Gå til innhold

Billån på AAP?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå i en situasjon der jeg må ha bil. 
Bilen jeg har nå er lånt av ei venninne, men denne er sliten. Jeg trenger derfor å kjøpe meg noe nytt.

Dessverre har jeg kun arbeidsavklaringspenger og stipend. Jeg får spart kanskje 2000kr i mnd, så det vil ta tid å spare opp nok til skikkelig bil. Derfor blir dessverre lån nødvendig.

har du noen erfaring med å ta opp billån på AAP? 

Anonymkode: 59981...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk nei i banken, men ja hos Santander. 

Anonymkode: 1dea4...2cf

Jeg også😊

Anonymkode: 7102d...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er i stand til å betjene lånet, så er det bare å kjøre på. Anbefaler deg å gå for så lavt som mulig. Surt å sitte der med en gammel og ubrukelig bil som ikke er nedbetalt enda. 

Anonymkode: 5f517...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo pest og kolera i samme båt. Jeg gikk fra AAP til ufør og kan si deg at du ikke er i en posisjon der du kan tillate deg å overforbruke. Hva slags situasjon må man brått ha bil i? Aldri i livet ville jeg ha tatt ut lån på noe som straks taper seg i verdi og som er en tikkende bombe ift. flere utgifter.

Anonymkode: e1936...1c2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sitter nå i en situasjon der jeg må ha bil. 
Bilen jeg har nå er lånt av ei venninne, men denne er sliten. Jeg trenger derfor å kjøpe meg noe nytt.

Dessverre har jeg kun arbeidsavklaringspenger og stipend. Jeg får spart kanskje 2000kr i mnd, så det vil ta tid å spare opp nok til skikkelig bil. Derfor blir dessverre lån nødvendig.

har du noen erfaring med å ta opp billån på AAP? 

Anonymkode: 59981...f93

Du bruker bare studielånet på bil om du vil. Så fremfor å bare ha stipend med AAP som du har, så ta opp mer studielån i tillegg til AAP. Er bedre det enn billån.  Kjøp noe ordentlig, og ikke noe jalla-greier til 40.000 - 50.000 kr. 

Er folk der ute i mediene som har skrytt av å ha brukt stipend og studielån på bolig, så du kan bruke det på bil.

Sitat:

Den kan også erstatte dyrere lån som billån, og de enda dyrere forbrukslånene.

https://www.nettavisen.no/studielan/derfor-bor-du-ta-opp-maksimalt-med-studielan/s/12-95-8460815

Anonymkode: fc44a...73a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...