Gå til innhold

Mallisa prøver på nr 2 👶🏼❤️

Mallisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9+0 sier premom idag. 

Jeg har blitt flyttet til dag/kveldsvakter pga abortfare ved å jobbe natt. Merker det er veldig vanskelig å ro seg unna dette når kollegaer spør hvorfor jeg har bytta. Jeg eeeelsker jo å jobbe natt 🥲 Sjefen var veldig fin å spørre om det, men det bekymrer meg litt at hun vet jeg er gravid for hun er typen som glemmer seg og bare plutselig spytter det ut i en setning. 😶

Etter sist jeg skrev her har kvalmen kommet. Det er litt rart for kvinnene i min familie pleier ikke å være kvalme, men det har også alltid vært gutt først hos oss. Kanskje dette skal bli ei jente? 🤞 Kaster ikke noe særlig opp, men føler meg mye "svakt fyllesyk". En irriterende kvalme, for det er ikke nok til at jeg klarer å få kastet opp heller 🤷🏼‍♀️  Ellers lite som skjer. Bestilt første legetime og TUL til 1. juni. Da er jeg ifølge premom 12+5. Blir spennende å se om jeg blir satt frem noen dager da og, eller om mine beregninger stemmer. 🤗 Håper bare virkelig at vi kan komme oss dit med et levende foster! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at sjefen er grei mtp tilrettelegging! Og får håpe hun ikke røper noe!

Jeg har hatt lik kvalme som deg! Ikke kastet opp en eneste gang. Men gått rundt med dagen derpå-feeling hele tiden 😅 Var mer kvalm forrige gang, og da var det jente. Veldig spent på hva det blir denne gangen! 

TUL kommer nok til å gå helt fint! Du er over den verste kneika nå 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (6 timer siden):

Så bra at sjefen er grei mtp tilrettelegging! Og får håpe hun ikke røper noe!

Jeg har hatt lik kvalme som deg! Ikke kastet opp en eneste gang. Men gått rundt med dagen derpå-feeling hele tiden 😅 Var mer kvalm forrige gang, og da var det jente. Veldig spent på hva det blir denne gangen! 

TUL kommer nok til å gå helt fint! Du er over den verste kneika nå 😍

Ja, hun er veldig god! 💕

Utrolig irriterende med den dagen derpå-kvalmen 😂 Jeg så liksom for meg at hvis jeg ble kvalm så kom jeg til å kaste opp og så føle meg helt ok etterpå. - Sånn som det pleier å være når jeg er fyllesyk! 😡

Håper det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (På 6.5.2022 den 11.12):

9+0 sier premom idag. 

Jeg har blitt flyttet til dag/kveldsvakter pga abortfare ved å jobbe natt. Merker det er veldig vanskelig å ro seg unna dette når kollegaer spør hvorfor jeg har bytta. Jeg eeeelsker jo å jobbe natt 🥲 Sjefen var veldig fin å spørre om det, men det bekymrer meg litt at hun vet jeg er gravid for hun er typen som glemmer seg og bare plutselig spytter det ut i en setning. 😶

Etter sist jeg skrev her har kvalmen kommet. Det er litt rart for kvinnene i min familie pleier ikke å være kvalme, men det har også alltid vært gutt først hos oss. Kanskje dette skal bli ei jente? 🤞 Kaster ikke noe særlig opp, men føler meg mye "svakt fyllesyk". En irriterende kvalme, for det er ikke nok til at jeg klarer å få kastet opp heller 🤷🏼‍♀️  Ellers lite som skjer. Bestilt første legetime og TUL til 1. juni. Da er jeg ifølge premom 12+5. Blir spennende å se om jeg blir satt frem noen dager da og, eller om mine beregninger stemmer. 🤗 Håper bare virkelig at vi kan komme oss dit med et levende foster! 💕

Så bra at du har en så forståelsesfull sjef 🥰 lykke til med TUL 1 juni! Kanskje du får vite kjønn da også 🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10+3

Jeg har funnet hjertelyden! Det er så utrolig uvirkelig at det er TO hjerter inni meg akkurat nå?! 🫀🫀🥳 Fant den først for noen dager siden, og så fant jeg den enda lettere og tydeligere idag 😭  Det var utrolig godt å høre, for jeg har mista absolutt alle graviditetssymptomer minus uteblitt mensen. 😶

En ting som irriterer meg er en kollega på jobb. I matpausen sammen med alle andre kollegaene spurte hun meg plutselig om jeg var gravid. Høyt, og foran alle andre! Det ble helt stille i rommet.. Og hun sa det med et lurt "i got you"-smil. 😒 Jeg ble helt satt ut men svarte nei. Det er nok flere kollegaer som sikkert tenker tanken, men ingen av dem har vært så frekke at de spør meg høyt foran alle andre. Kjenner jeg blir skikkelig irritert av at hun spurte meg sånn, og jeg vet at hun er ei sladrekjerring og at hun garantert kommer til å snakke med de andre kollegaene mine om at jeg er gravid og ødelegge nyheten for meg. 😡 Må bare få sutra litt en plass, og da blir det her! 😅

Nå er det 11 dager til jeg er 12+0 og ca 16 dager til TUL! Måtte disse to ukene gå helt sinnsykt fort! 😱😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har funnet hjertelyden! 🤩 Husker selv første gangen jeg fikk høre hjerte til lille i magen. Helt magisk!! 😍 

Skjønner såååå godt at du ble irritert over kollega! Helt unødvendig og frekt å spørre om slikt. Man får vite det når den det gjelder ønsker å dele tenker jeg. Og har hun ikke fått vite noe, så er det jo nettopp fordi du ikke ønsker å dele. Synes sånt er så kjedelig og så ødeleggende for den som går å gleder seg til å fortelle, eller ønsker å holde det for seg selv.  🥺 Ååå, blir lei meg på dine vegne! 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (21 timer siden):

Så gøy at du har funnet hjertelyden! 🤩 Husker selv første gangen jeg fikk høre hjerte til lille i magen. Helt magisk!! 😍 

Skjønner såååå godt at du ble irritert over kollega! Helt unødvendig og frekt å spørre om slikt. Man får vite det når den det gjelder ønsker å dele tenker jeg. Og har hun ikke fått vite noe, så er det jo nettopp fordi du ikke ønsker å dele. Synes sånt er så kjedelig og så ødeleggende for den som går å gleder seg til å fortelle, eller ønsker å holde det for seg selv.  🥺 Ååå, blir lei meg på dine vegne! 😔

Ja det var helt nydelig! 💕 Jeg fatter ikke hva sånne som henne feiler 😡 Man sier det jo selv når man er klar! Har veldig lite til overs for henne nå kjenner jeg 😒 Takk for sympatien 🤪💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

13+2 

Var først en tur hos legen igår. Det var første svangerskapskontrollen. Har ikke turt å ta den før nå, for jeg følte at jeg kom til å jinxe noe hvis jeg tok den for tidlig 🙄😂 Det ble tatt blodprøver og urinprøve. Mener hun også sendte henvisning til OUL. Når vi nesten var ferdige så sa hun at hvis jeg ikke skulle på ultralyd idag så ville hun ha kikket på babyen selv med ultralydapparatet på legesenteret. Det var litt irriterende for da kunne vi spart oss for 1300kr i uke 8 😂 Hun anbefalte meg å få time på helsestasjonen i løpet av 2-3 uker, bare for en prat så det ordnet jeg. Heldigvis var det ikke så stort trøkk der, så jeg fikk time 22 juni. 

Etter legetimen var jeg på ultralyd og der satte hun meg frem tre dager, så akkurat nå forholder jeg meg til det, selv om jeg ikke forstår hvordan det skal være mulig. På ultralyden så vi en nydelig liten kylling som ser helt frisk ut, men den var rimelig sta og ville ikke flytte på beina så den satt for det meste i buddha-stilling 😂 Tror gynekologen ble litt fortvila for hun fikk ikke noen gode bilder til oss, så underveis skiftet hun til vaginal ultralyd etter å ha dyttet og trykket alle mulig plasser på magen min for å plage den. Etter ei runde med hopping halvnaken på gulvet for å tvinge den til å flytte på seg kunne vi se den vri seg rundt og legge seg på andre siden med beina høyt til værs. Det er kanskje noe av det sykeste jeg har sett! Utrolig å tenke på at dette skjedde inni magen min?! 😱

Jeg klarte ikke å dy meg, og spurte om hun hadde noen mistanke om kjønn og hun mente hun var rimelig sikker på at det var en liten gutt 💙 Magefølelsen min har sagt jente hele tiden, så jeg ble litt paff 🙄😂  

Like etterpå durte vi bort til kommende besteforeldre, tanter og onkler for å annonsere nyheten og de ble superglade 💕 Særlig svigers som får sitt første barnebarn!  

Dette blir nok siste innlegget for nå som prøverdagbok, jeg føler det er på tide å flytte over til graviditetsdagbøkene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (8 timer siden):

13+2 

Var først en tur hos legen igår. Det var første svangerskapskontrollen. Har ikke turt å ta den før nå, for jeg følte at jeg kom til å jinxe noe hvis jeg tok den for tidlig 🙄😂 Det ble tatt blodprøver og urinprøve. Mener hun også sendte henvisning til OUL. Når vi nesten var ferdige så sa hun at hvis jeg ikke skulle på ultralyd idag så ville hun ha kikket på babyen selv med ultralydapparatet på legesenteret. Det var litt irriterende for da kunne vi spart oss for 1300kr i uke 8 😂 Hun anbefalte meg å få time på helsestasjonen i løpet av 2-3 uker, bare for en prat så det ordnet jeg. Heldigvis var det ikke så stort trøkk der, så jeg fikk time 22 juni. 

Etter legetimen var jeg på ultralyd og der satte hun meg frem tre dager, så akkurat nå forholder jeg meg til det, selv om jeg ikke forstår hvordan det skal være mulig. På ultralyden så vi en nydelig liten kylling som ser helt frisk ut, men den var rimelig sta og ville ikke flytte på beina så den satt for det meste i buddha-stilling 😂 Tror gynekologen ble litt fortvila for hun fikk ikke noen gode bilder til oss, så underveis skiftet hun til vaginal ultralyd etter å ha dyttet og trykket alle mulig plasser på magen min for å plage den. Etter ei runde med hopping halvnaken på gulvet for å tvinge den til å flytte på seg kunne vi se den vri seg rundt og legge seg på andre siden med beina høyt til værs. Det er kanskje noe av det sykeste jeg har sett! Utrolig å tenke på at dette skjedde inni magen min?! 😱

Jeg klarte ikke å dy meg, og spurte om hun hadde noen mistanke om kjønn og hun mente hun var rimelig sikker på at det var en liten gutt 💙 Magefølelsen min har sagt jente hele tiden, så jeg ble litt paff 🙄😂  

Like etterpå durte vi bort til kommende besteforeldre, tanter og onkler for å annonsere nyheten og de ble superglade 💕 Særlig svigers som får sitt første barnebarn!  

Dette blir nok siste innlegget for nå som prøverdagbok, jeg føler det er på tide å flytte over til graviditetsdagbøkene ❤️

Så spennende! Nå er du absolutt over kneika 🤗❤️ Så deilig å få se den lille ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt sto bra til og at det trolig blir en liten gutt ❤️  Så stas å fortelle familie nyheten!!! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

15+1 - En liten oppramsing av de siste par ukene 

Blodprøvene var fine, men jeg tar likevel litt ekstra jern og C-vitamin mot svimmelheten pga litt lav HB (måler selv på jobb). Kvalmen har stort sett gitt seg, og jeg føler at den normale sultfølelsen før jeg ble gravid er tilbake. Det er jammen på tide for jeg har følt meg skrubbsulten lenge 😅 Idag har jeg vært på rivedugnad hos et familiemedlem og jeg kjenner at korsryggen virkelig ikke er fornøyd med det! Det murrer og sprer seg nedover til rumpa. Det samme gjør jeg stadig vekk på jobb. Glemmer meg helt bort, og så kjenner jeg det i ryggen så fort jeg retter meg opp eller slapper av. 

Jeg bruker ultralydapparatet på jobb for å smugkikke på den lille innimellom 😶 Klarer virkelig ikke å forstå at det er noe levende inni meg! Det ser utrolig kjedelig ut å ligge inni den lille vannbobla i magen min! 😂

Her kommer litt TMI men under sex idag oppdaget mannen at det kom råmelk fra puppene 😦 Føler det er helt sykt tidlig, og vil helst gi han forbud mot å holde på med puppene. Vi vil jo virkelig ikke ha en prematur baby! Blir litt skeptisk 😵💫

Har gått på en liten smell og bestilt babygym, sengeuro og litt dill dall til den lille avokadoen i magen. Føler det er sykt tidlig, men jeg trøster meg med at noen på babyverdens forum allerede har handla vogn 😨 Har en liten plan om å male barnerommet i ferien min etter OUL, kjøpe barneseng og stellebord (skal legge folie på stellebordet så det passer inn på badet). Må bare ha slike ting å glede meg til, kjenner jeg! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stas å følge med på ultralyd jevnlig! 

Jeg hadde mye råmelk tidlig i svangerskapet, og måtte gå med ammeinnlegg fra uke 17! Det lakk innimellom, trengte ikke være borti. Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Forskjell av å være nær, og å pumpe flasker med melk! Man kan evt samle opp i melkesamler og fryse ned om du får mer etterhvert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (1 time siden):

Så stas å følge med på ultralyd jevnlig! 

Jeg hadde mye råmelk tidlig i svangerskapet, og måtte gå med ammeinnlegg fra uke 17! Det lakk innimellom, trengte ikke være borti. Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Forskjell av å være nær, og å pumpe flasker med melk! Man kan evt samle opp i melkesamler og fryse ned om du får mer etterhvert😊

Jaa veldig gøy, må bare jobbe med å begrense meg selv så jeg ikke koker den lille 😅 Åååh tusen takk for betryggende ord! ❤️ Synes det var skummelt 😦 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kan ta ultralyd jevnlig!! Kunne ønske jeg kunne det samme 🥰 Tenk at du allerede er i uke 15. Tiden flyr. Kan godt skjønne at du tar av litt med innkjøpene! Når skal du på OUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

Så gøy at du kan ta ultralyd jevnlig!! Kunne ønske jeg kunne det samme 🥰 Tenk at du allerede er i uke 15. Tiden flyr. Kan godt skjønne at du tar av litt med innkjøpene! Når skal du på OUL? 

Ja, er sykt heldig med den! 🤩 Skal på OUL 11.juli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele dagbok din nå og det var vondt å lese at du mistet så fort etter at dere begynte å prøve ❤️ Håper det går bedre med deg nå og at du klarer å nyte denne graviditeten :klem: Må ærlig innrømme at jeg er litt misunnelig for at du kan ta en titt på den lille i magen på jobb 😅 

Gleder meg til å følge med videre 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 27.6.2022 den 20.14):

Har lest gjennom hele dagbok din nå og det var vondt å lese at du mistet så fort etter at dere begynte å prøve ❤️ Håper det går bedre med deg nå og at du klarer å nyte denne graviditeten :klem: Må ærlig innrømme at jeg er litt misunnelig for at du kan ta en titt på den lille i magen på jobb 😅 

Gleder meg til å følge med videre 😄  

Takk ❤️❤️ Det er mye lettere å nyte nå som jeg har muligheten til å se liv på jobb, og høre lyd med doppler hjemme! Ikke så ofte jeg gidder å gjøre noen av delene lengre heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt å melde her, dagene går saaakte og det er travelt på jobb ☹️ Sommertider med mye sykdom blant ansatte, så jeg har gjerne både to og tre roller på jobb for tiden 🙄 OUL om ei uke, - GLEDER MEG! Blir spennende å se om det faktisk er en liten gutt inni magen 🧐 Og så selvfølgelig ferie om to uker 🤩 Den kan ikke komme fort nok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...