AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #41 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en opplevelse jeg liker, og noe jeg ofte prioriterer. Men da totalpakken, det å glede seg, pynte seg, bruke tid med mennesker jeg trives med, kombinasjonen av smaker og viner. Men, nei, jeg vil aldri referere til maten i en 10-retters i seg selv som "kos". Jeg ville ikke verdsatt den om jeg satt og spiste den foran en skjerm. Anonymkode: f3773...f9d Det virker trist å ikke ha noen glede forbubdet med mat. Anonymkode: 94dc3...fed 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #42 Del Skrevet 8. november 2021 Dadler med nøttesmør og en liten bit mørk sjokolade på 🤤 Anonymkode: 66664...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #43 Del Skrevet 8. november 2021 Rå kålrot/gulrot/blomkål/agurk i holidaydip. Dippen i seg selv kan gjøres sunnere med å velge lettere rømme, eks. drømmelett. Anonymkode: 1051c...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #44 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det virker trist å ikke ha noen glede forbubdet med mat. Anonymkode: 94dc3...fed Glede har jeg. Samler på michelinrestauranter, og er ivrig bruker av Reko og lokale bønder. Men å putte noe i munnen når man ikke er sulten? Det gir meg ikke noe. I alle fall ikke kos. Anonymkode: f3773...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #45 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Glede har jeg. Samler på michelinrestauranter, og er ivrig bruker av Reko og lokale bønder. Men å putte noe i munnen når man ikke er sulten? Det gir meg ikke noe. I alle fall ikke kos. Anonymkode: f3773...f9d Men hvem i alle dager sier at man skal gjøre det når man ikke er sulten? Jeg spiser uansett noe om kvelden for jeg er alltid sulten da. Så jeg koser meg med å spise noe som smaker godt i ro og mak, og innimellom mens jeg ser en serie på tv. Som f.eks. ei brødskive med god ost, en liten skål blåbær og en porsjon pimientos de padron. Det er kos og måltid i ett, i motsetning til lunsj på jobb der jeg bare må kaste i meg maten i full fart for å unngå knurrende mage. Anonymkode: de7c1...c95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #46 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men, nei, jeg vil aldri referere til maten i en 10-retters i seg selv som "kos". Jeg ville ikke verdsatt den om jeg satt og spiste den foran en skjerm. Det var mest dette jeg reagerte på. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men å putte noe i munnen når man ikke er sulten? Det gir meg ikke noe. I alle fall ikke kos. Man spiser jo som regel fordi man er sulten så lenge man ikke har en spiseforstyrrelse. Jeg nyter maten jeg spiser det betyr ikke at jeg spiser hele tiden. Anonymkode: 94dc3...fed 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 8. november 2021 #47 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) Nøtter, klementiner, melon, jordbær og andre bær. Granateple. Ananas. Rødbeter. Ost og kjeks med druer men det er kanskje ikke sunt? Loff med smørost. Endret 8. november 2021 av Lunaris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 8. november 2021 #48 Del Skrevet 8. november 2021 Mat&drikke - en god kopp te, særlig nå på høsten - morgenkaffe (har ofte sukkerfritt kakao-pulver i den ene koppen!) - mandler og valnøtter - melon - ananas - kiwi - fruktfat generelt - reker, krabbe, blåskjell; sånn sitte i timevis rundt bordet på sommeren - Fun Light is! - cottage cheese med sjokoladeproteinpulver (eller kakao) og peanøttsmør ikke-mat: - en kaffepause på fjelltur - En god bok - Scrabble! - Marsvin-kos - å gjøre ingenting! - kryssord og sudoku (hilsen ei på 33 som like gjerne kunne vært 73) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #49 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette er tydeligvis et sårt tema for mange på kostholdsforumet. Jeg beklager at dere føler dere truffet av at jeg kritiserer linken mellom "kos" og mat. Men dette illustrerer bare at poenget passer utmerket godt inn i en slik tråd. Anonymkode: f3773...f9d Føler meg ikke truffet. Er bare lei bedreviter som skal spore av Anonymkode: 1e0b6...c88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #50 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi tittelen spør etter hvilke sunne ting som er kos, og jeg synes det er rart at mange automatisk tenker mat når de hører kos, når innlegget ligger på livsstil, ikke mat og drikke. Om man søker etter å erstatte usunn kos med sunn kos vedlikeholder man jo bare en vane, der hjernen forventer at man putter noe i munnen mens man ser på TV, eller etter et måltid, eller hver helg. Og man vil aldri klare å bryte denne uheldige koblingen. I det du blir så trigget av mitt første svar er dette noe du virkelig bør reflektere over. Anonymkode: f3773...f9d Nei for kosthold var ikke et clue🙄 Anonymkode: 1e0b6...c88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #51 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette er tydeligvis et sårt tema for mange på kostholdsforumet. Jeg beklager at dere føler dere truffet av at jeg kritiserer linken mellom "kos" og mat. Men dette illustrerer bare at poenget passer utmerket godt inn i en slik tråd. Anonymkode: f3773...f9d Nå handler jo denne tråden om sunn matkos. Hvorfor komme inn med hevet pekefinger i denne tråden og ikke andre tråder hvor folk diskuterer usunn mat i det minste? Anonymkode: e4f6f...493 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #52 Del Skrevet 9. november 2021 Elsker masse forskjellige grønnsaker, aller mest søte tomater, salat og sopp! Mango, ananas og druer syntes jeg også er kjempegodt 🤤 Anonymkode: a6864...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 9. november 2021 #53 Del Skrevet 9. november 2021 Mager cottage cheese blandet med litt vanilje kesam uten tilsatt sukker, 3 dråper natreen, kanel og frosne blåbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #54 Del Skrevet 9. november 2021 Indisk curry auberginegrateng med tomatsaus, bechamelsaus og ost med potetbåter og salat til pasta og pizza, prøver å spise dette bare 1 gang i uken men er ikke så lett alltid 😅 Anonymkode: 19ad8...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 10. november 2021 #55 Del Skrevet 10. november 2021 Ryddet for brukerangrep. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #56 Del Skrevet 10. november 2021 - Smoothie - Skyr eller yoghurt med frosne bringebær - Oliven - Gode salater med for eksempel grønnkål, diverse grønnsaker, bakt søtpotet, granateple, feta og avocado. - Hjemmelagde supper - Rå sjokolade eller råkuler Anonymkode: 05931...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #57 Del Skrevet 10. november 2021 Hjemmekontor i dag, så akkurat spist ei skive grovt brød med cottage cheese, ferske urter og urtesalt. 😊 Anonymkode: de7c1...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #58 Del Skrevet 10. november 2021 ELSKER vannmelon og jordbær når det er sesong 🤤❤️ Er også sykt glad i skikkelig kvalitets te, altså sånn du får kjøpt i løsvekt på en te/kaffe butikk. Fy flate det finnes så mye godt der 🤤 Kjøper alltid limited edition smaker når jeg får muligheten til å stikke innom og det varer ganske lenge! Anonymkode: 06c8e...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå