AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Del Skrevet 26. oktober 2021 At menn trenger mer fysisk aktivitet for å føle seg bra? F eks gå/løpe og styrketrening. Kvinner kan strikke mer? Anonymkode: bfba9...a2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Del Skrevet 26. oktober 2021 Gratulerer, du har vunnet dagens klovnepris! Anonymkode: d8068...38c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gratulerer, du har vunnet dagens klovnepris! Anonymkode: d8068...38c Må være andrepremie da, du tok førstepremien. Anonymkode: de370...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): At menn trenger mer fysisk aktivitet for å føle seg bra? F eks gå/løpe og styrketrening. Kvinner kan strikke mer? Anonymkode: bfba9...a2d Beklager om det kom litt feil ut. Det jeg mener er at at menn er mer rastløse og blir urolige av å ikke trene. Kvinner trenger selvfølgelig aktivitet også, men de er ikke så avhengig av det for å føle seg bra? Glem det med strikking. Det kom helt feil ut. Anonymkode: bfba9...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 26. oktober 2021 #5 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beklager om det kom litt feil ut. Det jeg mener er at at menn er mer rastløse og blir urolige av å ikke trene. Kvinner trenger selvfølgelig aktivitet også, men de er ikke så avhengig av det for å føle seg bra? Glem det med strikking. Det kom helt feil ut. Anonymkode: bfba9...a2d Jeg synes ikke det er så feil med strikking og aktivitet om en tenker seg jeger og samler samfunnet der de fleste menn er jegere og de fleste kvinner samlere. Strikking er da en samler aktivitet dvs en må flytte gjevnt og lite, men holde på om det skal bli noe av det. Endel av jakt er utholdenhet tunge løft eksplosive utladninger men også venting. Menn kan vente, de liker det kanskje ikke, men de kan vente foreksempel om de ser tv eller hører radio. Kvinner finner på å strikke i tillegg. Skal det gjøres noe er det veldig greit for mannen og bære inn varene ikke så greit å rydde dem på plass. Samtidig er det helt greit å kaste inn ett lastebillass med ved. Etter mannen har ventet skal det skje noe og da blir det kanskje søndagsskituren og det er ikke en halvtime i lysløypa, men en dagstur Kvinner kan finne på å gå seg en halvtimestur daglig mens mennene går en halv mil. Nå er det selvfølgelig mange med ordentlige treningsoplegg og da blir dette noe helt annet. Dette er bare en lekmannsbeteaktning da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg tror det er flere menn i begge ytterkanter av skalaen og flere kvinner i midten. De mest aktive menneskene jeg kjenner er menn. Men det gjelder også de mest sedate. Anonymkode: cb055...196 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #7 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tror det er flere menn i begge ytterkanter av skalaen og flere kvinner i midten. De mest aktive menneskene jeg kjenner er menn. Men det gjelder også de mest sedate. Anonymkode: cb055...196 Spot on. Alle kvinner jeg kjenner er aktive, fra trening på elitenivå (to venninner) til gåturer og enkel tøy og bøy (mor og venninnene hennes). Mens opplever at hos menn det ofte intens trening eller totalt inaktivitet med gaming som eneste "aktivitet". For å generalisere så opplever jeg at når kvinner jeg kjenner begynner å trene, så legger de seg på en moderat treningsplan. Mens menn gjerne er mer ambisiøse og går fra inaktiv til å løpe halvmaraton på et halvt år. Menn skal ned 10 kg i måneden, kvinner skal ned 2. Anonymkode: 9184b...31b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tror det er flere menn i begge ytterkanter av skalaen og flere kvinner i midten. De mest aktive menneskene jeg kjenner er menn. Men det gjelder også de mest sedate. Anonymkode: cb055...196 Dette høres kjent ut ja. Kvinner har mindre lidenskap og følelser enn menn, de er mer stabile. Derfor ender menn ofte både på toppen og i grøfta. De første gjerne med en god kvinne ved sin side, de siste med en dårlig kvinne, eller ingen kvinne, ved sin side. Anonymkode: de370...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #9 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hjemme hos oss er det mye mer sannsynlig at jeg drar med barna ut på tur enn at mannen gjør det. Før tenkte jeg at det var individuelt fra par til par, etter å ha lest litt på KG er jeg ikke så sikker lenger. Anonymkode: 43291...6c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): At menn trenger mer fysisk aktivitet for å føle seg bra? F eks gå/løpe og styrketrening. Kvinner kan strikke mer? Anonymkode: bfba9...a2d Nei. Kjenner meg overhode ikke igjen i dette. Anonymkode: 5fd77...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Del Skrevet 27. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hjemme hos oss er det mye mer sannsynlig at jeg drar med barna ut på tur enn at mannen gjør det. Før tenkte jeg at det var individuelt fra par til par, etter å ha lest litt på KG er jeg ikke så sikker lenger. Anonymkode: 43291...6c7 Har en søster som aldri greier å sitte på ræva men er så aktiv som overhodet mulig, mens mannen foretrekker å ligge på sofaen. Ikke at han ikke er flink til å fikse ting og gjøre det som trengs altså, men da er det jobb. I fritidssammenheng så er det sofaen som gjelder for han Anonymkode: 60cc8...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg er kvinne som liker å trene mye. Er så drit lei av å høre på latsekker av begge kjønn som sier «uff» og «din treningsnarkoman» bare fordi jeg gjør noe de selv skulle ønske de gadd å gjøre. Anonymkode: 5fd77...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #13 Del Skrevet 27. oktober 2021 I mitt forhold er det motsatt. Jeg (kvinne) er mer opptatt av å gå jevnlig på tur og driver generelt mer med husarbeid og forefallende ting, min kjære samboer må oftest dras med av meg til begge deler. Men det her tror jeg er veldig personavhengig. Anonymkode: f36ff...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Del Skrevet 27. oktober 2021 De fleste menn jeg kjenner er inaktive og late. De få jeg kjenner som er aktive er VELDIG aktive med toppturer og lange sykkelturer og masse trening. De fleste kvinner jeg kjenner er helt medium på aktivitet, sånn passe mye og jevnlig. Kjenner bare en sånn mega-aktiv og nesten ingen som er så inaktive som de inaktive mennene jeg kjenner. Anonymkode: 139d0...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå