Gå til innhold

«Skinnyfat»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lite muskelmasse på kroppen, men er fortsatt tynn (med litt fett selvfølgelig).

Ønsker å redusere fettprosenten da det hovedsaklig ligger på magen og rumpa, men ønsker også å bli litt sterkere/få mer definert kropp.

Trener styrke nå, men hvordan bør jeg spise? Trenger virkelig ikke å gå ned i vekt, men trenger å få bort litt fett/bli sterkere. Svakheten min hemmer meg litt i hverdagen.

Anonymkode: 9d210...fc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil få et økt kaloribehov, så du bør spise kaloritette måltider, gjerne med mye proteiner. 

Anonymkode: 8df4b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på protein og la det være hovedingrediensen i alle måltider. Hvis du vet du skal spise kaker eller godteri, spis noe proteinrikt først.

Anonymkode: e34e8...0c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise som du pleier for å holde vekten stabil pluss litt til (2-3-400 kalorier ekstra) og se hvordan kroppen responderer er et godt utgangspunkt. 

Å bygge muskler (når du i utgangspunktet er slank) vil kreve tung trening og at du ikke ligger i underskudd. Siden du vil unngå p legge på deg fettmasse bør du imidlertidikke ligge i veldig stort overskudd. Vedlikehold er et fint mål og så ser du hvordan det fungerer :) muskelmasse vil veie mer enn fettmasse (ifht volum), og ofte vil muskelen også holde på mer vann og glykogen når en begynner p trene styrke. Så ikke heng deg veldig,opp i vekten de første ukene, se heller på hvordan klærne passer, hvordan du føler deg osv. og så justerer du inntaket etter det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...