Gå til innhold

Hvordan få en mann til å slutte si det han bare tror jeg vil høre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt å skjønne mer og mer at han sier en del ting han tror jeg vil høre. Det får meg usikker på hva som er sant eller ikke. Føles ut som forholdet vårt er en usann illusjon, basert på «godprat».

Problemet har vært en rød tråd gjennom hele relasjonen, og hver gang jeg tar det opp så sier han det han tror jeg vil høre. 

Hvordan kan jeg få han til å slutte med dette? Jeg ønsker ikke forandre han, men kanskje det er noe jeg kan si som gir han en oppvekker. For om ikke noe skjer, så orker jeg ikke dette lenger

Anonymkode: 594e3...bc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ønsker ikke forandre han,

Her tror jeg du bare sier det vi vil høre. Selvsagt ønsker du å forandre ham, og hvorfor ikke?  

Anonymkode: 8080b...578

• Liker 5
Skrevet

Få en ny mann.

Anonymkode: d0903...92d

• Liker 2
Skrevet

Har han sett Kjell Simen på parterapi?

• Liker 1
Skrevet

Følger denne…🙏🏼🙈

Anonymkode: 8a973...569

Skrevet

Min mann er sånn

Sier bare det han tror jeg og alle egentlig jil høre. Bare for åslippe "øett" unna.  Jatter med for så å gjøre noe helt annet. Eller si han har gjort ting han ikke har gjort, eller emig i ting han ikke er enig i.   Harer virkelig at hsn er sånn. Tør ikke stole på noe han sier

Anonymkode: bf619...66d

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Hvorfor er dere i forhold med disse mennene? Manipulative og ikke til å stole på. 

Anonymkode: 4e88a...036

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Begynt å skjønne mer og mer at han sier en del ting han tror jeg vil høre. Det får meg usikker på hva som er sant eller ikke. Føles ut som forholdet vårt er en usann illusjon, basert på «godprat».

Problemet har vært en rød tråd gjennom hele relasjonen, og hver gang jeg tar det opp så sier han det han tror jeg vil høre. 

Hvordan kan jeg få han til å slutte med dette? Jeg ønsker ikke forandre han, men kanskje det er noe jeg kan si som gir han en oppvekker. For om ikke noe skjer, så orker jeg ikke dette lenger

Anonymkode: 594e3...bc1

Ser du noe handling i det han sier? Si at du kun tror på handling og ikke ord 

Anonymkode: 2acd7...83a

Skrevet

TS, hvordan er handlingsmønsteret ditt hvis du blir motsagt, alternativt at han har andre ideer og tanker enn deg?

Blir det negativitet eller blir det konstruktive samtaler?

(Ikk enødvendigvis med mannen din siden han bare prater deg etter munnen)

Hvis det er negativitet og drama rundt det så er det kanskje forståelig at han velger minste motstands vei hvis han ikke liker konflikter.

Dere bør kanskje prate ennå mere rundt dette og du må få frem hvor viktig det er for deg at han har sine meninger og ståpunkter som ikke nødvendvis samsvarer med dine. Det vil jo også skape en annen dynamikk i forholdet deres.

Kanskje han trenger litt ekstern hjelp også, type terapaut eller tilsvarende?

• Liker 1
Skrevet

Ja, velkommen til de kulturelle problemene, som kommer i kjølvannet årevis med nedvurdering av menn, sier nå bare jeg.

Det er enkelt nok å si at han skal være seg selv, men hva betyr egentlig det, hvis han gjenkom livet har lært at hans egentlige natur å være overgriper og voldsutøver.

Og er dere damer egentlig klar for menn som er seg selv, eller er det bare på enkelte punkter at de får lov å være det, og da etter et særskilt manuskript?

Nå spør jeg strengt tatt ikke for å lage en diskusjon her, men det å innlede samtalen på den måten, kan jo være en temmelig god icebreaker ser jeg for meg :) 

Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (52 minutter siden):

Ja, velkommen til de kulturelle problemene, som kommer i kjølvannet årevis med nedvurdering av menn, sier nå bare jeg.

Det er enkelt nok å si at han skal være seg selv, men hva betyr egentlig det, hvis han gjenkom livet har lært at hans egentlige natur å være overgriper og voldsutøver.

Og er dere damer egentlig klar for menn som er seg selv, eller er det bare på enkelte punkter at de får lov å være det, og da etter et særskilt manuskript?

Nå spør jeg strengt tatt ikke for å lage en diskusjon her, men det å innlede samtalen på den måten, kan jo være en temmelig god icebreaker ser jeg for meg :) 

Jo jeg tror du kan innlede en diskusjon her gjerne en egen tråd også. Nå kan det være så mange årsaker til jatting sånn i dette konkrete tilfellet.

Likevel ser jeg som mann  at det er lett å ta til seg kollektiv skyld. Hvor utbredt eller bevisst dette er skulle det ha vært greit å vite noe om.

Videre skulle det vært interessant å vite hvordan dette blir bearbeidet.

Om det gir traumer eller hemninger og kanskje det er endel menn som slett ikke vet hvem de er.

Så skriver du dere damer hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...