Gå til innhold

Hvor mange skritt går du i løpet av en arbeidsdag?


bundaberg

Anbefalte innlegg

Noen har fysiske krevende jobber som i helsevesenet eller i bygg og anlegg hvor det er mye aktivitet og gåing mens andre har kontorjobber med stillestittende hverdag for eksempel. 

Noen som bruker skritteller på mobil eller aktivitetsklokke som vil dele? 

Hvor mange skritt går DU i løpet av arbeidsdag? 

Endret av bundaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sittestillende kontorjobb men går til og fra jobb. Hvis jeg ikke går meg en tur i tillegg så havner jeg på rundt 8-9000 skritt på en dag. Må jobbe litt ekstra for å nå 10 000.

Anonymkode: 9888f...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kontor, mye sitte stille.

totalt på endag ender jeg på ca 15 000 men det er fordi jeg alltid går meg en god tur eller løper på morning/kveld.

De fååå dagene jeg ikke gjør dette er det ca 6 0000 skitt når jeg legger meg etter en arbeidsdag

Anonymkode: 654ae...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett rundt 7000 og 8000 skritt bare på jobb. Føler derfor at jeg får mye av hverdagsaktiviteten "gratis". Trener 4-5 ganger i uka utenom dette, de dagene jeg er på løpetur er jeg oppi 15 000 skritt på en dag. De dagene jeg trener styrke og klatring, ligger jeg stort sett på rundt 8000 totalt.

Anonymkode: 29ebb...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 17 000 - 30 000 skritt i løpet av arbeidsdagen.

Jobber som kontaktlærer for førsteklassinger.  Blir mye aktivitet med barna i løpet av arbeidsdagen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 11000 - 13000  skritt på jobb i helsevesenet. 

Målet er 10000 skritt eller mindre. Har også investert i gode sko. 

Anonymkode: ad449...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i butikk var det mellom 10 000 - 30 000, avhengig av hvilke arbeidsoppgaver jeg hadde den dagen. Dette var et stort varehus, så det ble ofte mye gåing frem og tilbake over relativt lange avstander. 

Nå har jeg hjemmekontor, og tar kanskje maks 2000 skritt i løpet av arbeidsdagen. I dag er jeg på hele 1260 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i barnehage 8000-16000 etter hvilken avdeling jeg er på. 

Anonymkode: b359f...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett mellom 8000 - 12000 på jobb. Aldri vært under 7000, men vært oppe i 20 000 mange ganger.

Er lærer på småskolen (3.klasse).

 

Ser stor forskjell om jeg har en møte- eller kursdag. Da kommer jeg hjem med 1500 skritt 🙊

Anonymkode: 4ff83...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå jobber jeg bare 50% pga sykdom, men bikker som oftest 10 000 før jeg går fra jobb (jobber kortere dager), på slutten av dagen ligger jeg på ca 22 000 skritt i snitt. Når jeg jobbet fullt ligger jeg som oftest på 15 000 før jeg drar fra jobb, og 30 000 på slutten av dagen. 

Anonymkode: cfc4e...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jobber i barnehage 8000-16000 etter hvilken avdeling jeg er på. 

Anonymkode: b359f...9b5

det hørtes mye ut...

Anonymkode: a3287...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

det hørtes mye ut...

Anonymkode: a3287...e9d

Gjør det? Vil tro de fleste som er litt aktive i barnehage har så mange skritt. (Jeg har ikke kontortid da, vet vi fagarbeidere på jobb har en del flere skritt enn pedagogene).

 Jobbet som servitør før, da ble det lett dobbelt så mange skritt.

Anonymkode: b359f...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage og ligger på mellom 10.000-14.000 skritt bare på jobb. Kommer mest an på været om hvor mye vi er ute den dagen, får litt mindre hvis det er rolige innedager. 

Anonymkode: aef0a...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...