Gå til innhold

Hva er det beste med å være slank, synes du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Listoria skrev (3 minutter siden):

Mannen min jobber i militæret og er veldig nøye på at det skal være ryddig, sunn mat og at jeg har idealvekt. Jeg blir litt oppblåst før mensen. Da legger han vekt på stuegulvet for å hinte.

Og du tenker at dette er et sunt normalt forhold? Det er ganske urovekkende at du synes det er en fordel å være tynn for da slipper du kjeft fra mannen din. 😐 Virker som han er glad i deg på kompromiss. Du fortjener bedre. 

Oppblåsthet før mensen har ingenting med verken trening eller kosthold å gjøre, så det at han legger vekt på gulvet som et hint vil ikke hjelpe på at du er oppblåst. Han virker ikke så veldig opplyst om menustrasjon. Da trenger du omsorg og forståelse. 

Anonymkode: ce594...095

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Listoria skrev (13 minutter siden):

Mannen min jobber i militæret og er veldig nøye på at det skal være ryddig, sunn mat og at jeg har idealvekt. Jeg blir litt oppblåst før mensen. Da legger han vekt på stuegulvet for å hinte.

Er det du eller han som har bestemt hva som er din idealvekt?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listoria skrev (29 minutter siden):

Jeg har en tendens til og gå opp 2 kg før mensen også går jeg de ned etterpå. Dette forstår ikke mannen min. Mannen min er veldig på at jeg skal holde idealvekten. Så det jeg liker med å være tynn er å ikke få kjeft fra mannen min. Han er militærmann så han er veldig opptatt av vekt. Men det er jo en slags kjærlighetserklæring og bry seg om vekten til sin elskede.

Eh, nei, det er virkelig IKKE en kjærlighetserklæring 😳

#kontrollbehov 

Anonymkode: c4538...5bf

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listoria skrev (17 minutter siden):

Men DU er vel ikke i militæret?! 

Beklager å si det, men du virker helt hjernevaska av han. Han virker jo helt syk i hodet. Hadde mannen min lagt vekter på gulvet for å hinte om at jeg skal trene, hadde jeg hvert fall IKKE trent! 

Har dere barn? 
hvordan taklet han vektoppgangen da? 

Kjenner jeg er veldig takknemlig for min mann, gitt. Han kjøper en sjokolade til meg han, hvis han ønsker det. Han skraper bilruta og kan brette klærne mine. Han henter et klass brus til meg og fyller diesel på bilen min når det begynner å bli tomt. Dét er kjærlighet, ikke å legge treningsapparater på gulvet 🙄 Det er kontrollbehov. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listoria skrev (1 time siden):

Jeg er glad for at min ex samboer ikke brydde seg om min vekt når vi var sammen. Hilsen julekjole dama.

Ps, det er helt naturlig og bli skikkelig oppblåst og få kulemange rundt de tidene. Sist gang jeg veide meg rundt de tidene hadde jeg gått opp "4 kilo", er han veldig ung og ikke vært i forhold tidligere?

Uansett du fortjener bedre? Hva skjer om du blir gravid?

Anonymkode: f357c...fec

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett bare ved at det er en mindre bekymring å ha i livet. ‘Alle’ klager på vekta til tide får jeg inntrykk av. Irriterende, samtidig som jeg innerst inne er glad jeg slipper hodebry rundt dette. Jeg har nokmav andre komplekser og usikkerhet å,ta hånd om. Så glad jeg ikke har vekta i tillegg.

Anonymkode: 1cc5a...bfe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men DU er vel ikke i militæret?! 

Beklager å si det, men du virker helt hjernevaska av han. Han virker jo helt syk i hodet. Hadde mannen min lagt vekter på gulvet for å hinte om at jeg skal trene, hadde jeg hvert fall IKKE trent! 

Har dere barn? 
hvordan taklet han vektoppgangen da? 

Kjenner jeg er veldig takknemlig for min mann, gitt. Han kjøper en sjokolade til meg han, hvis han ønsker det. Han skraper bilruta og kan brette klærne mine. Han henter et klass brus til meg og fyller diesel på bilen min når det begynner å bli tomt. Dét er kjærlighet, ikke å legge treningsapparater på gulvet 🙄 Det er kontrollbehov. 

Dette er nok bare et troll som prøver å fyre folk opp litt.

Anonymkode: 8f99f...233

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alle egentlig er ment til å være slanke. Skjelletet vårt er ikke bygget til å tåle masse overvekt. Organene våre tåler ikke å ha masse indre fett rundt seg. Overvekt er per definisjon abnormalt.

Og jeg snakker ikke om at alle bør ha syltynne 70-tallskropper, og selvfølgelig er det litt genetisk variasjon. Noen er kanskje ment å ha en BMI på 18,5 andre 25. Men ingen er ment å være 30 kilo overvektig. 

Det beste med å være slank er å være seg selv. 

Anonymkode: 253b3...5f4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Oi  Da har du ikke opplevd hvor tungt det kan være å slite med fedme! Hvis dette er den største fordelen du ser med å være slank .

Anonymkode: 4eade...89a

Jeg er overvektig og jeg har veldig lett for å se hvorfor dette er nevnt som den største fordelen!

Anonymkode: f2c62...ff3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer selvtillit, klærne passer bedre, føler meg lett og det føles bra å jogge en tur eller løpe opp trappene.

Anonymkode: 85e57...8ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (På 3.11.2021 den 0.51):

Det gjør at min estimerte levetid øker

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 0.56):

Deprimerende utsagn :(

Anonymkode: 12df8...c19

Det viktigste argumentet i hele tråden. I alle fall om du har barn/barnebarn. 

Min overvektige mor døde av livsstilssykdommer da vi (barna) var i 30-årene. Ikke hadde hun mye overskudd til oss de siste årene. Og barnebarna kommer aldri til å huske henne. 

Anonymkode: eabb1...26d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kroppen føles lett og sprek. Det er f.eks mye tyngre å gå på fjelltur med noen ekstra kilo 

2. Jeg kan kle meg i hva jeg vil uten å tenke på at det blir lite flatterende 

Anonymkode: 6c71b...5e1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om å være lett på tå, føle meg vel, ønsker ikke drasse på unødig vekt, jeg har en lang slank kropp med muskler på de rette plasser, er veldig atletisk bygd, trener hardt for å holde meg der, spiser sunt og er aktiv, kjenner med en gang visst jeg har gått opp 1 kg, føles ikke bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Listoria said:

Jeg har en tendens til og gå opp 2 kg før mensen også går jeg de ned etterpå. Dette forstår ikke mannen min. Mannen min er veldig på at jeg skal holde idealvekten. Så det jeg liker med å være tynn er å ikke få kjeft fra mannen min. Han er militærmann så han er veldig opptatt av vekt. Men det er jo en slags kjærlighetserklæring og bry seg om vekten til sin elskede.

Ehhh, nei det er det aldeles ikke. 

Anonymkode: 7b674...5b6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å være slank er klær! 
Da passer jo «alt» tøy, og ser bra ut uten å klemme på magen eller andre steder. Er klærne store så er stilen «oversized» og er de tettsittende så ser det også ok ut. Når man får noen kilo ekstra er klærne gjerne stramme og ubehagelige rundt magen/hoftene og ikler man seg for store klær er det «telt» og stramme klær er ukledelig :P 

Anonymkode: 8cc4e...f30

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listoria skrev (14 timer siden):

egentlig ikke. Han fremstår som helt forstyrret ut fra det du skriver.

Anonymkode: 2510e...9b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å trene seg i form, en lettrent kropp som fort kommer i form og får muskler når jeg trener uansett hvor lang pause jeg har hatt. Lett i kroppen og lett å bevege seg. God koordinasjon og mindre risiko for å falle eller skade meg. 

Anonymkode: 6e2a6...0d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror at alle egentlig er ment til å være slanke. Skjelletet vårt er ikke bygget til å tåle masse overvekt. Organene våre tåler ikke å ha masse indre fett rundt seg. Overvekt er per definisjon abnormalt.

Og jeg snakker ikke om at alle bør ha syltynne 70-tallskropper, og selvfølgelig er det litt genetisk variasjon. Noen er kanskje ment å ha en BMI på 18,5 andre 25. Men ingen er ment å være 30 kilo overvektig. 

Det beste med å være slank er å være seg selv. 

Anonymkode: 253b3...5f4

Genetisk varisjon er sterkt overdrevet og står antagelig bare for forskjeller i gram, ikke kilo.
Altså hvis du er genetisk disponert for å ta til deg vekt, veier du kanskje 500 gram mer enn en annen person som ikke er genetisk disponert for vekt. 

Anonymkode: 6e2a6...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

OK. Men da har du heldigvis aldri slitt med fedme!

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Oi  Da har du ikke opplevd hvor tungt det kan være å slite med fedme! Hvis dette er den største fordelen du ser med å være slank .

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når man sliter seg gjennom hverdagene med fedmen, så høres ikke det å leve lenge særlig forlokkende ut!  Ellers har jeg trykket Likes på mange av innleggene og enig med de som nevner det å føle seg lett i kroppen og aldri være trett utenom natta og kunne kjøpe klær som sitter pent må være det mest motiverende!

Så om jeg får beskjed om at dersom jeg ikke slanker meg, så vil jeg ikke få se barna vokse opp... Det er ikke å slite med fedme? Om jeg jubler over å få muligheten til å se barna vokse opp, det er tullete, jeg bør heller fokusere på om klærne sitter pent??

Når man har såpass fedme at man risikerer livsstilsykdommer og tidlig død, så blekner problemet med å finne klær som passer. Det blir ett overfladisk og latterlig problem...

Anonymkode: c684a...764

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. Kroppen føles lett og sprek. Det er f.eks mye tyngre å gå på fjelltur med noen ekstra kilo 

2. Jeg kan kle meg i hva jeg vil uten å tenke på at det blir lite flatterende 

Anonymkode: 6c71b...5e1

Nemlig.

Anonymkode: f357c...fec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...