AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Min kjæreste gjennom tre år og samboer har begge forhold bak oss og barn fra tidligere forhold. Drev og ryddet litt her om dagen, og kom over en pappeske med gamle bilder som jeg skulle ha sortert. Dette er bilder fra min fortid, ikke av eks, de har jeg fjernet for evigheter siden, ser ingen grunn til å ha de, men bilder av hovedsakelig barna mine. Fra de var babyer, småbarnsbilder, familiebilder, bilder av meg som barn, etc. Satt og bladde gjennom bilder. Han var totalt uinteressert i å se. Følte at dette liksom såret meg så mye, at han opptrådte så likegyldig til min fortid, mine gamle bilder, bildene av mine barn. Han fungerer jo som en bonuspappa for de, så han burde jo være interessert. Jeg har sett, og har uttrykt interesse for å se hans bilder, gamle album av han som barn, bilder av hans barn etc. Jeg synes det er koselig å se på slikt, og ble så såret over at han var så likegyldig. Dette har også kommet opp en gang tidligere, da jeg drev og gikk gjennom gamle bilder. Samme holdningen da. Skulle nesten tro han var sjalu på fortiden min, tidligere familieliv med eksmann. Men jeg får ikke det til å stemme heller, da jeg overhodet aldri har opplevd han som sjalu, og dessuten har jeg jo tatt vekk alle bilder av eksmann. Var liksom bare totalt fravær av interesse, og dette såret meg da det betydde mye for meg at han hadde vist litt interesse for mine gamle bilder. Har prøvd å snakke med han om det, men har ikke fått noe fornuftig svar… så jeg vet ikke jeg.. er jeg urimelig her? Ble liksom så innmari lei meg rett og slett. Anonymkode: 3e991...87f
Scoops Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Han er vell bare ikke så interessert i å se bilder fra da uten at det trenger å bety at han er sjalu på fortiden din. Noen folk er bare ikke interessert i å se gamle bilder 23
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Tror ikke jeg hadde blitt såret akkurat, men jeg hadde jo klødd meg litt i hodet. Samtidig synes jeg der er rart å kaste bilder av ekser også da. Anonymkode: 73dbc...6d1 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror ikke jeg hadde blitt såret akkurat, men jeg hadde jo klødd meg litt i hodet. Samtidig synes jeg der er rart å kaste bilder av ekser også da. Anonymkode: 73dbc...6d1 TS her. Har ikke kastet. Men dengang jeg ble skilt, sorterte vi bilder, og de bildene med han og hans familie, behold han. Mens jeg plukket ut de av meg og min familie. Barnebildene ble delt sånn ca 50-50. Uansett ingen behov for å ha bilder av eks, men det betyr ikke noe uvennskap eller slikt, har jo et samarbeid om felles barn. Men det var vel egentlig ikke poenget her. Anonymkode: 3e991...87f 2
Jr.Garcon Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min kjæreste gjennom tre år og samboer har begge forhold bak oss og barn fra tidligere forhold. Drev og ryddet litt her om dagen, og kom over en pappeske med gamle bilder som jeg skulle ha sortert. Dette er bilder fra min fortid, ikke av eks, de har jeg fjernet for evigheter siden, ser ingen grunn til å ha de, men bilder av hovedsakelig barna mine. Fra de var babyer, småbarnsbilder, familiebilder, bilder av meg som barn, etc. Satt og bladde gjennom bilder. Han var totalt uinteressert i å se. Følte at dette liksom såret meg så mye, at han opptrådte så likegyldig til min fortid, mine gamle bilder, bildene av mine barn. Han fungerer jo som en bonuspappa for de, så han burde jo være interessert. Jeg har sett, og har uttrykt interesse for å se hans bilder, gamle album av han som barn, bilder av hans barn etc. Jeg synes det er koselig å se på slikt, og ble så såret over at han var så likegyldig. Dette har også kommet opp en gang tidligere, da jeg drev og gikk gjennom gamle bilder. Samme holdningen da. Skulle nesten tro han var sjalu på fortiden min, tidligere familieliv med eksmann. Men jeg får ikke det til å stemme heller, da jeg overhodet aldri har opplevd han som sjalu, og dessuten har jeg jo tatt vekk alle bilder av eksmann. Var liksom bare totalt fravær av interesse, og dette såret meg da det betydde mye for meg at han hadde vist litt interesse for mine gamle bilder. Har prøvd å snakke med han om det, men har ikke fått noe fornuftig svar… så jeg vet ikke jeg.. er jeg urimelig her? Ble liksom så innmari lei meg rett og slett. Anonymkode: 3e991...87f Han er vel bare ikke interessert. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man kaster alle bilder av en eks, spesielt hvis det er moren/faren til barna. Høres kynisk og slemt ut. Man hatet moren til barna så jææævlig at man ikke engang kunne ha 4 gamle bilder av henne i det gamle albumet/i esken lol. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min kjæreste gjennom tre år og samboer har begge forhold bak oss og barn fra tidligere forhold. Drev og ryddet litt her om dagen, og kom over en pappeske med gamle bilder som jeg skulle ha sortert. Dette er bilder fra min fortid, ikke av eks, de har jeg fjernet for evigheter siden, ser ingen grunn til å ha de, men bilder av hovedsakelig barna mine. Fra de var babyer, småbarnsbilder, familiebilder, bilder av meg som barn, etc. Satt og bladde gjennom bilder. Han var totalt uinteressert i å se. Følte at dette liksom såret meg så mye, at han opptrådte så likegyldig til min fortid, mine gamle bilder, bildene av mine barn. Han fungerer jo som en bonuspappa for de, så han burde jo være interessert. Jeg har sett, og har uttrykt interesse for å se hans bilder, gamle album av han som barn, bilder av hans barn etc. Jeg synes det er koselig å se på slikt, og ble så såret over at han var så likegyldig. Dette har også kommet opp en gang tidligere, da jeg drev og gikk gjennom gamle bilder. Samme holdningen da. Skulle nesten tro han var sjalu på fortiden min, tidligere familieliv med eksmann. Men jeg får ikke det til å stemme heller, da jeg overhodet aldri har opplevd han som sjalu, og dessuten har jeg jo tatt vekk alle bilder av eksmann. Var liksom bare totalt fravær av interesse, og dette såret meg da det betydde mye for meg at han hadde vist litt interesse for mine gamle bilder. Har prøvd å snakke med han om det, men har ikke fått noe fornuftig svar… så jeg vet ikke jeg.. er jeg urimelig her? Ble liksom så innmari lei meg rett og slett. Anonymkode: 3e991...87f Herregud da TS, nå er du tragisk. Ikke alle er intressert i det som var FØR. Bare fordi du finner slikt interesant betyr ikke at alle gjør det. Folke er ulike. De t er dine minner, og ikke alle ønsker å ta del i dem på samme måte som de varmer deg. Anonymkode: 74ff9...cc3 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Jr.Garcon skrev (28 minutter siden): Han er vel bare ikke interessert. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man kaster alle bilder av en eks, spesielt hvis det er moren/faren til barna. Høres kynisk og slemt ut. Man hatet moren til barna så jææævlig at man ikke engang kunne ha 4 gamle bilder av henne i det gamle albumet/i esken lol. Herregud… hvis du ser over her hva jeg har skrevet, så er de ikke kastet, men de er sortert, den gangen vi ble skilt. Han har de bildene selv. Og ikke hater vi hverandre heller, vi er venner vi. Snakk om å legge til meninger og holdninger jeg ikke har .. Men det var jo ikke det som var poenget heller da. TS Anonymkode: 3e991...87f 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Herregud da TS, nå er du tragisk. Ikke alle er intressert i det som var FØR. Bare fordi du finner slikt interesant betyr ikke at alle gjør det. Folke er ulike. De t er dine minner, og ikke alle ønsker å ta del i dem på samme måte som de varmer deg. Anonymkode: 74ff9...cc3 Det er vel så at man er forskjellig, jeg ser den. Men å hevde at andre er tragisk, er vel å dra det litt langt. Trodde det var normalt å interessere seg for hverandre, fortiden har tross alt formet den man er, og man er vel interessert i det mennesket man deler livet med. Men det er nå meg da, andre ser det kanskje annerledes. Anonymkode: 3e991...87f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Gamle bilder er kjedelig uansett hvem de er av. Jeg elsker mine voksne barn og har mange bilder av dem fra oppveksten i albumer som jeg sjelden åpner. Det er mannen min som har tatt dem alle og jeg er takknemlig for det. Jeg har bare ikke interesse av slikt og glemmer å se i dem. Men det har ingenting med min kjærlighet å gjøre for familien min herunder min bonusdatter. Jeg er tilstede her og nå. Vi er alle forskjellige. Anonymkode: f95b3...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er heller ikke interessert i å se på gamle bilder. Mannen min har vært gift tidligere og har barn fra før. Han har heller ikke noen bilder av eksen liggende, men noen bilder fra barna var små og av seg selv som yngre. Jeg tror det å vise gamle bilder rett og slett er noe som man synes er morsomt selv fordi man sitter og mimrer, men som andre ikke synes er så spennende. Mannen min har vist meg samme bilde av seg selv fra da han var i militæret ca. tre ganger, "kjenner du igjen denne karen eller?" og jeg smiler vennlig, men det er ikke så spennende for meg. På samme måte har jeg ingen interesse av å se gamle bilder av barna hans. Han er heller ikke veldig ivrig på å se gamle bilder av meg. Vi snakker mye sammen, og kan fortelle historier fra fortiden som er interessante, så det har ingenting med sjalusi å gjøre. Men bilder er gøy på den måten at den fremkaller en følelse hos den som var til stede. Jeg tror du forventer litt for mye. Det å sitte og se på bilder sammen er noe man gjør for å mimre, og er spennende når begge var til stede. Dette er dessverre en del av det å bli skilt, som jeg tror mange ikke tenker over at de mister før det er borte - fellesfølelsen rundt barna. Anonymkode: 42074...586 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Å shit vet ikke av noe som er mer kjedelig enn å se bilder av folk som barn osv 😴😴😴😴😴😴😴 Anonymkode: 40edb...046 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Tenker dette også kan være litt kjønnsavhengig. Jeg synes det er veldig gøy når jeg kommer over bilder fra da mannen min var liten- og hadde han hatt egne barn før meg hadde jeg vært interessert i de også. Men jeg tror faktisk mannen min hadde vært mindre interessert i å se bilder fra min fortid, rett og slett fordi han i mindre grad enn meg er interessert i mellommenneskelige ting. Jeg synes det er interessant å se fordi det gjør at flere puslespillbiter om han som person faller på plass- men sånne ting synes ille mannen min er så spennende. Jeg skjønner godt at det er litt sårende, men det trenger ikke å bety at han ikke er så interessert i deg, det betyr bare at han ikke er så interessert i fortiden. Anonymkode: 14825...aa7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Å shit vet ikke av noe som er mer kjedelig enn å se bilder av folk som barn osv 😴😴😴😴😴😴😴 Anonymkode: 40edb...046 Enig faktisk... Anonymkode: dda6c...461 1
Lønnesirup01 Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Å se på andres gamle bilder fra en anledning man ikke var til stede, er litt som å høre på hva noen har drømt om natten. Jeg tror det er ganske gjengs oppfatning at det ikke er spesielt interessant. Så finnes det noen hederlige unntak. Men selv om du genuint synes det er gøy å se på hans bilder, så gjelder ikke det for ham. Jeg tror ikke det har noe med sjalusi å gjøre, og jeg tror du må slå deg til ro med det. Jeg er blitt kjent med mannen min gjennom samtale, og synes det er mye mer fruktbart enn å se på bilder. Gamle bilder av ham gir meg ingenting. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker dette også kan være litt kjønnsavhengig. Jeg synes det er veldig gøy når jeg kommer over bilder fra da mannen min var liten- og hadde han hatt egne barn før meg hadde jeg vært interessert i de også. Men jeg tror faktisk mannen min hadde vært mindre interessert i å se bilder fra min fortid, rett og slett fordi han i mindre grad enn meg er interessert i mellommenneskelige ting. Jeg synes det er interessant å se fordi det gjør at flere puslespillbiter om han som person faller på plass- men sånne ting synes ille mannen min er så spennende. Jeg skjønner godt at det er litt sårende, men det trenger ikke å bety at han ikke er så interessert i deg, det betyr bare at han ikke er så interessert i fortiden. Anonymkode: 14825...aa7 Her er det motsatt. Anonymkode: f95b3...5f2
Jr.Garcon Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud… hvis du ser over her hva jeg har skrevet, så er de ikke kastet, men de er sortert, den gangen vi ble skilt. Han har de bildene selv. Og ikke hater vi hverandre heller, vi er venner vi. Snakk om å legge til meninger og holdninger jeg ikke har .. Men det var jo ikke det som var poenget heller da. TS Anonymkode: 3e991...87f Du skrev bildene av han er fjernet for evigheter siden og at du så ingen grunn til å beholde de - vanskelig å lese det på noen annen måte enn at du bevisst har plukket ut han ut. En grunn til å beholde de hadde jo vært for barna sin del sånn hvis de får for seg at nå skal vi se på gamle bilder fra blabla (når hele familien var samlet), så er det jo "hyggelig" og "positivt" for de at den ene forelderen er plukket vekk fra historiene. Jeg følte det overnevnte er viktigere enn hvor interessert/uinteressert din nye mann er i å se bilder av stebarna som yngre, derfor hang jeg meg opp i det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 Min mann er verdens beste, og sammen har vi tre barn vi elsker over alt. Men han er helt lik. Når jeg tar frem bilder, blir han omtrent som når vi er på shopping. Du bare ser han tuner ut. Og Han er en super pappa, veldig tilstedeværende, en oppmerksom mann, og snill som dagen er lang, men dette bare interesserer ikke. Velg dine kamper sier jeg.. Anonymkode: 4b8b5...fb9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 Vi kan synes så mye vi vil at partnerne våre BURDE være interessert i akkurat det vi synes de burde være interessert i. Men fakta er at de er selvstendige individer som bestemmer selv hva de synes er interessert og kjedelig. Og om de synes at bilder fra barndommen din er dødskjedelig, så er det faktisk noe han må "få lov til" å synes. Du kan ikke endre han til å synes at det er interessant. Det betyr ikke at han ikke elsker deg. Mamma interesserer seg null og niks for gamle bilder, og ville kaste noen gamle bilder fra mormor da hun døde. Heldigvis fikk jeg reddet dem. Jeg vet at hun elsket mormor og morfar og barndommen sin. Hun bare har ikke samme interessen for å bla i album som meg. Vi er alle forskjellige, og det er ikke slik at noen av oss sitter på fasiten på hva som er rett å interessere oss for. Anonymkode: 3d587...ebd
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Å shit vet ikke av noe som er mer kjedelig enn å se bilder av folk som barn osv 😴😴😴😴😴😴😴 Anonymkode: 40edb...046 Helt enig! Det siste jeg ville tenkt på, er å vise mannen min bilder fra da barna mine vokste opp. Og jeg har null interesse av å se på bilder av hans barn. Hadde begynt å lure om mannen min plutselig dro fram en eske med gamle bilder og mente at jeg skulle se på disse. Dette gjelder stort sett bilder av de fleste, ikke noe er så kjedelig som å se på bilder av andre. Jeg derimot, kan ha stor glede av å bla gjennom bildene fra barna var små og mimre litt. Sånn hvert tredje år. Eller når det dukker opp et nytt barnebarn Da for å se etter likheter.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #20 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min kjæreste gjennom tre år og samboer har begge forhold bak oss og barn fra tidligere forhold. Drev og ryddet litt her om dagen, og kom over en pappeske med gamle bilder som jeg skulle ha sortert. Dette er bilder fra min fortid, ikke av eks, de har jeg fjernet for evigheter siden, ser ingen grunn til å ha de, men bilder av hovedsakelig barna mine. Fra de var babyer, småbarnsbilder, familiebilder, bilder av meg som barn, etc. Satt og bladde gjennom bilder. Han var totalt uinteressert i å se. Følte at dette liksom såret meg så mye, at han opptrådte så likegyldig til min fortid, mine gamle bilder, bildene av mine barn. Han fungerer jo som en bonuspappa for de, så han burde jo være interessert. Jeg har sett, og har uttrykt interesse for å se hans bilder, gamle album av han som barn, bilder av hans barn etc. Jeg synes det er koselig å se på slikt, og ble så såret over at han var så likegyldig. Dette har også kommet opp en gang tidligere, da jeg drev og gikk gjennom gamle bilder. Samme holdningen da. Skulle nesten tro han var sjalu på fortiden min, tidligere familieliv med eksmann. Men jeg får ikke det til å stemme heller, da jeg overhodet aldri har opplevd han som sjalu, og dessuten har jeg jo tatt vekk alle bilder av eksmann. Var liksom bare totalt fravær av interesse, og dette såret meg da det betydde mye for meg at han hadde vist litt interesse for mine gamle bilder. Har prøvd å snakke med han om det, men har ikke fått noe fornuftig svar… så jeg vet ikke jeg.. er jeg urimelig her? Ble liksom så innmari lei meg rett og slett. Anonymkode: 3e991...87f Hvorfor har du tatt vekk bilder av barnas far fra bildene av deres barndom? Det er det mest absurde jeg har hørt om. Utover det har jeg ingen formening om dette. Dere er samboere - snakk sammen. Og, nei, om du har "forsøkt å snakke sammen" men ikke "fått noen svar" så har dere ikke hatt en samtale. En samtale inneholde aldri krav om "svar" fra en av partene. Anonymkode: 1d31c...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå