AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #61 Del Skrevet 4. november 2021 Nå ville jeg vel ikke nødvendigvis kalt meg «slank», er 0,5 kg fra normalvekt. Men jeg hadde fedme frem til nylig, hele mitt voksne liv. Den største fordelen for meg er definitivt det at jeg ikke lengre er flau over kroppen min ❤️ Helt fornøyd og superstolt? Nope..men ikke flau! Vil ikke unngå å bli sett liksom. Snike med meg klær inn på prøverommet uten at størrelsen viser.. Anonymkode: f716e...63e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #62 Del Skrevet 4. november 2021 Lettere å bøye seg, få på seg sko. Anonymkode: f6f42...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #63 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 23.18): Lurer på hva folk synes er den viktigste fordelen med å være/holde seg slank? En god fordel er at jeg synes jeg ser bra ut i hva enn jeg har på meg. Anonymkode: a0ac7...cae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #64 Del Skrevet 4. november 2021 slippe fatshamin og bedrevitere Anonymkode: 2510e...9b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #65 Del Skrevet 5. november 2021 det beste med å være slank er å slippe denne typen holdninger: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KzGQvy/han-var-smart-til-aa-vaere-saa-feit Anonymkode: 2510e...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #66 Del Skrevet 5. november 2021 At jeg ikke trenger å bekymre meg over kommentarer, blikk, usikkerhet med ny partner eller dårligere behandling i helsevesenet. Anonymkode: 56f27...539 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 5. november 2021 #67 Del Skrevet 5. november 2021 Det viktigste for meg er at kroppen er lett, og at ting blir mindre tungt. Jeg har stort sett vært slank, men doblet vekten med kortisonkur kombinert med dårlig livsstil ( som i syk, uten mye bevegelse og mye ferdigmat) og var overvektig i et drøyt år. Det var så tungt, alt var et pes og jeg fikk smerter i kroppen av belastningen. Det er selvsagt også fint at klær sitter fint og at jeg føler meg finere, men helsen og at kroppen fungerer bedre er det beste med og være slank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #68 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg har vært ekstremt overvektig, fikk dekket slankeoperasjon da det var så ille. Ting jeg setter ekstra pris på nå er: - Stabil hjerterytme - Blir tatt seriøst av helsevesenet - Kan kjøpe klær i hvilken som helst butikk, utvalget er bedre, klærne finere og ofte billigere - Jeg får ikke dårlig samvittighet av å sitte på stoler på konserter, forestillinger, t-bana osv. - Jeg føler meg penere Anonymkode: 2fba6...0fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #69 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): det beste med å være slank er å slippe denne typen holdninger: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KzGQvy/han-var-smart-til-aa-vaere-saa-feit Anonymkode: 2510e...9b9 Ja, det er ganske kjipt at det er sånn. Anonymkode: 8f99f...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 5. november 2021 #70 Del Skrevet 5. november 2021 At jeg slipper diskriminering pga størrelsen min eller annen uønsket oppmerksomhet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 5. november 2021 #71 Del Skrevet 5. november 2021 Helt klart å bevege meg lett i hverdagen! Etter fødsel nr 2 var jeg i ekstremt dårlig form pga noen helsegreier jeg ikke gidder å gå inn på, men bl a bekkenløsning, og da kjente jeg litt på hvordan folk i dårlig form har det. Det å gå opp bakken til bussen, som jeg tidligere spratt opp, var utrolig tungt! Og når jeg skulle løpe meg i form igjen, så føltes ett minutt som en time. Overvektige venninner sier at de har det sånn daglig, og det hadde jeg bare ikke holdt ut! Jeg bestemte meg for å aldri være i dårlig form igjen! Og for meg som er over 40 og ser venner få den ene vondten etter den andre, så er det helt klart viktig å forebygge livsstilsykdommer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #72 Del Skrevet 5. november 2021 Å merke at det er lettere å bevege seg og være aktiv. Klærne sitter penere og jeg føler meg mer vel. Jeg var "bare" overvektig (bmi 25-27), så var ikke i risikogruppe for sykdommer. Det andre har skrevet om å unngå sykdommer, er selvsagt langt viktigere. Anonymkode: b9245...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #73 Del Skrevet 5. november 2021 jeg har vært begge deler. Både overvektig og slank. Mye enklere å kle seg som slank og slippe å stå foran speilet å prøve å skjule valker osv. Jeg tåler veldig få kilo før jeg ser mye større/tyngre ut enn jeg egentlig er. Har eplefigur og legger nesten bare på meg oppe. Skulle ønske jeg hadde bredere hofter og større rumpe. Da kunne jeg vært, det jeg som med min kroppsform, "overvektig". Anonymkode: e0b6d...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #74 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 23.18): Jeg er 31 og har ikke vært slank siden slutten av tenåra (og selv da trodde jeg ikke på at jeg var slank). Så jeg vet ikke hvordan det er å være slank, egentlig. Lurer på hva folk synes er den viktigste fordelen med å være/holde seg slank? Eller hva er den ene tingen som motiverer deg mest til å gjøre en innsats for å holde vekta (i den grad du må gjøre noe som helst for det, da). Dette er absolutt ikke ment å være en fetthets-tråd, så hold det mildt er dere greie😊 Anonymkode: 8f99f...233 Å føle seg vel og komfortabel i egen kropp. Å føle seg lett på foten og frisk i kroppen. Å vite at man ikke er i risikosonen for livsstilssykdommer. Å kunne ha på seg de klærne man vil og at det meste ser pent ut på en slank kropp. At folk ser at jeg tar ansvar for egen helse ved å ha en sunn vekt. At jeg kan være så aktiv jeg vil uten å bli sliten i knær og føtter. Dette kan jeg si fordi jeg er veldig slank. Noen vil si at jeg er for tynn. Men har også gått opp 30 kg i alle mine svangerskap og vet godt hvordan det føles å være overvektig samt kampen for å gå ned alle kiloene etter fødsel. Anonymkode: 0cf0d...365 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #75 Del Skrevet 5. november 2021 Vite at jeg ikke utsatte barnet mitt for økt risiko for skade og diverse helseplager både i svangerskapet, ved fødsel, og gjennom resten av livet. Anonymkode: 61ed0...2e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #76 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg har alltid vært slank. Du vil nok få bedre svar fra de som har vært overvektige. Jeg finner alltids klær. Ikke alltid for noen butikker har ikke små nok størrelse. Ingen på jobb som kommenterer sjokoladen min på jobb. Jeg slipper stygge blikk og kommenterer Anonymkode: ec00c...8f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 5. november 2021 #77 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg synes det er bra at klærne i skapet mitt passer 😀og at blodtrykket er normalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 5. november 2021 #78 Del Skrevet 5. november 2021 Tenke at det var jo en "kjekk en kar" istedenfor å rynke på nesa når man ser sitt eget speilbildet, kanskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #79 Del Skrevet 5. november 2021 Synes det er veldig fint å oppta kun ett sete på bussen. Anonymkode: f83fc...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #80 Del Skrevet 5. november 2021 Alt er bedre som slank. Alt ved kvinnen jeg vil være, er tynt. Jeg har aldri vært tjukk, men har vært litt lubben. Jeg vil selvsagt alltid ha hodet mitt, men det å være pen (slank) OG smart gir en helt annen tyngde. Jeg har også vokst opp med det som et ideal. Mamma er pen og slank, min søster er pen og slank, min far synes det er viktig å være slank. Noe annet har aldri vært et alternativ. Jeg vet at for noen virker det vanvittig, men alt dette er jo gjenspeilet i samfunnet forøvrig. Anonymkode: e73d0...a50 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå