Gå til innhold

Min svigermor vil ikke omtale min datter som «hen».


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det bestemmer ikke du. Du kan mislike det, men du kan ikke bestemme eller avgjøre hva andre er eller ikke er.

Jeg er Frodo. Hobbitten fra ringenes herre.

Anonymkode: f6ef8...74c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BobbySocks skrev (På 21.10.2021 den 21.58):

Tenker at barn godt kan lære at enkelte gamle folk nekter å innrette seg. Så er hen mer herda senere i livet og. 

Enig. Man kan også forklare barna at ikke alle en møter er mottakelig for egne meninger og holdninger. 

Sånn er det bare. 

 

Anonymkode: 58535...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig. Man kan også forklare barna at ikke alle en møter er mottakelig for egne meninger og holdninger. 

Sånn er det bare. 

 

Anonymkode: 58535...150

Man vil jo ha motstandsdyktige barn, ikke barn med puter under armene. 

Anonymkode: cc342...f70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det bestemmer ikke du. Du kan mislike det, men du kan ikke bestemme eller avgjøre hva andre er eller ikke er.

Anonymkode: fd8de...f28

Men herregud, da går det jo den andre veien også? Datteren til TS kan tro hun er hva hun vil, men hun kan ikke tvinge alle andre til å tenke og tro det samme!

Anonymkode: 19e48...019

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men herregud, da går det jo den andre veien også? Datteren til TS kan tro hun er hva hun vil, men hun kan ikke tvinge alle andre til å tenke og tro det samme!

Anonymkode: 19e48...019

Nei det går ikke andre veien. At noen mennesker er så redd for annerledeshet  at de nekter for at det finnes ikke-binære gjør det ikke at de slutter å eksistere. Det at jeg ikke liker pedofile gjør ikke at de slutter å eksistere selv om jeg skulle hevde at de ikke finnes.

Anonymkode: fd8de...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret på ekte eller såret fordi tiktok har fortalt henne at man burde bli såret?

Anonymkode: e36c8...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/22/2021 at 11:47 AM, Hannah80 said:

Det er vel ingen som tviler på at det finnes transbarn. Men når en skoleklasse består av 80% skeive, altså trans eller homofile, så er det jo noe som skurrer:)

En psykolog hadde en teori om at barn nå leker for lite. Fri lek seg imellom av typen ut i skogen og opp i trærne. Alt er bare skjermer og polstret voksenovervåket organisert lek/idrett. Så når de kommer i puberteten kommer sulteforingen på lek til uttrykk gjennom lek med kjønn, cozplay og infantilifisering langt opp i voksen alder.

Anonymkode: e36c8...851

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som er lærer på ungdomsskolen og mener dette er miljøavhengig. I noen klasser er dette ikke tema i det hele tatt og i andre er det fri flyt av kjønnsuttrykk

……..

En ungdom som er usikker på legningen går forsiktig frem og forandrer kjønnsuttrykk stegvis for å se reaksjonen fra omverdenen. Og ofte går de tilbake til kjønnet de er født med for å starte på nytt. Dette er en prosess som tar mange år.

Når en ungdom overnatta skifter kjønnsuttrykk og utbasunerer for omverdenen at nå er det «hens» nye regler som gjelder er det bare å vente på at dette går over. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2021 at 11:19 AM, AnonymBruker said:

Feil. Man har identifisert syv kjønn. Kilde vedlagt.

https://www.nrk.no/video/visste-du-at-det-finnes-sju-kjonn_257951

Anonymkode: f0955...0ab

Søk opp serien Hjernevask, også på NRK, så får du se hvor rare disse såkalte kjønnsforskerne er. Andre har påstått at det finnes over 70 kjønn. Det kommer an på hvordan ordet kjønn defineres. Ingen eier språket så man bør være på vakt mot folk som påstår at de eier ord. Jeg for min del tenker at kjønn er biologisk og har med x- og y-kromosomer å gjøre. Men så identifiserer jeg meg som enkel mann også da.

At folk bør ha stå fritt til å oppføre seg og kle seg fritt og være med den de vil er noe annet. Det kan skje helt uten språktvang.

Anonymkode: e36c8...851

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2021 at 10:45 PM, AnonymBruker said:

For noen år siden var det selvskading. På nittitallet var det anoreksi. Sosial smitte blant jenter er helt vanlig. Variere bare hvilken form det tar. 

Anonymkode: 5c22a...49e

Bra poeng. Massehysteri er et annet ord. Oppstår lettere blant jenter i en lettpåvirkelig fase. Se bare hvordan unge jenter flokker seg rundt boyband (eller Bieber og Elvis den tiden) som de aller fleste av dem slutter å idolisere og hyle når de blir eldre.

Anonymkode: e36c8...851

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det går ikke andre veien. At noen mennesker er så redd for annerledeshet  at de nekter for at det finnes ikke-binære gjør det ikke at de slutter å eksistere. Det at jeg ikke liker pedofile gjør ikke at de slutter å eksistere selv om jeg skulle hevde at de ikke finnes.

Anonymkode: fd8de...f28

Dummeste jeg har lest. Bestemor finnes, hun er bestemt på hvem hun er og skal respekteres like mye som alle andre. Minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
On 10/21/2021 at 9:40 PM, AnonymBruker said:

Trans er blitt mote blant ungdom nå. Ene dagen jente, neste gutt, neste begge deler. Hun vokser det nok av seg. Ja, jeg våget å si hun i siden for ordet du foretrekker.

Anonymkode: 0e808...c5c

150 barn vokser opp med foreldre som ikke støtter dem og lytter til dem

Selv om det er en fase, har det mye å si hvordan barna opplever å bli tatt imot av voksne. Å bli møtt med fordømmelse og nedlatenhet fra foreldre og andre voksne kan gi bitre barn som vokser opp og ser fiendtlig på andre mennesker. Som er vant til at de ikke blir forstått eller akseptert. Som kan bli dysfunksjonelle når de er voksne. 

Ikke bli overraska om barna deres havner i psykiatrien og NAV når de blir eldre. Ikke fordi de hadde en periode som trans, men fordi de opplevde at verden de vokser opp i er dømmende og fiendtlig og de har ingen som aksepterer de for dem de er og som de kan stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (11 minutter siden):

150 barn vokser opp med foreldre som ikke støtter dem og lytter til dem

Selv om det er en fase, har det mye å si hvordan barna opplever å bli tatt imot av voksne. Å bli møtt med fordømmelse og nedlatenhet fra foreldre og andre voksne kan gi bitre barn som vokser opp og ser fiendtlig på andre mennesker. Som er vant til at de ikke blir forstått eller akseptert. Som kan bli dysfunksjonelle når de er voksne. 

Ikke bli overraska om barna deres havner i psykiatrien og NAV når de blir eldre. Ikke fordi de hadde en periode som trans, men fordi de opplevde at verden de vokser opp i er dømmende og fiendtlig og de har ingen som aksepterer de for dem de er og som de kan stole på

Vi er der ja...

Anonymkode: f6ef8...74c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brødskalle skrev (29 minutter siden):

150 barn vokser opp med foreldre som ikke støtter dem og lytter til dem

Selv om det er en fase, har det mye å si hvordan barna opplever å bli tatt imot av voksne. Å bli møtt med fordømmelse og nedlatenhet fra foreldre og andre voksne kan gi bitre barn som vokser opp og ser fiendtlig på andre mennesker. Som er vant til at de ikke blir forstått eller akseptert. Som kan bli dysfunksjonelle når de er voksne. 

Ikke bli overraska om barna deres havner i psykiatrien og NAV når de blir eldre. Ikke fordi de hadde en periode som trans, men fordi de opplevde at verden de vokser opp i er dømmende og fiendtlig og de har ingen som aksepterer de for dem de er og som de kan stole på

Ja, Gud forby motstand i livet.. Det er viktig å bli dullet og dallet med, og ikke få spørsmål om hvorfor og hvordan man tenker som man gjør. 

Man har da plikt som foreldre, og andre voksne, å også lære barna å tenke, reflektere, og gjøre opp en mening om hvorfor ting er som de er.

Satt veldig på spissen. Hvis det var in å ta narkotika,  og alle ungdommene rundt gjorde det, kunne ikke jeg som voksen stå å se på mitt barn gjorde det samme, bare fordi det ville vært nedlatende for barnet å bli irettesatt og at jeg fordømte handlingen. Det rette ville jo vært å snakke med barnet, spurt hvorfor han/hun (Nei, ikke hen) tenkte dette var det rette å gjøre..? 

Anonymkode: a4944...cb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, Gud forby motstand i livet.. Det er viktig å bli dullet og dallet med, og ikke få spørsmål om hvorfor og hvordan man tenker som man gjør. 

Man har da plikt som foreldre, og andre voksne, å også lære barna å tenke, reflektere, og gjøre opp en mening om hvorfor ting er som de er.

Satt veldig på spissen. Hvis det var in å ta narkotika,  og alle ungdommene rundt gjorde det, kunne ikke jeg som voksen stå å se på mitt barn gjorde det samme, bare fordi det ville vært nedlatende for barnet å bli irettesatt og at jeg fordømte handlingen. Det rette ville jo vært å snakke med barnet, spurt hvorfor han/hun (Nei, ikke hen) tenkte dette var det rette å gjøre..? 

Anonymkode: a4944...cb4

Du tror ikke mennesker vokser opp uten motstand? Du tenker at ungdom blir magisk psykisk syke i Norge av ingenting? Du visste kanskje ikke at voldtekt, mobbing, dødsfall, sykdom, verbal misbruk osv osv er fenomener også i Norge?

Det som gir robusthet i livet er å føle på trygghet når man vokser opp. Føle på at du har trygge mennesker i livet ditt som vil deg godt, selv om andre kan syntes du er rar eller stygg. 

Det som gir psykisk sykdom er når du sliter som ungdom og ikke har noen å gå til, som kan hjelpe deg lære hvordan håndtere problemer. Når du føler på mye, aner ikke hva du skal gjøre med det og møter vegg hos dine foreldre. 

Barn og ungdom lærer ike håndtere følelser og problemer av seg selv, de trenger veiledning, hjelpe og støtte. De trenger å vite at dersom de fucker opp, så kan de fortsatt finne en måte å løse problemet på, og de har trygge voksne personer hjemme som hjelper og støtter. 

Endret av brødskalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (1 time siden):

Du tror ikke mennesker vokser opp uten motstand? Du tenker at ungdom blir magisk psykisk syke i Norge av ingenting? Du visste kanskje ikke at voldtekt, mobbing, dødsfall, sykdom, verbal misbruk osv osv er fenomener også i Norge?

Det som gir robusthet i livet er å føle på trygghet når man vokser opp. Føle på at du har trygge mennesker i livet ditt som vil deg godt, selv om andre kan syntes du er rar eller stygg. 

Det som gir psykisk sykdom er når du sliter som ungdom og ikke har noen å gå til, som kan hjelpe deg lære hvordan håndtere problemer. Når du føler på mye, aner ikke hva du skal gjøre med det og møter vegg hos dine foreldre. 

Barn og ungdom lærer ike håndtere følelser og problemer av seg selv, de trenger veiledning, hjelpe og støtte. De trenger å vite at dersom de fucker opp, så kan de fortsatt finne en måte å løse problemet på, og de har trygge voksne personer hjemme som hjelper og støtter. 

Du skriver jo akkurat det samme som meg..  😉 Du bare skjønte ikke måten jeg skrev det på..

Anonymkode: a4944...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/22/2021 at 3:03 PM, Gjenferdet said:

Dette argumentet faller fullstendig gjennom i mine øyne. Eller, jeg kan forstå at foreldre er bekymret for irreversible endringer i kroppen - men hvorfor ser de ikke at det gjelder begge veier? For en reellt transkjønnet person er puberteten like irreversibel som kjønnskorrigerende behandlinger for ikke-trans. Det skjer endringer i puberteten som IKKE kan tas tilbake når personen er bikket 18 år, og for en reell transkjønnet person kan det være en katastrofe. Hvorfor ser dere ikke at det argumentet også går motsatt vei?  Dere tenker bare på at hormoner er irreversible. Hvorfor glemmer dere at puberteten også er det? 

Det kan faktisk være en fordel å ha vokst litt. Jazz Jennings er en kjent transaktivist som begynte å ta hormoner når hun var 11 år. Når hun skulle ha konstruert en vagina som 18-åring, så fikk hun store komplikasjoner og smerter, fordi:

Ved en slik operasjon bruker man skinnet fra penisen til å lage en falsk vagina. Siden Jazz hadde en 11-årings penis var den altfor liten. Legene tok skinn fra magesekken for å prøve å få det til å bli nok. Noe det ikke ble. Skinnet revnet etter operasjonen. Hun måtte ha flere operasjoner og hadde store smerter. Å ha en penis som var fult utviklet og "voksenstørrelse" ville hjulpet.

Etteer operasjonene har hun slitt med depresjoner og overspising. Her var det en unge som fikk alt akkurat som hun ville. Hormoner, kjendisstatus og egen Youtubekanal. Det ble tilogmed laget en dukke basert på henne.

Etter min mening er det "damned if you do, damned if you don't". Hva med de som går i de-trans? Som angrer på det de har gjort, og skulle ønske at de fikk motstand. Uansett hvordan transkjønnete blir behandlet, ender de opp med psykiske sykdommer, hvis de ikke har hatt det hele tiden.

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (2 timer siden):

Dummeste jeg har lest. Bestemor finnes, hun er bestemt på hvem hun er og skal respekteres like mye som alle andre. Minst.

Det er det dummeste jeg har lest. Og mest trangsynte.

Anonymkode: fd8de...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det dummeste jeg har lest. Og mest trangsynte.

Anonymkode: fd8de...f28

Respekt går aldri bare en vei, husk det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...