Gå til innhold

Jeg og samboer har lite venner, får lite besøk. Nye venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har to barn, har gode jobber og lever et godt liv. Vi har god kontakt med våre søsken og noen få søskenbarn men lite kontakt med «venner eller vennepar. Det slo meg her i går kveld da vi begynte å diskutere at vi sjeldent får besøk eller annet av venner og at de gangene vi får besøk så er det som regel av familie.. Flere som har det slik? 

Vi driver å pusser opp et hus vi har kjøpt ved sjøen og jeg tenkte å invitere til innflytningsfest når vi blir ferdig, men det synes samboer var teit fordi vi ikke har så mange å invitere og han liker ikke konseptet «innflytningsfest» la Samtidig som hadde vi nesten 50 stk over på 30 årsdagen min for noen år siden så vi har jo folk hvis vi vil.. 

Vet ikke helt, men vi har en del venner vi har lite til felles med å de vennene vi har prøvd å invitere blir vi aldri invitert tilbake til osv. Nå er vi også småbarnsforeldre så har dårlig tid, men kjenner at vi ønsker flere å ha kontakt med. 

Samboer mener også at flere av vennene vi hadde før har lite til felles med oss da vi etter å fått bedre livsstil og god økonomi grunnet opprykk i jobb og mer ansvar samt arv så blir vi ofte «misunnet», og mange blir bitre og vanskelige å ha på besøk for de unner oss ikke stort hus, fine møbler og fine ferieturer. Mange blir frekke og begynner å spørre om hvordan vi har fått så god råd, samt lurer på hvorfor vi bor så fint å hvorfor vi kan ha mulighet til å eie to hus, og ikke bare ett med en ekkel tone. Vet ikke helt men føler ofte at vi må unnskylde oss for å ha god levestandard og vi er veldig lei av dette. Mange av disse vennene ønsker jo et slikt liv selv men ser ikke ut til å unne oss det:(

Noen med litt råd?

Anonymkode: 7a3ad...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker kanskje som dere trenger nye venner. Hva med å legge ut et innlegg på en facebook-gruppe? Sikkert andre par i samme situasjon. 

Eller meld dere på aktiviteter hvor dere kan prøve å bli kjent med noen? Feks fellesturer via DNT, dansekurs (kanskje flere par der), frivillig arbeid. 

Det er dessverre slik at av og til så leker like barn best. 

Jeg og mannen har mange venner. Alle har ulik økonomi, bosituasjon, noen har barn, noen har gode jobber, mens andre ikke har jobb.

Vi tilpasser oss derfor hvem vi er med alt ettersom hva vi skal. Ikke vits å bestille reise med annet par som har helt ulike ferieønsker enn oss. Da kan vi heller finne på noe vi alle liker hjemme osv. 

Anonymkode: b03e6...41d

• Liker 1
Skrevet

Vi har heller aldri besøk, drar på besøk osv. Har faktisk ingen jeg vil kalle vennepar. Men, har ikke egentlig tenkt over det før jeg leste dette innlegget. Det er liksom bare sånn det er. Litt kjedelig, for jeg liker jo å ordne til selskap..

Anonymkode: dea7b...1fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...