Gå til innhold

” problematisk med uvaksiert helsepersonell" Nakstad har rett faktisk


Kågebruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

zemer skrev (26 minutter siden):

Hvor skal de plasseres? Er det ubegrenset med helsepersonell å få tak i?

 

De bør plasseres der det er behov for dem. Dersom de har gjort seg helt ubrukelige for arbeidsgiver bør de om mulig erstattes av vaksinerte nyansatte. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal finne rota til problemet, så er det vel ikke uvaksinert helsepersonell som er problematisk, men at det er 19000 dødsfall og 1.8 millioner vaksineskader registrert i Eudravigilance (som er det europeiske datasystemet for rapportering av mistenkte bivirkninger på medisiner), halvparten av dem alvorlige. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (21 minutter siden):

De bør plasseres der det er behov for dem. Dersom de har gjort seg helt ubrukelige for arbeidsgiver bør de om mulig erstattes av vaksinerte nyansatte. 

Ja det kryr jo av de. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe problem. Sett de til andre arbeidsoppgaver, vekk fra pasienter og intensiven.

Viktigste er jo at de som må ha hjelp på sykehus får det...

Åja, stemmer det! Dumt fjerne de ansatte da ja.... Kanskje vaksinerte frivillige kan begynne å jobbe på intensiven? Ja, det er sikkert lurt, kan da ikke være så vanskelig å redde liv. 

Nå må folk slutte å være besatt av de som har valgt å ikke vaksinere seg. Jeg blir helt matt... Vaksinen er frivillig! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (21 minutter siden):

Ikke noe problem. Sett de til andre arbeidsoppgaver, vekk fra pasienter og intensiven.

Viktigste er jo at de som må ha hjelp på sykehus får det...

Åja, stemmer det! Dumt fjerne de ansatte da ja.... Kanskje vaksinerte frivillige kan begynne å jobbe på intensiven? Ja, det er sikkert lurt, kan da ikke være så vanskelig å redde liv. 

Nå må folk slutte å være besatt av de som har valgt å ikke vaksinere seg. Jeg blir helt matt... Vaksinen er frivillig! 

Viktigste er at de som må ha hjelp på sykehus får det.

De får ikke det om alle uvaksinerte blir omplassert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, zemer said:

Viktigste er at de som må ha hjelp på sykehus får det.

De får ikke det om alle uvaksinerte blir omplassert. 

Nå er det heldigvis ikke mange av dere da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz94 skrev (1 time siden):

Nå er det heldigvis ikke mange av dere da. 

Fordi det kun er uvaksinerte som trenger hjelp på intensiven mener du? De som er vaksinerte får ikke korona? 🤡

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz94 skrev (1 time siden):

Nå er det heldigvis ikke mange av dere da. 

«Én av ti helsearbeidere er ikke fullvaksinert.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QRaAd/nakstad-om-uvaksinert-helsepersonell-problematisk
 

Jeg frykter at det vil bli vanskelig å opprettholde et forsvarlig helsetilbud  hvis 10% av helsearbeidene skal omplasseres. Jeg tenker det er bedre at helsepersonell bruker smittevernutstyr ved nærkontakt med sårbare pasienter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz94 skrev (1 time siden):

Nå er det heldigvis ikke mange av dere da. 

Nå er mange avd underbemannet fra før. På ett sykehus er det mange med pasientkontakt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt når folk her dreper hverandre over vaksinert-uvaksinert spørsmålet. 

Men har dere tenkt på at hvis helsen til folk hadde vært så viktig oppi dette, så hadde staten sørget for å ha lett gjennomførbare, pålitelige tester tilgjengelig sånn at f.eks helsearbeidere kunne teste seg daglig når de kommer på jobb? Men det har vi ikke. Vaksinetvang og politistat, ja det er visst veien å gå...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*luna* skrev (26 minutter siden):

Ifølge FHIs siste ukerapport (uke41) var 56% av innlagte på norske sykehus med covid-19 fullvaksinert. 

https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-41-11.10---17.10.21.pdf

Kopierer svaret mitt fra en annen tråd:

De fleste som blir så syke at de må legges inn, er eldre, enten de er vaksinerte eller uvaksinerte.

Eldre har dårligere respons på vaksinen, noen har ikke respons i det hele tatt. Har de ikke tatt tredje dose begynner det også å bli lenge siden de fikk vaksinen. Og igjen: Vaksinen virker ikke hundre prosent. Over 90 prosent av eldre er fullvaksinert, likevel utgjør den lille prosenten uvaksinerte halvparten av de innlagte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av vitsen med helsepetsonell er å hjelpe syke - ikke å gjøre folk syke(re).

Er det noe som er så vanskelig å forstå må de gjerne kastes på gata for min del. Vi har ikke bruk for dem.

Endret av Lawyam
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lawyam skrev (27 minutter siden):

Litt av vitsen med helsepetsonell er å hjelpe syke - ikke å gjøre folk syke(re).

Er det noe som er så vanskelig å forstå må de gjerne kastes på gata for min del. Vi har ikke bruk for dem.

Da burde alle i helsevesenet bruke munnbind og visir/briller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi noe er uvaksinert betyr det ikke at man til en hver tid er syk og har virus i kroppen...

At folk ikke skjønner at dette ikke har noe med helse å gjøre kan jeg ikke forstå..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (36 minutter siden):

Kopierer svaret mitt fra en annen tråd:

 

De fleste som blir så syke at de må legges inn, er eldre, enten de er vaksinerte eller uvaksinerte.

Eldre har dårligere respons på vaksinen, noen har ikke respons i det hele tatt. Har de ikke tatt tredje dose begynner det også å bli lenge siden de fikk vaksinen. Og igjen: Vaksinen virker ikke hundre prosent. Over 90 prosent av eldre er fullvaksinert, likevel utgjør den lille prosenten uvaksinerte halvparten av de innlagte.

Men merk at det i uke 41 er dobbelt så mange smittede (over 16 år) i gruppen vaksinert sammenlignet med gruppen uvaksinert, dersom man ser på absolutte tall. 

Fullvaksinerte: 1047, delvaksinerte: 146, uvaksinerte: 619 (s. 22 i ukesrapporten).

Ser man på gruppene isolert sett er det mange ganger flere smittetilfeller i gruppen uvaksinert sammenlignet med fullvaksinerte (det er dog ikke korrigerte for andre faktorer). Men i samfunnet rundt oss er det flere smittetilfeller blant fullvaksinerte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (24 minutter siden):

Bare fordi noe er uvaksinert betyr det ikke at man til en hver tid er syk og har virus i kroppen...

At folk ikke skjønner at dette ikke har noe med helse å gjøre kan jeg ikke forstå..

Når ble virusfare/smitterisiko IKKE en helserelatert greie? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...