Gå til innhold

Har du noen gang tatt med egen alkohol på utested?


Friendss

Anbefalte innlegg

Nei, det har jeg ikke.

Når det koster hundre kroner for en øl, er det selvsagt ikke bare øl en kjøper. Man kjøper også musikk, varme, renhold, service, møbler og alt det andre man får ved å benytte seg av stedet. Derfor er øl ute dyrere enn i butikken. Å ikke være med å betale for tilbudet man benytter er snylting.

Dessuten kan utestedet miste skjenkebevillingen hvis det oppdages brudd på reglementet. Det ville bety kroken på døra for utestedet, og det skal jeg ikke ha på min kappe.

Har jeg ikke råd til å kjøpe 10 øl ute, så kjøper jeg ikke 10 øl ute. Enten holder jeg meg hjemme og drikker billigere øl, eller så drikker jeg 2 øl ute og deretter brus.

Anonymkode: 0a844...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det har jeg ikke.

Når det koster hundre kroner for en øl, er det selvsagt ikke bare øl en kjøper. Man kjøper også musikk, varme, renhold, service, møbler og alt det andre man får ved å benytte seg av stedet. Derfor er øl ute dyrere enn i butikken. Å ikke være med å betale for tilbudet man benytter er snylting.

Dessuten kan utestedet miste skjenkebevillingen hvis det oppdages brudd på reglementet. Det ville bety kroken på døra for utestedet, og det skal jeg ikke ha på min kappe.

Har jeg ikke råd til å kjøpe 10 øl ute, så kjøper jeg ikke 10 øl ute. Enten holder jeg meg hjemme og drikker billigere øl, eller så drikker jeg 2 øl ute og deretter brus.

Anonymkode: 0a844...1a7

Man betaler jo ofte inn, litt for garderobe, og kanskje kjøper man en øl eller to, og da har man betalt 300 kroner for å oppholde seg på et utested i to timer. Ser ikke noe galt med å ta med seg litt ekstra. Da jeg var ung så gjemte vi drikka i buskene utenfor, så stakk vi ut av og til og drakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har aldri tenkt tanken.

Men er ikke dette grunnen til at ingen får gå på fotballkamp med drikke? Måtte kaste min, og det var vann. 

Anonymkode: 680f5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger, det var jo helt vanlig som ung. Gjemte småflasker i sminkepungen, og har sett mange morsomme gjemmesteder, på magen, mellom puppene, under hatten og selvsagt i buskene og rare steder hvor ingen leter. 

Men gjør det ikke nå, vært noen tilfeller så vidt på 4-5år kanskje, det kommer nok av at jeg sjelden drikker mer enn tre øl, orker ikke bli hverken brisen eller full så ofte lengre. 

Anonymkode: 1bf4a...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Tyrkia, og her er det lov å ta med egen alkohol på mange restauranter hvis man kjøper mat. 

Anonymkode: cb349...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 8.02):

Medbrakt drikke er ikke det samme som å stjele.

Har gjort det et par ganger, alternativet hadde vært at jeg ikke hadde tatt meg råd til å gå ut i det hele tatt. Jeg ser poenget med å ikke snyte utestedet for penger, men når de skal ha over hundre kroner for en pils samtidig som et litt brunere sted lenger ned i gata tar seksti, har jeg god samvittighet.

De sinnssyke prisene er vel også grunnen til at nordmenn har denne slitsomme vanen med å måtte ha vorspiel og nachspiel. I andre land kan man sitte og kose seg på puben hele dagen. Mindre stress og bråk.

Anonymkode: 4f517...0f4

Men da kan du gå på den brune puben.

Anonymkode: b1d08...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...