Gå til innhold

Min svigermor vil ikke omtale min datter som «hen».


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Gjenferdet said:

Hvis barnet er reellt transkjønnet så har jeg veldig vondt av barnet hvis bestemor eller andre nære ikke aksepterer barnets kjønnsidentitet. Det er kjempesårt når biologi og tilhørighet/identitet krasjer, og det blir dobbel sorg når andre må påpeke det. Alle transpersoner fortjener å bli anerkjent som det kjønnet de identifiserer seg som.

Det er jo ikke problemstillingen her da. Man kan fint akseptere transpersoner samtidig som man er uvillig til å bruke ordet hen.

Anonymkode: 0bbd2...822

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min datters klasse (9.) er det _TO_ (2!) jenter som er heterofile. Og de blir nesten mobbet. Det er en hype å være alt mulig annet enn heterofil nå for tiden. Utrolig slitsomt og det undergraver de som virkelig sliter med å finne sin retning. 
Ikke rart unge i dag er forvirret!!!

Anonymkode: 9b88a...27a

Endret av Vintermorgen
slettet sitat og kommentar til dette er slettet
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at det var dette som var ment. Ikke min kommentar, men i min datters klasse (9.) er det _TO_ (2!) jenter som er heterofile. Og de blir nesten mobbet. Det er en hype å være alt mulig annet enn heterofil nå for tiden. Utrolig slitsomt og det undergraver de som virkelig sliter med å finne sin retning. 
Ikke rart unge i dag er forvirret!!!

Anonymkode: 9b88a...27a

Og så ender det med at så og si alle er heterofile. For det er tross alt sånn statistikken er. Ungdom har da nok å streve med om de ikke skal lure unødvendig mye på hvilken legning og kjønn de har. 

Anonymkode: 5c22a...49e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror du barnet ville akseptert "datter" da? Hvis hen mener å ikke ha noe kjønn blir vel "avkom" riktig.

Anonymkode: 0bbd2...822

Det er opp til familien å bestemme. Jeg vet om hvertfall en transseksuell som har byttet navn og pronomen, men syns det er greit å bli omtalt som «datter» fremdeles :) viss barnet til TS ikke liker å bli kalt datter så er det som sagt noe som kan ta tid å vende seg til, ting forandrer seg ikke over natten.

Anonymkode: c5bab...4e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke problemstillingen her da. Man kan fint akseptere transpersoner samtidig som man er uvillig til å bruke ordet hen.

Anonymkode: 0bbd2...822

Ville du følt deg akseptert hvis noen var fast bestemt på å feilkjønne deg? Hvis du er kvinne, hadde du følt deg akseptert om noen insisterte på å kalle deg han?

  • Liker 15
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tviler på at det var dette som var ment. Ikke min kommentar, men i min datters klasse (9.) er det _TO_ (2!) jenter som er heterofile. Og de blir nesten mobbet. Det er en hype å være alt mulig annet enn heterofil nå for tiden. Utrolig slitsomt og det undergraver de som virkelig sliter med å finne sin retning. 
Ikke rart unge i dag er forvirret!!!

Anonymkode: 9b88a...27a

Ok. Akkurat det er sykt og ikke på noe som helst måte reellt eller representativt, så her er jeg tilbøyelig til å være enig. 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En 13- åring kan ikke diktere en voksen dame. 

Anonymkode: 39961...f6f

Det er vel nettopp derfor denne trenden har tatt av. Det handler kun om makt. 

Anonymkode: f9309...8ec

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tviler på at det var dette som var ment. Ikke min kommentar, men i min datters klasse (9.) er det _TO_ (2!) jenter som er heterofile. Og de blir nesten mobbet. Det er en hype å være alt mulig annet enn heterofil nå for tiden. Utrolig slitsomt og det undergraver de som virkelig sliter med å finne sin retning. 
Ikke rart unge i dag er forvirret!!!

Anonymkode: 9b88a...27a

Det høres jo helt tøysete ut. At kun TO jenter er hetero. Tydelig at det er mange forvirrede ungdommer der ute. Skremmende syns jeg. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan vet du at bestemoren ikke er villig til å akseptere barnebarnet sitt? Har du pratet med henne?  Kanskje bestemoren også bare bruker lang tid på å bli vant til det nye?

Anonymkode: cbcf6...1a9

Det kan godt være! Jeg tolket bare innlegget som at bestemoren ikke aksepterte barnets ønsker :) er det slik at hun bare bruker lang tid på å bli vant til det nye så ville jeg kommunisert dette til barnet, så lenge man prøver så godt man kan så prøver man godt nok tenker jeg :) 

Anonymkode: c5bab...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Det høres jo helt tøysete ut. At kun TO jenter er hetero. Tydelig at det er mange forvirrede ungdommer der ute. Skremmende syns jeg. 

Klart det er tøysete. Men så lenge dette er «in» og kult så er det faktisk sånn d har blitt… synes bare det er trist

Anonymkode: 9b88a...27a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Ville du følt deg akseptert hvis noen var fast bestemt på å feilkjønne deg? Hvis du er kvinne, hadde du følt deg akseptert om noen insisterte på å kalle deg han?

Jeg hadde selvsagt ikke likt det. Men nå har denne 13-åringen nettopp funnet ut at h*n er trans. Så litt tid syns jeg det går an å gi familien til å omstille seg:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart det er tøysete. Men så lenge dette er «in» og kult så er det faktisk sånn d har blitt… synes bare det er trist

Anonymkode: 9b88a...27a

Veldig trist. Og veldig trist og skremmende at det har vært en eksplosiv økning av tenåringsjenter som ønsker å skifte kjønn. Rikshospitalet kan jo svømme i alle henvisningene de mottar. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Veldig trist. Og veldig trist og skremmende at det har vært en eksplosiv økning av tenåringsjenter som ønsker å skifte kjønn. Rikshospitalet kan jo svømme i alle henvisningene de mottar. 

Men er det en reell økning, eller er det bare at flere har kommet ut av skapet? Veldig vel i eget kjønn, så jeg har ingen erfaring..

  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Men er det en reell økning, eller er det bare at flere har kommet ut av skapet? Veldig vel i eget kjønn, så jeg har ingen erfaring..

Det er en reell økning. Og de "lærde" har ingen forklaring på hvorfor dette har eksplodert. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Veldig trist. Og veldig trist og skremmende at det har vært en eksplosiv økning av tenåringsjenter som ønsker å skifte kjønn. Rikshospitalet kan jo svømme i alle henvisningene de mottar. 

Er det virkelig sånn at det har vært en eksplosiv økning? Finnes det tall på dette, sett i et tidsperspektiv opp mot oppblomstringen/økt fokus på Pride? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gjenferdet said:

Ville du følt deg akseptert hvis noen var fast bestemt på å feilkjønne deg? Hvis du er kvinne, hadde du følt deg akseptert om noen insisterte på å kalle deg han?

Det er alternativene? Hen eller feilkjønning?

Anonymkode: 0bbd2...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo ikke problemstillingen her da. Man kan fint akseptere transpersoner samtidig som man er uvillig til å bruke ordet hen.

Anonymkode: 0bbd2...822

Hvorfor vil man ikke bruke ordet hen, om man aksepterer at barnebarnet er transe? Jeg forstår ikke hva man kan få ut av og kalle folk for feil pronom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 21.10.2021 den 22.28):

Det er en reell økning. Og de "lærde" har ingen forklaring på hvorfor dette har eksplodert. 

Om det faktisk er en økning så er jo det interessant, men også underlig. Jeg holder en knapp på sosiale medier, herunder tiktok.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig sånn at det har vært en eksplosiv økning? Finnes det tall på dette, sett i et tidsperspektiv opp mot oppblomstringen/økt fokus på Pride? 

Så et intervju med Espen Esther Pirelli Benestad. Og han sa at spesielt tallet på jenter som vil endre kjønn, har eksplodert. Og "homobevegelsen" har også ytret sin bekymring de siste årene. At det snart ikke eksisterer maskuline lesbiske lenger. De vil heller endre kjønn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (7 minutter siden):

Men er det en reell økning, eller er det bare at flere har kommet ut av skapet? Veldig vel i eget kjønn, så jeg har ingen erfaring..

Det er sosial smitte. 

Anonymkode: 5c22a...49e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...