myMa Skrevet 4. november 2021 #1 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg har prøvd en del forskjellig når det kommer til slanking. Sliter med mye søtsug og ulvehunger om kvelden. Klarer å gå ned de første 2-3 kiloene og så stagnerer det og jeg gir opp.De siste 2,5 ukene har jeg prøvd å fokusere på å spise proteinrik kost og jeg er mildt sagt overrasket over resultatet. Jeg spiser lunsj og middag (prøver å gjøre den proteinrik). Og så tar jeg proteinshake/barer/pudding til mellommåltider. Jeg har aldri tatt av meg 5kg så enkelt før. Søtsug og kveldshungeren er borte. Jeg spiser naturligvis mindre karbo og fett (siden andel protein er økt) men det er langt ifra noe ekstremt kosthold. Jeg får se om det holder i lengden men jeg er utrolig motivert og optimistisk. Flere som har forsøkt lignende diett og har erfaringer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Del Skrevet 4. november 2021 Ja det er mange som har forsøkt det før og har erfaringer. Google «ketogen diett» Anonymkode: d7c46...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Del Skrevet 4. november 2021 Interessant Hva gjør du for å øke proteinandelen i måltidene? Anonymkode: 8d4fa...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Del Skrevet 4. november 2021 Ja! For meg er det MYE lettere å gå ned i vekt med mye proteiner, holer meg mett mye lenger! Hold deg unna keto, det er en tullediet som ikke holder deg nede og det kjappe vakttapet er grunnet dehydrering, Kun anbefalt til personer med enkelte sykdomer, dessuten er keto en diet basert rundt å spise sunt fett og begrensede mengder proteiner, om man spiser for mye proteiner på keto diett vil mange falle ut av ketose. Anonymkode: 57efc...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 4. november 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Interessant Hva gjør du for å øke proteinandelen i måltidene? Anonymkode: 8d4fa...976 Jeg spiser mye mer fisk og kylling. Prøver å redusere andelen ris/pasta/brød. Og øke andelen grønnsaker. Har også innført en del mer bønner og linser (den plantego meksikanske salaten passer til mye) Når vi har proteinfattig middag så spiser jeg bare en liten porsjon og så spiser jeg f eks eggerøre til kvelds. Til lunsj spiser jeg mer kjøttpålegg og ost og mindre brød. Tar kanskje en proteinberiket yoghurt ved siden av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg spiser mest proteiner, lite karbo og litt fett. Det mest slitsomme i det lange løp er å få nok variasjon, men det hjelper! Holder meg mett lenge også, kjenner at kroppen har lyst på mer karbohydrater, men klarer meg så lenge jeg trener og får litt energi slik. Har gått ned over 30 kg så langt kun på å spise slik, nå har jeg begynt å trene i tillegg. Anonymkode: d3576...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 4. november 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja! For meg er det MYE lettere å gå ned i vekt med mye proteiner, holer meg mett mye lenger! Hold deg unna keto, det er en tullediet som ikke holder deg nede og det kjappe vakttapet er grunnet dehydrering, Kun anbefalt til personer med enkelte sykdomer, dessuten er keto en diet basert rundt å spise sunt fett og begrensede mengder proteiner, om man spiser for mye proteiner på keto diett vil mange falle ut av ketose. Anonymkode: 57efc...5af Sist jeg sjekket dagsinntaket så lå jeg på ca 30% protein 30% fett og 40% karbo. Så ganske langt unna keto, og ca dobbelt så mye proteiner ifht generell anbefaling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Del Skrevet 4. november 2021 myMa skrev (3 minutter siden): Jeg spiser mye mer fisk og kylling. Prøver å redusere andelen ris/pasta/brød. Og øke andelen grønnsaker. Har også innført en del mer bønner og linser (den plantego meksikanske salaten passer til mye) Når vi har proteinfattig middag så spiser jeg bare en liten porsjon og så spiser jeg f eks eggerøre til kvelds. Til lunsj spiser jeg mer kjøttpålegg og ost og mindre brød. Tar kanskje en proteinberiket yoghurt ved siden av. Fornuftig! Jeg holder også på med vektnedgang. Elsker dessverre karbohydrater, og ikke så flink med proteiner. Men jeg har også gode resultater med å ta mer pålegg på brødskivene og litt mindre brød. Litt lindre potet/pasta/ris til middag, og litt mer proteiner. Dette er ingen ekstremkur, og det virker Det handler om å finne en måte som passer en livsstil og ikke i en periode 😊😊 Anonymkode: ab1d7...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 4. november 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spiser mest proteiner, lite karbo og litt fett. Det mest slitsomme i det lange løp er å få nok variasjon, men det hjelper! Holder meg mett lenge også, kjenner at kroppen har lyst på mer karbohydrater, men klarer meg så lenge jeg trener og får litt energi slik. Har gått ned over 30 kg så langt kun på å spise slik, nå har jeg begynt å trene i tillegg. Anonymkode: d3576...28c Så utrolig flink du er. Gratulerer! Hvor stor prosentandel proteiner får du i deg? Har du sjekket det noen gang ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Del Skrevet 4. november 2021 Ja, samme her 😄 Anonymkode: 33fe5...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 4. november 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fornuftig! Jeg holder også på med vektnedgang. Elsker dessverre karbohydrater, og ikke så flink med proteiner. Men jeg har også gode resultater med å ta mer pålegg på brødskivene og litt mindre brød. Litt lindre potet/pasta/ris til middag, og litt mer proteiner. Dette er ingen ekstremkur, og det virker Det handler om å finne en måte som passer en livsstil og ikke i en periode 😊😊 Anonymkode: ab1d7...36d Helt enig. Det finnes så mye som er proteinberiket nå. Puddinger, yoghurt, melk, shakes osv osv. Har du testet noe av det? Jeg synes proteinbarer demper søtsug drastisk (om det er sukker som er din karbofiende). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 4. november 2021 #12 Del Skrevet 4. november 2021 (endret) Jeg logger all maten min, og har mål på 30% protein, 30% fett og 40% karbo. Det betyr et ganske høyt proteininntak, spiser en del magert kjøttpålegg, egg eller rent kjøtt til frokost og lunsj. To tynne brødskiver med philadelfia light, salat, kjøttpålegg, paprika og 2dl skummetmelk med proteinpulver til frokost f.eks holder meg lenge mett og gir meg riktig energi. Middag er gjerne det måltidet ila dagen som er lettest å få høyt på proteiner for min del, ofte kan middagen bli nesten lavkarbo om det bare er jeg som skal ha middag. Det er helt vanlig mat med litt tilskudd, fungerer veldig bra for min del. Når jeg er ferdig med ammingen satser jeg på å øke proteininntaket enda litt mer for å fokusere på litt mer muskelvekst igjen. Det har fungert tidligere, så håper det fungerer denne gangen også. Endret 4. november 2021 av Kicki_90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #13 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja det er mange som har forsøkt det før og har erfaringer. Google «ketogen diett» Anonymkode: d7c46...790 Dette TS følger er ikke ketogen diett. Det kalles en høyprotein diett. Keto krever at minst 75%-85% av matinntaket ditt er fett. TS, høyprotein dietten har vist seg å være veldig effektiv, spesielt i starten. Den var veldig populær for noen år siden. Anonymkode: 50d20...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 10.46): Dette TS følger er ikke ketogen diett. Det kalles en høyprotein diett. Keto krever at minst 75%-85% av matinntaket ditt er fett. TS, høyprotein dietten har vist seg å være veldig effektiv, spesielt i starten. Den var veldig populær for noen år siden. Anonymkode: 50d20...6a0 hva er retnings linjeme holdingen til denne dietten? proteiner er byggesteiner til muskler, mer muskler forbrenner mer fett. så hva er tipsene rundt frokost lunsj middag kansje muligens kvelds? Anonymkode: 120be...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #15 Del Skrevet 13. november 2021 Denne dietten følger jeg også 😊 Bruker kostplan til Lifesum, utrolig enkelt, så får jeg se etterhvert hvilke resultater som viser seg. 😄 Anonymkode: 99128...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå