AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #21 Del Skrevet 26. oktober 2021 Budapest og Wien Anonymkode: b1321...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #22 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg skrev i den negative tråden at jeg ikke ble spesielt imponert over Bali/Gili, det var vel mye på grunn av stedene jeg hadde vært først. Rio de Janiero og omegn - favoritten (for 8 år siden iallfall. Mye har nok forandret seg. Roadtrip langs Østkysten i Australia var fantastisk. Storbyer - Beijing, Lisboa, Berlin, Roma. Tulum, Mexico må også nevnes! Fantastisk å besøke cenotene og de gamle ruinbyene! Anonymkode: 649b8...8ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #23 Del Skrevet 27. oktober 2021 On 10/25/2021 at 7:32 PM, Chomsky89 said: Vært interresant å hørt om du har vært andre steder i den østlige delen av sentral-europa. Har faktisk vært 4 uker i begge disse byene, men begge har objektive minuser(ting som ingen liker) som du ikke nevner her. Krakow er jo en av europas mest forurensede byer og har en veldig tung luft. Krakow har også et ganske lite sentrum til å være turistmagnet nr 1 i polen, dermed blir folketettheten ofte ekstrem i sentrum selv utenfor turistsesongen. Arkitekturen er jo riktig nok søt, men det er jo fryktelig lite variasjon i farger på byggene. Å komme til Krakow etter å ha vært en lengre periode i Budapest, er visuelt som å skifte fra farge tv til sort/hvitt tv Warsawa er veldig romslig til å være hovedstad. Men det er statistisk sett veldig lite å finne på til å være en 1,7 millioners by. Et eksempel er antall museum. 17 museum høres kanskje ikke lite ut, Men det er veldig magert for en by av denne størrelsen. Til sammenligning Har budapest nesten nøyaktig samme innbyggertall og 120 museum. Men Warsawa passer nok bra for de fleste til kortere opphod. Budapest høres veldig fint ut også 😃 Syns en weekend i Krakow er akkurat nok til å se Krakow. Ja 120 museumer mot 17 er ganske ekstremt :o Må nok sette Budapest på bucket lista mi! Vi alle er forskjellige og reiser for ulike grunner, jeg syns det var veldig mye å finne på i Warsawa og var der i 1 uke før jeg reiste videre til Berlin. Nå reise med Interrail rundt europa da 😃 Når jeg ble lei et sted, dro jeg bare videre. Praha-krakow-Warsawa-Berlin-Amsterdam-brussel-paris-barcelona var ruten min. Anonymkode: 27089...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #24 Del Skrevet 27. oktober 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Det med rettigheter er bare mas. Det er viktigere at man kan få tatt fine bilder til Instagram. Anonymkode: 1f923...1e6 Har ikke Instagram, ei heller poster jeg skrytebilder på Facebook. Jeg reiser for opplevelsene og maten. Merkelig at folk er så opphengt i Dubai. Hva med Tyrkia, Filippinene, Singapore og Thailand? Ingen som setter seg inn i problemene der nede og hvordan de behandler kvinner og innvandrere. Neida, vi hiver oss på hylekoret og tar for oss Dubai. Gleder meg at jeg aldri har møtt en annen skandinaver de gangene jeg har vært i Dubai. Nei, dere får holde dere til pakkereiser til de vanlige drikkeplassene deres. Pakkereiser til Spania og hellas er nåtidens fattig plasser hvor gud og hvermann reiser. Anonymkode: 24396...e02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #25 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke Instagram, ei heller poster jeg skrytebilder på Facebook. Jeg reiser for opplevelsene og maten. Merkelig at folk er så opphengt i Dubai. Hva med Tyrkia, Filippinene, Singapore og Thailand? Ingen som setter seg inn i problemene der nede og hvordan de behandler kvinner og innvandrere. Neida, vi hiver oss på hylekoret og tar for oss Dubai. Gleder meg at jeg aldri har møtt en annen skandinaver de gangene jeg har vært i Dubai. Nei, dere får holde dere til pakkereiser til de vanlige drikkeplassene deres. Pakkereiser til Spania og hellas er nåtidens fattig plasser hvor gud og hvermann reiser. Anonymkode: 24396...e02 Det er vel mange av oss, som gjør det...? Og ja, reiser heller til Granka, enn å støtte tortur. Kald meg gjerne harry, vil heller være det enn delaktig til slaveri. Anonymkode: 9b8ac...257 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 27. oktober 2021 #26 Del Skrevet 27. oktober 2021 Vietnam. Hadde ingen forventninger og ble veldig positivt overrasket av naturen, menneskene og ikke minst kulturen. Det er definitivt et sted jeg tenker å dra tilbake. Jerusalem. For en intens by, men utrolig interessant. En gryte av religion, politikk, kulturer. Når jeg er i byen føler jeg virkelig at jeg er i verdens hovedstad/sentrum. Synes også Jordandalen og Dødehavet gav en følelse av å være steder hvor historie har blitt skrevet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #27 Del Skrevet 27. oktober 2021 44 minutter siden, Zooey said: Vietnam. Hadde ingen forventninger og ble veldig positivt overrasket av naturen, menneskene og ikke minst kulturen. Det er definitivt et sted jeg tenker å dra tilbake. Jerusalem. For en intens by, men utrolig interessant. En gryte av religion, politikk, kulturer. Når jeg er i byen føler jeg virkelig at jeg er i verdens hovedstad/sentrum. Synes også Jordandalen og Dødehavet gav en følelse av å være steder hvor historie har blitt skrevet. Vietnam er kjempe fint! Gleder meg til landet åpner igjen, da blir det en tur til Nha Trang. Eneste jeg var livredd for var trafikken, er jo ingen som helst regler... Å gå over veien var en sport i seg selv haha Anonymkode: 27089...bec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #28 Del Skrevet 27. oktober 2021 Det stedet vi slappet av mest og som var mye vakrere enn vi kunne forestilt oss var Koh Lanta i Thailand. Vi bodde på Baan KanTiang See Villa Resort, og det var helt herlig ✨ Bildet viser utsikten fra villaen vår. Den stranden på bildet hadde vi helt for oss selv, med deilig bevertning. Anonymkode: 1b645...622 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #29 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har ikke Instagram, ei heller poster jeg skrytebilder på Facebook. Jeg reiser for opplevelsene og maten. Merkelig at folk er så opphengt i Dubai. Hva med Tyrkia, Filippinene, Singapore og Thailand? Ingen som setter seg inn i problemene der nede og hvordan de behandler kvinner og innvandrere. Neida, vi hiver oss på hylekoret og tar for oss Dubai. Gleder meg at jeg aldri har møtt en annen skandinaver de gangene jeg har vært i Dubai. Nei, dere får holde dere til pakkereiser til de vanlige drikkeplassene deres. Pakkereiser til Spania og hellas er nåtidens fattig plasser hvor gud og hvermann reiser. Anonymkode: 24396...e02 Enig. Skjønner ikke denne forferdelige motstanden mot Dubai. Spesielt ikke når folk klager på "slavearbeid". Hvilket land utenfor vesten har ikke arbeidere luselønn og kummerlige forhold? Mange. Alle land har noe negativt. Men man slutter ikke å reise dit fordet. Visste dere forøvrig at de lokale emiratiske kvinnene nå har passert menn i deltakelse i høyere utdanning. Det hadde ikke mange trodd av de som sier kvinner blir behandlet dårlig der. Anonymkode: b4ac9...831 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #30 Del Skrevet 27. oktober 2021 Malta Praha Florida Barcelona Paris Anonymkode: ec6c4...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #31 Del Skrevet 27. oktober 2021 Wien. Kanskje Europas mest majestetiske by. Anonymkode: 1f923...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #32 Del Skrevet 27. oktober 2021 San Sebastian i Spania er også undervurdert av nordmenn. Anonymkode: 1f923...1e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #33 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig. Skjønner ikke denne forferdelige motstanden mot Dubai. Spesielt ikke når folk klager på "slavearbeid". Hvilket land utenfor vesten har ikke arbeidere luselønn og kummerlige forhold? Mange. Alle land har noe negativt. Men man slutter ikke å reise dit fordet. Visste dere forøvrig at de lokale emiratiske kvinnene nå har passert menn i deltakelse i høyere utdanning. Det hadde ikke mange trodd av de som sier kvinner blir behandlet dårlig der. Anonymkode: b4ac9...831 Dubai er et harryhøl, har selv vært der. Man skal være svært selvopptatt og egoistisk for å like Dubai. Bla. blir jo fremmedarbeiderne fratatt passene når de kommer, så det er umulig for dem å reise hjem hvis de vil. Anonymkode: 1f923...1e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #34 Del Skrevet 27. oktober 2021 Har en veldig soft spot for Tallinn, Estland. En passe stor (liten) by og med et veldig komprimert, hyggelig og spennende middelalder-sentrum. Jeg er generelt tiltrukket av middelalder og rustikke omgivelser så Tallinn innfrir på alle måter. I en del andre, øst-europeiske land er det kanskje mer storslått, men i Tallinn fikk man mer følelsen av å være i en landsby enn i en storby. Det tok selvsagt kaka da vi var på et disse middelalderske spisestedene og fikk servert Blackmores Night (featuring Ian Anderson, Jethro Tull på fløyte) over høyttaleranlegget. Hvor ofte kan man sitte på restaurant å høre noen av dine største helter over anlegget, mens man spiser digg middag. Det satte stemningen, for å si det mildt. Anonymkode: d2b46...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #35 Del Skrevet 27. oktober 2021 Australia! Nærmere bestemt Cairns og Melbourne. Må tilbake dit når landet åpner igjen! Anonymkode: 82e1f...a01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #36 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg likte meg godt i Dubrovnik. Kommer til å dra tilbake dit. Anonymkode: 0a265...204 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #37 Del Skrevet 27. oktober 2021 Edinburgh. Fant billige billetter i en høstferie og dro litt på måfå, fantastisk vakker. Mallorca. Trodde alt var Magaluf og skumparty, tok veldig feil. Anonymkode: bfce8...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 27. oktober 2021 #38 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Transylvania. Resten av Romania kan jeg styre meg for men akkurat denne delen likte jeg godt. Grønne åser og små middelalderlandsbyer der folk bare syntes det var hyggelig med turister. For eksempel Sighisoara (Draculas hjemby i følge lokalbefolkningen) Endret 27. oktober 2021 av NymeriaRhoynar 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #39 Del Skrevet 27. oktober 2021 Steder jeg har vært som overleverte ift mine forventninger: - Gdansk - Disney World i Orlando, Florida - Edinburgh - Wien - Hamburg - Brussel - San Sebastian, Spania - Bordeaux Anonymkode: 1f923...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 27. oktober 2021 #40 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en veldig soft spot for Tallinn, Estland. En passe stor (liten) by og med et veldig komprimert, hyggelig og spennende middelalder-sentrum. Jeg er generelt tiltrukket av middelalder og rustikke omgivelser så Tallinn innfrir på alle måter. I en del andre, øst-europeiske land er det kanskje mer storslått, men i Tallinn fikk man mer følelsen av å være i en landsby enn i en storby. Anonymkode: d2b46...5be Jeg elsker også gamlebyen i Tallinn, bruker gjerne et par dager på å bare vase rundt og nyte stemningen. Ellers er det vel få steder som har levert mer enn forventet, det er som regel en fin blanding av bra og dårlig. Har hatt noen uventet perfekte øyeblikk på helt vanlige steder, som å hoppe i land fra speedbåt på en perfekt strand i Stillehavet, spontanpiknik i nydelig vårvær under et tre i Kensington Gardens, den beste kaffen jeg noensinne har smakt på et skikkelig skivebom av et dritthotell i Napoli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå