AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Er det normalt? Jeg har fått ny kjæreste og vi har vært sammen i 7 mnd. Alt går veldig bra, unntatt en ting…Han virker rett og slett sjalu på hunden min? Jeg drar sjelden ut på byn, jeg er ikke så glad i bylivet og foretrekker heller å kose meg hjemme med hunden i helgene. I ukedagene jobber jeg jo og føler jeg er nok borte fra han da, jeg vil ikke være lenge borte fra han i helgene i tillegg. Kjæresten min har tydeligvis lagt merke til dette, at jeg heller vil at vi skal være hjemme med hunden min enn å dra ut. Han kommenterte her om dagen at jeg koser jo mer med hunden min enn han og jeg begynte å le, trodde han tulla, men han var seriøs og virket fornærmet?! Så sa han at på Instagram kontoen min skriver jeg mye finere ord under bildene av hunden min enn av han?! Jeg føler jo egentlig at dette bare blir komisk og sliter litt med å skjønne om han mener det seriøst, men han virket oppriktig fornærma da han tok det opp?! Anonymkode: 51b41...0f0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Det er helt vanlig. Gi hønestjerten en god leverpostei-rub og gi oppmuntrende kommentarer underveis, så går det seg til etter et par ganger. Fred ut Anonymkode: fcd2b...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Heh, litt spesielt ja. Skjønner han ikke at det er ditt ansvar som hundeeier å ikke la hunden være for mye hjemme alene? Anonymkode: 9a1ac...d61 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Hadde aldri villa hatt en kjæreste med kjæledyr jeg da. Anonymkode: 88e07...396 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Det er vel mer vanlig at kjæledyret bli sjalu på partneren til eieren..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 Jeg pleide å syntes dette var såååå teit. Drev med hest og alle jeg datet sa de ikke ville være med en hestejente fordi de visste hesten kom foran. Klart det sa jeg og skjønte ikke problemet Men ble sammen med en mann som hadde hund og det var skikkelig irriterende å være hjemme hos han å han koste alltid med den hunden mer enn meg haha... Ja jeg ble sjalu på hunden men vet det er superteit Anonymkode: 5aa1f...968 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det normalt? Jeg har fått ny kjæreste og vi har vært sammen i 7 mnd. Alt går veldig bra, unntatt en ting…Han virker rett og slett sjalu på hunden min? Jeg drar sjelden ut på byn, jeg er ikke så glad i bylivet og foretrekker heller å kose meg hjemme med hunden i helgene. I ukedagene jobber jeg jo og føler jeg er nok borte fra han da, jeg vil ikke være lenge borte fra han i helgene i tillegg. Kjæresten min har tydeligvis lagt merke til dette, at jeg heller vil at vi skal være hjemme med hunden min enn å dra ut. Han kommenterte her om dagen at jeg koser jo mer med hunden min enn han og jeg begynte å le, trodde han tulla, men han var seriøs og virket fornærmet?! Så sa han at på Instagram kontoen min skriver jeg mye finere ord under bildene av hunden min enn av han?! Jeg føler jo egentlig at dette bare blir komisk og sliter litt med å skjønne om han mener det seriøst, men han virket oppriktig fornærma da han tok det opp?! Anonymkode: 51b41...0f0 Men du, egentlig virker ikke dette som et hundeproblem, men et interesse-/livsstilsproblem🤔 Anonymkode: 9a1ac...d61 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Eksen min var sånn, tålte ikke at katten fikk mer oppmerksomhet enn ham. Sa det rett ut som et seriøst argument! 😅 Jeg tenkte jo hjelp, hvordan skulle det gått om vi fikk barn. Kjæresten min nå kan iblant være litt sjalu, men akkurat når det gjelder katten, så går det mer på at han håper katten en dag skal like også ham like godt som katten liker meg, og det er mest søtt. Anonymkode: f5e03...71e 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Det kan være en blanding av at han er sjalu på at hunden får mer oppmerksomhet enn han, OG at han hadde sett for seg et friere liv hvor dere dro mer ut på byn og til venner og ikke satt så mye hjemme. Nå er jeg ikke så mye på byn, men jeg ser helt klart problemet med å være veldig mye hjemme "hele tiden". Regner med at han visste om hunden på forhånd, men oss som aldri har hatt hund, så klarer vi nok ikke å forestille oss på forhånd hvor bunden en blir. Anonymkode: 14bb2...28c 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 Jeg har opplevd å være sjalu på dyr. Var i et forhold der vi fikk oss hund. Mannen elsker dyr mer enn mennesker. Og Hunden elsket mannen og det var greit nok i en del år. Men så kom de dårlige årene der han, i stedet for å ta tak i problemene våre, så stakk han hodet i sanden. Han ignorerte meg, sluttet å gi meg oppmerksomhet, sa ikke hei til meg når jeg kom hjem. Og var generelt ubehagelig mot meg. Viste seg senere at han også var utro mot meg i denne perioden. Mens når han snakket til og koste med hunden så så jeg hans gamle jeg. Og jeg ble sjalu for at han ikke var sånn mot meg lenger. Det stakk skikkelig og var skikkelig sårt. Heldigvis er jeg ute av det forholdet nå. Han stakk fra både meg og hunden. Så nå er jeg og hunden i et nytt forhold der vi begge får kos og som ikke er preget av sjalusi 😂 Anonymkode: ac2cf...986 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Mannen min er det samme med meg og pusen min😂 han sier ofte at han er 100% sikker på at jeg kommer til redde katten fremfor han i f.eks en brann. Njaaa, er nå en mulighet😉 Anonymkode: 5cd4e...9b2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 Kan jo skjønne han. Når helga endelig kommer etter en arbeidsuke, og man kan finne på ting. Så vil du heller være hjemme med en hund?! Det hadde ikke jeg giddet. Anonymkode: 40c28...973 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 Kjøpte hund i fjor høst etter å ha ønsket en til lenge. Hun er alt jeg ønsket meg og mer. Min daværende samboer tok det ikke så greit at hunden fikk mer oppmerksomhet enn han. Det hang nok sammen med at forholdet var dårlig i utgangspunktet. Plutselig hadde jeg en hund jeg ga alt til og som i tillegg dekte mange av mine behov. På utsiden sto liksom han.. Han kjente veldig på det at jeg var mer glad i hunden enn jeg var i han, noe som sikkert ikke var en god følelse. Vel.. Han er heldigvis en eks nå 🙂 Jeg og hunden er lykkelig sammen. Hun har overtatt plassen hans i sengen etter at han flyttet ut, så nå sover vi sammen også 😅 Jeg har en ny mann som er fullstendig klar over og aksepterer at hunden er min "baby". Han vet at jeg elsker hunden skyhøyt og at hun er en prioritet. Han er inneforstått med at hun dekker noen behov som han aldri kan dekke, samtidig som jeg selvfølgelig har behov bare han kan dekke hvis det gir mening? Poenget er uansett at jeg forstår begge sider av saken. Jeg tenker at det viktigste du/dere kan gjøre, er å kommunisere tydelig hvilke behov dere har og hvordan disse oppfylles. For oss som er hundemennesker, så er hund en stor del av livet. En nødvendighet nærmest for å ha det godt. Man vil jo gjerne gi tilbake til hunden noe av det den gir til deg. Det kan noen ganger bli litt mye for partneren som ikke har det forholdet til hunden som en selv har. Anonymkode: d5d36...787 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kjøpte hund i fjor høst etter å ha ønsket en til lenge. Hun er alt jeg ønsket meg og mer. Min daværende samboer tok det ikke så greit at hunden fikk mer oppmerksomhet enn han. Det hang nok sammen med at forholdet var dårlig i utgangspunktet. Plutselig hadde jeg en hund jeg ga alt til og som i tillegg dekte mange av mine behov. På utsiden sto liksom han.. Han kjente veldig på det at jeg var mer glad i hunden enn jeg var i han, noe som sikkert ikke var en god følelse. Vel.. Han er heldigvis en eks nå 🙂 Jeg og hunden er lykkelig sammen. Hun har overtatt plassen hans i sengen etter at han flyttet ut, så nå sover vi sammen også 😅 Jeg har en ny mann som er fullstendig klar over og aksepterer at hunden er min "baby". Han vet at jeg elsker hunden skyhøyt og at hun er en prioritet. Han er inneforstått med at hun dekker noen behov som han aldri kan dekke, samtidig som jeg selvfølgelig har behov bare han kan dekke hvis det gir mening? Poenget er uansett at jeg forstår begge sider av saken. Jeg tenker at det viktigste du/dere kan gjøre, er å kommunisere tydelig hvilke behov dere har og hvordan disse oppfylles. For oss som er hundemennesker, så er hund en stor del av livet. En nødvendighet nærmest for å ha det godt. Man vil jo gjerne gi tilbake til hunden noe av det den gir til deg. Det kan noen ganger bli litt mye for partneren som ikke har det forholdet til hunden som en selv har. Anonymkode: d5d36...787 Hjelp. Anonymkode: c74c6...721 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hjelp. Anonymkode: c74c6...721 Ja.. Det er det mange som har sagt 😆 Jeg er blitt "crazy dog lady" og lever fint med det 😁 Anonymkode: d5d36...787
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan jo skjønne han. Når helga endelig kommer etter en arbeidsuke, og man kan finne på ting. Så vil du heller være hjemme med en hund?! Det hadde ikke jeg giddet. Anonymkode: 40c28...973 Når tenker du man skal være med dyret sitt? Anonymkode: f5e03...71e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 Skjønner godt du vil være med din trofaste hundevenn❤️ Et stort pluss for meg om mannen er glad i dyr. Er han ikke så er ikke jeg interessert i han heller. Anonymkode: 652e8...c77
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #18 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når tenker du man skal være med dyret sitt? Anonymkode: f5e03...71e Går ut i fra man er sammen med dyret sitt hver ettermiddag og kveld i uka. Å jeg vil tro en hund klarer seg alene noen timer i helga, at man ikke må være sammen med den 24/7 når det er helg? Men igjen, jeg skjønner jo ikke folk skaffer seg hund. Anonymkode: 40c28...973 1
Gjest Jon Are Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 Litt komisk ja. Hva med å møtes på halvveien. Få noen til å passe hunden en dag i helgen slik ar dete kam kose dere sammen en gang i blant ute. Gå ut og spise og diverse.. Det kan være litt viktig det også.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 Les denne. Forsøk å se på det som et ønske om å være mer sammen med deg, føle seg sett og satt pris på, prioritert. Hans kritikk av ditt forhold til hunden er uttrykk for hans ønske om å være sammen med deg og gå ut i helgene, mer kos med deg. Det handler ikke om hunden, men dine prioriteringer der hunden kommer først. https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/OrzBPb/unngaa-unoedvendig-krangling-noen-ganger-er-det-bedre-ikke-aa-si-noe-se Anonymkode: 56c4c...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå