Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?

Kipling

Anbefalte innlegg

Gjest rampenissen72
Kipling skrev (2 timer siden):

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

Det er heller ikke meningen at vi «gamle» skal syns det er kult. Hadde vi syns det hadde ikke det vært kult likevell. Slik er det med ungdommens mote. De eldre vil ALLTID klage over at det er stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det henger ikke på greip med mine observasjoner. Gjerne de slankeste tenåringene som går i de videste klærne. 

Anonymkode: 17037...66e

Og problemet med det er? 

Anonymkode: d1f6d...9a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha good old times på ungdomsskolen når jeg ble rakket ned på for å gå med store hettegensere, band t-skjorter, store joggebukser og baggy jeans. Var ikke måte på hvor "gangster" og teit man var da. Nå skal faen meg alt være oversized og man finner nesten ikke normale klær lenger 😂

Anonymkode: 3cb12...4fe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme inntrykket når jeg gikk i byen i helga. Jeg gikk tilfeldigvis bak noen jenter i tidlig 20 års alderen, med "sekkebukse" og rutete jakker, når vi passerte en gjeng med gutter/menn på omtrent samme alder. Den som fikk lange blikk var meg. Dama i 30 åra. Er nok skinny jeans og hæler som gjorde det. 

Anonymkode: adc2e...ff5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondine skrev (41 minutter siden):

Klesmotene forandrer seg kontinuerlig, noen liker det nye som kommer og noen ikke. Det som er bra er at en behøver ikke kle seg i de klærne man syns er stygge. Det er litt typisk damer å gå til angrep på hverandre. Også her inne, på en ganske harmløs tråd om mote!

Nei, om man er heldig får man på seg julekjolen fra 4 år tilbake så man slipper å pynte seg i et lårkort telt med rysjer og bestemorskrave (som er slik mange av fjorårets penkjoler så ut i mine øyne). 😂 

Anonymkode: d90ac...f34

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk samme inntrykket når jeg gikk i byen i helga. Jeg gikk tilfeldigvis bak noen jenter i tidlig 20 års alderen, med "sekkebukse" og rutete jakker, når vi passerte en gjeng med gutter/menn på omtrent samme alder. Den som fikk lange blikk var meg. Dama i 30 åra. Er nok skinny jeans og hæler som gjorde det. 

Anonymkode: adc2e...ff5

😲😲 gikk du med SKINNY JEANS? Det må du ikke si høyt på KG..... :fnise:

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og problemet med det er? 

Anonymkode: d1f6d...9a6

Det er ikke noe problem. Jeg bare motsa ABs påstand om at moten i dag var vid fordi den yngre generasjonen må skjule valkene. 

Anonymkode: 17037...66e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tror det har en del med at den gjennomsnittlige jente er betydelig tyngre i dag, enn bare for noen få år siden. Dermed blir det populært med mer posete klær som skjuler valker.

Anonymkode: 70277...88e

Det tror jeg nok ikke. Jenter i alle størrelser og fasonger går i sånne klær. Samme uformelige klesplaggene var populære på 80- og 90-tallet og da var ungdommene generelt sett slankere.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😲😲 gikk du med SKINNY JEANS? Det må du ikke si høyt på KG..... :fnise:

Ja huff, det er virkelig å banne i KG-kirka! 😬

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (21 minutter siden):

Hvorfor spiller det noen rolle hvordan unge folk kler seg? 

Det spiller selvfølgelig ingen rolle, bortsett fra for de mannfolka som blir provosert over når kvinner ikke behager synet deres, og de derfor må opprette tråder om det og akke og offe seg. Dette handler ikke om mote, det handler om hvordan kvinner kler seg, og av en eller annen grunn så er det alltid noen som skal bry seg om det. Ikke for mye, ikke for lite, skjule former, vise former etc.

Anonymkode: e3aa9...5ba

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det spiller selvfølgelig ingen rolle, bortsett fra for de mannfolka som blir provosert over når kvinner ikke behager synet deres, og de derfor må opprette tråder om det og akke og offe seg. Dette handler ikke om mote, det handler om hvordan kvinner kler seg, og av en eller annen grunn så er det alltid noen som skal bry seg om det. Ikke for mye, ikke for lite, skjule former, vise former etc.

Nettopp!

Anonymkode: 0d9d4...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Det kommer aldri til å forandre seg heller. Det har alltid vært slik. Kvinner kommer aldri til å bare kunne få være i fred, og bli sett på som forskjellige mennesker. Fordi både menn og kvinner kritiserer kvinners utseende. 

Endret av På druen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser noen 10år bakover i historien, og velger den absolutt styggeste perioden du kan tenke deg, så var det veldig mange som sa "den nye moten se såååå fantastisk" og "jeg eeelske den nye XXX min, den er fantastisk". Og et par år senere er det drit stygt.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (2 timer siden):

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

Helt enig at det ser helt jævlig ut. Det tok ikke lang tid før feministene her i tråden fyrte av "Vi kler oss ikke for menn" 🤣

Nei, de har heller bestemt seg for å KLE seg SOM menn - mye bedre det! 🤣

Må også nevne en morsom observasjon. Dette er sånne antrekk generalene i Handsmaid's Tale hadde digget totalt og hadde sagt at dette var riktig antrekk som ikke "provoserer Gud".

Så det er bare å gratulere de som vræler her og angriper menn med en gang, så får vi bare minne dem på at de kler seg nettopp som "Blessed Be The Fruit" menn hadde likt. 

Ironien blir enda mer komplett når man tenker på at noe latterlig som "Mom Pants" er blitt populært. Det indikerer at man er fruktbar og har født barn. Nice - enda en, slik menn fra Handmaid's hadde likt, hehe. 

Disse antrekkene mangler nå bare Bibelen i hånda, sammen med Mom Pants som allerede er på plass, så har vi det 😃

Anonymkode: 8fb7d...36b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (2 timer siden):

Jeg elsker den store, formløse kåpen min. Føler meg fantastisk i den. Hvem følger smaken til "kjerringene på KG" uansett? De liker jo ingenting. 

Helt enig med deg 👏👏

Anonymkode: 2b0ae...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at damer lar seg påvirke av sånt ræl ;)

Anonymkode: 0105d...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt enig at det ser helt jævlig ut. Det tok ikke lang tid før feministene her i tråden fyrte av "Vi kler oss ikke for menn" 🤣

Nei, de har heller bestemt seg for å KLE seg SOM menn - mye bedre det! 🤣

Må også nevne en morsom observasjon. Dette er sånne antrekk generalene i Handsmaid's Tale hadde digget totalt og hadde sagt at dette var riktig antrekk som ikke "provoserer Gud".

Så det er bare å gratulere de som vræler her og angriper menn med en gang, så får vi bare minne dem på at de kler seg nettopp som "Blessed Be The Fruit" menn hadde likt. 

Ironien blir enda mer komplett når man tenker på at noe latterlig som "Mom Pants" er blitt populært. Det indikerer at man er fruktbar og har født barn. Nice - enda en, slik menn fra Handmaid's hadde likt, hehe. 

Disse antrekkene mangler nå bare Bibelen i hånda, sammen med Mom Pants som allerede er på plass, så har vi det 😃

Jaja, provosere gud eller provosere menn, same shait. Det er samme ulla, begge er regulerende og dømmende størrelser, noe du viser her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde sånne store frakker på åttitallet. Jeg kunne arvet dem, men foretrekker en annen fasong. Men ja, de er tilbake. 

Anonymkode: 0d9d4...b29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mom pants er utrolig behagelige. De tar hensyn til nettopp kvinnens former og går over både rumpe og hofte, opp til midjen hvor det er en naturlig avslutning av buksen inn mot midten der også kvinnen smalner. I tillegg sitter de ikke limt, men er behagelige romlige. De er altså funksjonelle og har ikke noe som helst å gjøre med dydsmoral/sømmelighet å gjøre. Så kan jo du vræle om bibel og hand maids tale så mye du vil og tenke at du har gjort en intelligent observasjon, men det virker veldig tåpelig.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mom pants er utrolig behagelige. De tar hensyn til nettopp kvinnens former og går over både rumpe og hofte, opp til midjen hvor det er en naturlig avslutning av buksen inn mot midten der også kvinnen smalner. I tillegg sitter de ikke limt, men er behagelige romlige. De er altså funksjonelle og har ikke noe som helst å gjøre med dydsmoral/sømmelighet å gjøre. Så kan jo du vræle om bibel og hand maids tale så mye du vil og tenke at du har gjort en intelligent observasjon, men det virker veldig tåpelig.

Litt passiv aggresivitet er alltid gøy. Ja, og det er behagelig for meg også å klø meg i ræva og eventuelt gå ut i "kose og stretch" buksa mi, men jeg gjør ikke det. Jeg kler meg bedre enn det. Ikke for å få en dame i boks, men heller det at min klesstil ikke skal utløse negative meninger fra andre, f eks at de sier at jeg ser ut som en boms som kler seg i baggy klær. Det å være presentabel, for sjansen er at man møter på noen folk om og om igjen siden vi verken er India eller Kina med tanke på befolkning. 

Så du får snakke så mye du vil om det du kaller for "funksjonalitet", men fakta er at dere kler dere som bomser. 

Er ikke så lenge siden Ankel-sokker Mafiaen dominerte (ankelsokker + flate sko + vanlige jeans), så nå er det Mom pants (regner med at ancle socks er fortsatt med??) + baggy kåper og annet tull. 

Takk og lov for at vi kan reise med fly nå, så kan man ta et fly til London, Berlin, København, Paris, Amsterdam, Madrid ++ og finne ut hvordan en ordentlig dame ser ut faktisk. 

Har på følelsen at det ikke blir lenge til det blir mote for damer å kle seg som tømrere. Sånn baggy stretch bukser over skuldrene og litt sagflis, så har vi det. Dette blir vel høsten 2022 moten - Eau de Sagflis 🤣

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...