på at det forholdet du er i ikke er rett for deg 

Anonymkode: e20c3...fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...