Gå til innhold

Rimelig betaling til øvelsekjøring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har ikke familie eller venner men jeg har tenkt til å få lappen. Jeg vil henge opp lapp i butikken om noen kan hjelpe meg med det mot betaling. Men jeg lurer på hva som er en bra og fornuftig summ i mnd for dette?Jeg legger til at jeg ikke har bil heller så må låne deres bil også 

Håper på seriøse svar. Har ikke råd til å ta øvelseskjøring hos trafikkskolen. Mvh 

Anonymkode: 5ef4c...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør betale for pr time og ikke pr mnd, det gjør det sikrere både for deg og de dom lar deg øvelseskjøre. 
du må regne med å hvertfall måtte betale rundt 3-400 kr pr time før noen gidder å ta seg bryet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatpersoner har ikke lov til å ta i mot betaling for privat øvelseskjøring og hvis du ikke har penger til kjøretimer så har du helt sikkert ikke penger for å dekke skade på bil om noe skulle skje, bileier må betale både egenandel og mister bonus hvis det skjer noe og det kan bli veldig dyrt. 

Anonymkode: 32d04...45c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne øvelseskjørt gratis så lenge ts hadde betalt bensin og evt skader på bilen. 

Anonymkode: 3406e...592

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Jeg har ikke familie eller venner men jeg har tenkt til å få lappen. Jeg vil henge opp lapp i butikken om noen kan hjelpe meg med det mot betaling. Men jeg lurer på hva som er en bra og fornuftig summ i mnd for dette?Jeg legger til at jeg ikke har bil heller så må låne deres bil også 

Håper på seriøse svar. Har ikke råd til å ta øvelseskjøring hos trafikkskolen. Mvh 

Da har du et problem, siden det ikke er tillatt å ta penger for privat øvelseskjøring. 

Anonymkode: 40283...e1e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbudt og den du øvekjører med får bot dersom det blir oppdaget. 

Anonymkode: 276dc...36e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg kunne øvelseskjørt gratis så lenge ts hadde betalt bensin og evt skader på bilen. 

Hvis du er villig til å risikere bonustap, egenandel og andre kostnader så kan du bli sittende med en postkasse full av skjegg. Når det ikke finnes penger til kjøretimer så finnes det heller ikke penger til å dekke kostnadene ved et uhell.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatpersoner har ikke lov til å ta i mot betaling for privat øvelseskjøring og hvis du ikke har penger til kjøretimer så har du helt sikkert ikke penger for å dekke skade på bil om noe skulle skje, bileier må betale både egenandel og mister bonus hvis det skjer noe og det kan bli veldig dyrt. 

Bileier må betale ja. Så hvis ts riper opp bilen så er det ledsageren sitt ansvar, og ts betaler egentlig bare det de har avtalt, h*n kan ikke dekke skader.

Når det er sagt, så er det ulovlig å ta betalt for privat øvelseskjøring.

TS, dersom du ikke har råd til vanlige kjøretimer, så har du mest sannsynligvis ikke råd til bil den dagen du får lappen. Spar opp penger. Ha vanlige kjøretimer, men følg ekstra godt med og se youtube-videoer om øvelseskjøring. Du kan lære utrolig mye av dem, og du kan prøve ut i praksis på kjøreskolen. Det er slik jeg ville gjort det i din situasjon.

Anonymkode: 65f7f...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du masse fritid eller?

Og hva med normal slitasje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du masse fritid eller?

Og hva med normal slitasje? 

Tja. Har ikke noen barn og synes det er fint å hjelpe. En 4-5 t i uka kunne jeg fått plass til. Normal slitasje må en regne med. 
Når jeg kom til å tenke på det har jeg kun ett forbehold. Min forsikring dekker kun sjåfører over 24 år. Så er hun yngre enn det går det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tja. Har ikke noen barn og synes det er fint å hjelpe. En 4-5 t i uka kunne jeg fått plass til. Normal slitasje må en regne med. 
Når jeg kom til å tenke på det har jeg kun ett forbehold. Min forsikring dekker kun sjåfører over 24 år. Så er hun yngre enn det går det ikke. 

Jo det går helt fint selv med en 18 åring eller yngre, du som er registrert dom sjåfør når det er øvelseskjøring så den 24 år grensen bør du ikke tenke på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (17 minutter siden):

Jo det går helt fint selv med en 18 åring eller yngre, du som er registrert dom sjåfør når det er øvelseskjøring så den 24 år grensen bør du ikke tenke på 

Vilkårene er forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, noen har klausuler som sier at ledsager og den som øvelseskjører må tilhøre samme husstand for å unngå kravet til alder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vilkårene er forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, noen har klausuler som sier at ledsager og den som øvelseskjører må tilhøre samme husstand for å unngå kravet til alder.

Hvilke dårlige forsikringsselskap er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Beklager det har jeg ikke tenkt på. Men hun på kjøreskolen rådet meg til å øvekjøre mest mulig privat. Jeg kjenner ingen som kan hjelpe meg, derfor jeg spørte her. Men takk for bra svar, da må jeg ta øvelseskjøringa på trafikkskolen 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som øvelseskjører kjører på den andres førerkort.

Jeg hadde ikke vært villig til å risikere mitt førerkort for en random person som har satt opp lapp på butikken.

Anonymkode: 9fd96...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Beklager det har jeg ikke tenkt på. Men hun på kjøreskolen rådet meg til å øvekjøre mest mulig privat. Jeg kjenner ingen som kan hjelpe meg, derfor jeg spørte her. Men takk for bra svar, da må jeg ta øvelseskjøringa på trafikkskolen 👍

Tanken din var god, det er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...