Gå til innhold

Påvirker kvinneguiden forholdet ditt?


Gjest Jmcclane

Anbefalte innlegg

Gjest Jmcclane
Sinsiew skrev (3 minutter siden):

Må jo det 🤪 Ser fort dumt ut om jeg sitter og ler høyt for meg selv 😅

He he😅 Har gjort det selv på bussen og på kontoret😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elder Millennial
Jmcclane skrev (1 minutt siden):

Gir du han muligheten til å vurdere de tingenr du har lyst til? Husker dama mi hele tiden var litt passiv aggresiv sånn. Sier ikke at du er det. Men jeg ville personlig ha blitt spurt istedenfor å automatisk bli tillagt et svar😅 Så flott at dere gjør ting sammen😊

Javvist, spurte senest i dag om han ville danse, det ville han ikke😅🤷‍♀️ 

Jeg kunne vert mye flinkere til å finne på flere ting, jeg bare har ikke overskudd til å dra i gang så mye for tiden. 

Så jeg spør, men jeg mister nok fort motet etter noen avslag ja😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jmcclane
Ominous skrev (1 minutt siden):

Javvist, spurte senest i dag om han ville danse, det ville han ikke😅🤷‍♀️ 

Jeg kunne vert mye flinkere til å finne på flere ting, jeg bare har ikke overskudd til å dra i gang så mye for tiden. 

Så jeg spør, men jeg mister nok fort motet etter noen avslag ja😅🙈

Kjipt at han avslår forslagene dine. Skjønner at det er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Jmcclane said:

Jeg ble inspirert av en tråd som ligger under generell debatt om det å være avhengig av kg.

Dere som sitter kjempemye inne på kg og er i forhold. Liker kjæresten deres at dere tilbringer så mye tid her inne? Påvirker det forholdet deres på en negativ måte siden all tid her inne egentlig er tapt kjærestetid?

 

For min del er det ikke tapt kjærestetid. Vi begge har behov for litt egentid også  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk påvirker det forholdet mitt. Jeg blir mer og mer klar over min manns dårlige sider fordi jeg kjenner meg igjen i mange tråder... Og derfor mer og mer vil skilles. Skjønner ikke hvorfor jeg lar være. Er vel at det er trygt selv om jeg ikke er lykkelig. Eller eiesyk, siden jeg ikke elsker han men heller ikke vil han skal finne andre. Tenker stadig at dette er dårlig, men så ser jeg jo hvordan andre er ( og veldig ofte er de verre enn ham) så da blir jeg da.... 🥴

Anonymkode: 33bd8...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jmcclane
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja faktisk påvirker det forholdet mitt. Jeg blir mer og mer klar over min manns dårlige sider fordi jeg kjenner meg igjen i mange tråder... Og derfor mer og mer vil skilles. Skjønner ikke hvorfor jeg lar være. Er vel at det er trygt selv om jeg ikke er lykkelig. Eller eiesyk, siden jeg ikke elsker han men heller ikke vil han skal finne andre. Tenker stadig at dette er dårlig, men så ser jeg jo hvordan andre er ( og veldig ofte er de verre enn ham) så da blir jeg da.... 🥴

Anonymkode: 33bd8...c9e

Det høres tungt ut. Har han det på samme måte?

Vet at en del konspirasjonteorier blir forsterket fordi mennesker som tror på de forskjellige teoriene oppsøker mennesker med lignende tanker. Sånn blir deres egne oppfatninger forsterket og nye skadende tanker blir skapt.

Er det mulig at fordi du leser så mange tråder på kg så er de med på å påvirke hvordan du føler at forholdet ditt er. Jeg sier ikke at det ikke er ting dere må jobbe med for å få det bra, for det er det i forhold. Men når en føler seg syk og søker på forskjellige legesider så føler en nesten at alle diagnosene passer for sånn en føler seg. Spesielt hvis det er en ting du er redd for at du har, så er det nesten garantert at du klarer å tolke sykdomsmønsteret på en sånn måte at det minner veldig om hvordan du har det.

Det er mange som finner trøst og hjelp på kg, men tror og at mange leter etter forklaringer og finner de der de har lyst..

Ville kanskje lagt vekk kg, snakket med en profesjonell alene først og hvis det er behov; tatt med mannen.

Men nå er ikke jeg parterapaut, så jeg synser bare. Akkurat som mange andre på kg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jmcclane
Eloise12345 skrev (37 minutter siden):

For min del er det ikke tapt kjærestetid. Vi begge har behov for litt egentid også  :)

Egentid er viktig. Men jeg tenker helst på brukere som tilbringer mesteparten av dagen her inne mens de er i et forhold😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
Jmcclane skrev (9 timer siden):

Kjipt at han avslår forslagene dine. Skjønner at det er kjipt.

Ja, det er jo det da. Vi gjør ting sammen også, det er ikke sånn at han sier nei til alt.

Grunnen til at jeg nevnte ett konkret tilfelle var at du tok opp det om jeg bare forventet uten å spørre og det gjør jeg ikke. 

Så er det likevel ikke så enkelt, for jeg synes det er vanskelig å spørre og tåler dårlig avslag. Han spør ofte om vi skal finne på noe, uten å egentlig komme med forslag, hvis mitt forslag da blir avslått så klarer jeg ikke helt å komme med flere forslag😅 så da står man fort litt fast.

Jeg sier ikke at det var sånn for dere, men kan hende hun følte hun foreslo ting som du sa nei til og gradevis så sluttet hun å spørre i frykt for avslag🤷‍♀️ Så gikk det litt over i forventninger om avslag og da kan det hende hun følte det var tryggere å ikke spørre i det hele tatt, men satt bare å ønsket at du skulle ta litt mer initiativ. 

Jeg har havnet litt der tidligere hvertfall, men jeg jobber med det da😅 

Vi gjør ting sammen også, KG går ikke forran kjærestetid for å si det sånn, men jeg undres nå likevel om ikke jeg hadde kommet på flere forslag om jeg kjedet meg litt mer😅 da tenker jeg ikke bare på KG, men sosiale medier i det store å det hele. 

Om ikke annet så hadde jeg nok vert mer produktiv ila dagen om jeg ikke hadde smartelefon 😬🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jmcclane
Ominous skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo det da. Vi gjør ting sammen også, det er ikke sånn at han sier nei til alt.

Grunnen til at jeg nevnte ett konkret tilfelle var at du tok opp det om jeg bare forventet uten å spørre og det gjør jeg ikke. 

Så er det likevel ikke så enkelt, for jeg synes det er vanskelig å spørre og tåler dårlig avslag. Han spør ofte om vi skal finne på noe, uten å egentlig komme med forslag, hvis mitt forslag da blir avslått så klarer jeg ikke helt å komme med flere forslag😅 så da står man fort litt fast.

Jeg sier ikke at det var sånn for dere, men kan hende hun følte hun foreslo ting som du sa nei til og gradevis så sluttet hun å spørre i frykt for avslag🤷‍♀️ Så gikk det litt over i forventninger om avslag og da kan det hende hun følte det var tryggere å ikke spørre i det hele tatt, men satt bare å ønsket at du skulle ta litt mer initiativ. 

Jeg har havnet litt der tidligere hvertfall, men jeg jobber med det da😅 

Vi gjør ting sammen også, KG går ikke forran kjærestetid for å si det sånn, men jeg undres nå likevel om ikke jeg hadde kommet på flere forslag om jeg kjedet meg litt mer😅 da tenker jeg ikke bare på KG, men sosiale medier i det store å det hele. 

Om ikke annet så hadde jeg nok vert mer produktiv ila dagen om jeg ikke hadde smartelefon 😬🙈🙈

Kanskje du burde legge vekk smarttelefonen litt da. Hva er grunnen til at han ikke kommer med noen forslag? Sier du noen gang nei til ting han ber deg om å være med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
Jmcclane skrev (Akkurat nå):

Kanskje du burde legge vekk smarttelefonen litt da. Hva er grunnen til at han ikke kommer med noen forslag? Sier du noen gang nei til ting han ber deg om å være med på?

Ja, jeg burde faktisk det. Er ikke første gangen jeg har tenkt på det🙈 

Vanskelig for meg å vite hvorfor han ikke kommer med flere forslag, i følge han selv så er der bare vanskelig å komme på noe. 

Kanskje jeg bare skulle logge av å dra han med ut av døra 🤣👍 god plan, snakkast😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jmcclane skrev (1 time siden):

Ville kanskje lagt vekk kg, snakket med en profesjonell alene først og hvis det er behov; tatt med mannen.

Men nå er ikke jeg parterapaut, så jeg synser bare. Akkurat som mange andre på kg😅

Profesjonelle? Som skal fikse mennesker. Ser at raten på å lykkes  ligger omtrent hakket under værmeldingene :) KG er jo der for å lufte ut litt frustrasjon, plukke opp litt forskjellige synspunkter og vinklinger. Fasit på hvordan man kan løse problemer i et forhold er så sammensatte at det faktisk ikke eksisterer, heller ikke blant "profesjonelle". Forskjellen er at man hos terapeuter  må betale masse penger for akkurat de samme svarene :) Satt litt på spissen da.

Når par kommer til terapeuter  er forholdet ofte så skakkjørt at selv ikke den beste terapeut i verden kan lykkes med å fikse noe som helst. Det blir forsøkt og så forlenges prosessen med akkurat samme resultat. En dau hest forblir en dau hest uansett hvor mye man prøver å sparke liv i den. Tipper at her inne får man mange av de samme rådene, bare med en god del useriøse tullinger som faller inn i mellom. De er lett å sortere ut. 

Endret av Antiviruset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Vi legger bort telefonen når vi er sammen, og om vi tar den frem gjør vi det begge. Jeg ofrer ikke tid med mannen min for å sitte på kg :)

Anonymkode: 70b89...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer vet at jeg leser her i blant og han bryr seg ikke. Jeg bruker kun tid her om jeg er alene. 

Anonymkode: 66743...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Jmcclane said:

Egentid er viktig. Men jeg tenker helst på brukere som tilbringer mesteparten av dagen her inne mens de er i et forhold😊

Det er sant. Egentid er veldig viktig.  :). Ja det fins grenser også for det og. Er jo dumt hvis man glemmer partneren og bare blir sittende å skrive på KG hele tiden 😇 . Gjelder å finne en balanse. 😁

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter mer pris på forholdet mitt når jeg leser om alle problemer vi ikke har 😄

Anonymkode: 3d714...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er ikke så begeistret når jeg sitter med mobilen, men så er han ikke så begeistret dersom jeg leser en bok heller, eller ser på noe på tv som kun jeg er interessert i, eller gjør noe bare jeg liker. Jeg trenger uansett noen pusterom, for vi har mer enn nok kjærestetid. 

Så nei, kg går ikke utover forholdet. Selv om han ikke nødvendigvis liker at jeg skriver her istedenfor å være mentalt tilstede med ham respekterer han at vi har ulike behov for å være sammen- sammen, og at det er et kompromiss vi møtes i. Det er likevel litt for mye kjærestetid for min del, litt for lite for hans del, men levelig for begge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør meg så lykkelig over at jeg har et så fantastisk bra forhold nå.

Levde lenge i et dårlig forhold som minner om mye av det folk klager over udugelige menn her inne.

Så kvinneguiden gjør at jeg setter ekstra pris på at jeg har en så fantastisk fin mann❤

Anonymkode: d003e...ad6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt det er en uting å sitte med mobil, når man er sammen med andre. 

Jeg bruker helst tlf når jeg er alene. Samme gjør mannen. For vi prøver å være bevisst på hvor kjedelig og vanskelig det er å prøve å holde en samtale med noen som egentlig er mest oppslukt i tlf... Umulig å få til de gode samtalene da, og vi gidder egentlig ikke å være med folk som sitter på tlf hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller motsatt, ved å lese om alle håpløse forhold og selvsentrert menn så setter jeg mer pris på mannen min.

Anonymkode: 8bab7...fa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...