Gå til innhold

Jeg fikk en (uinnpakket) snickersbar i bursdagsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må være rar, for jeg syntes det var morsomt og sjarmerende, og hadde tatt det hele med humor. Han tok deg jo veldig på ordet, og på en søt måte, så jeg syntes ikke det var kjipt i det hele tatt. Men nå bryr jeg meg generelt veldig lite om gaver. For andre er det veldig viktig, og en del av kjærlighetsspråket deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min hater å kjøpe gaver og ser ikke poenget. Nå skal det sies at vi har felles økonomi, så gavene har vært noe bedre før vi giftet oss. men kan oppsummere de siste årene:

- 3 epler og 2 alkoholfrie øl (han vet jeg elsker epler og fikk alkoholfritt fordi jeg er gravid). pakket inn og lagt i kjøleskapet da han var på reise den dagen. 

- året før var det vel ei bærbøtte og et par billigcrocs, fordi det hadde jeg visst nevnt en gang at jeg trengte

- eggholder til tur og 1 målebånd (igjen, han tenkte at jeg behøvde dette, forsåvidt brukt begge deler mye 😜 )

 - tror det var et år jeg ikke fikk noe...?

- kanskje et år jeg fikk noe sjokolade, husker ikke....

Han vet rett og slett ikke hva jeg vil ha, men jeg vet at når han kjøper disse små og litt uromantiske gavene sånn sett, så har han faktisk tenkt på meg og kjøpt ting han tror jeg vil ha. Ble skuffa til å begynne med, men lært meg å leve med det nå, haha. Men så siden vi har felles økonomi nå så er han jo flinkere på å si at jeg feks kan ut og kjøpe meg noe selv som jeg vil ha! Som ts skriver, å kjøpe et skjerf eller lignende til 1000kr er jo bare tull..

Anonymkode: 4396d...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle

Du kommuniserte dårlig og resultatet ble deretter. Gave var åpenbart viktig for deg, og du burde gitt en ca pris du syntes var greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke fått gave fra kjæresten min. Fylte runddag sist helg. Han hadde ikke rukket å ordne noe enda. 

Vært sammen i 2 år. 

Bra vi ikke er alene ts. 

Anonymkode: 5de5e...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 17.49):

Han var jo kjempesøt når han var så gira på å vise meg snickersbaren og sa flere ganger hvor glad jeg er i snickers, så jeg er selvsagt ikke sur på ham. Inntrykket mitt er at venninnene mine og kompisene hans gir gaver til 1000+ kr til kjærestene sine og at det er normalen. Jeg forventet liksom noe til maks 300 kr (og vil gjerne gi for likt beløp), men han la seg veeeldig lavt her 😅 

ts

Anonymkode: 18bdd...ad1

Er derfor jeg alltid har snakket med mannen min om beløp... når jeg var student kunne jeg gi han gave for ca 500, og det visste han. Han pleide å gi litt mer tilbake for å skjemme meg bort (1000 ca), men forventet aldri det samme tilbake. Det høres veldig... klinisk ut det du beskriver, å ikke kunne ta imot en gave fordi du selv ikke kan gi samme verdi til han? Da kunne dere like godt ha byttet penger liksom 😅

Han vet jo du er student, og her syns jeg han gjorde hva du ba om. Men litt kjipt likevel. Jeg har lært å aldri hinte eller være vag i kommunikasjon med min mann, det fungerer bare ikke. Et godt tips for andre også. "Du trenger ikke kjøpe noe dyrt til meg siden jeg ikke kan gi så mye tilbake, men jeg kunne ha ønsket meg en rosebukett eller en vin f.eks". Da sier du hva du vil.

Anonymkode: feb2e...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 17.51):

Jeg er ikke akkurat skuffet, mer forpuslet. Når jeg kommer på besøk så pleier jeg omtrent alltid å ha med meg noe snacks, frukt, eller hjemmelaget. Dette kommer jo på mer enn 10 kr 😂

Jeg antar at gaven var ment som veldig symbolsk 👍

ts

Anonymkode: 18bdd...ad1

«Forpuslet»?

Anonymkode: 801d4...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Forpuslet»?

Anonymkode: 801d4...de8

Hehe, jeg måtte slå opp ordet. Nå skjønner jeg betydningen.

Never mind! 😊

Anonymkode: 801d4...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har enda ikke fått gave fra kjæresten min. Fylte runddag sist helg. Han hadde ikke rukket å ordne noe enda. 

Vært sammen i 2 år. 

Bra vi ikke er alene ts. 

Anonymkode: 5de5e...fed

Jeg blir så lei meg når jeg leser slikt! Hvorfor kommer menn unna med slik oppførsel? Hvorfor gidder de ikke å se opp fra egen navle og vise omsorg for den de skal elske? Det er ikke greit å være «dårlig med gaver». Det handler om mye mer enn det. Det handler om omtanke, innsats og å vise kjærlighet. 
 

Dette er en tydelig pekepinn på hva du kan forvente. Du skal gi og han skal få. For du ville vel aldri drømt om å ikke gi han gave? Jeg håper du ser at du verdt både bursdagsgave og oppvartning. 
 

Gratulerer med dagen!💐

Anonymkode: 34091...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ikke gave. Det er ett symbol som sier: " Jeg syntes du er en dust".

Anonymkode: 24c5e...055

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne i det minste spandert på deg en skikkelig godtepose om ikke annet. Jeg hadde blitt skuffet. En snickersbar er jo noe man bare gir til noen sånn ellers.

Anonymkode: c1c07...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 9.27):

For å slippe fremtidige krangler om dette så bli enige om en fast sum 

Anonymkode: f401c...819

Jeg føler ikke at det er beløpet som er problemet. Hadde han lagt energi i et hjemmelagd kort, laget en sang, mekka noe selv eller laget en deilig middag med masse tente lys og en hjemmemassasje tror jeg ts ville vært fornøyd. Dette ble derimot minimum innsats OG billigst mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/22/2021 at 11:28 AM, AnonymBruker said:

Du fikk iallefall en gave, TS. Noen menn er rett og slett elendige på gaver og bursdager (sikkert noen kvinner også, altså).

På bursdagen min i år fikk jeg kjeft av mannen min fordi jeg ikke hadde informert ham i god tid i forveien om at han gjerne kunne bake en kake. Jeg kjøpte ferdigkaker dagen før, fordi han ikke PLEIER å huske bursdagen min, og på 15 år har han bakt kake til meg 2-3 ganger, og i år hadde jeg faktisk lyst på kake. Går helt greit at jeg ikke får gave, sånn egentlig.

Men kjeft fordi MINE bursdagsplaner på MIN bursdag ikke stemte overens med HANS forventninger... Det var drøyt.

 

Anonymkode: 9399f...d96

Huff, for en type. "Jeg er sur på deg fordi du ikke ba meg om å gjøre det jeg kanskje tenkte å gjøre, derfor gjorde jeg det ikke og det er din skyld!"

Flere gavebom i denne tråden:

 

Anonymkode: 2a96b...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er søtt. Du sa du ikke ønsket deg noe stort, så han ga deg noe lite han vet du liker. Jeg hadde vært fornøyd. 

Ellers får du ønske deg noe mer spesifikt neste gang. 

Anonymkode: 595dd...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir så lei meg når jeg leser slikt! Hvorfor kommer menn unna med slik oppførsel? Hvorfor gidder de ikke å se opp fra egen navle og vise omsorg for den de skal elske? Det er ikke greit å være «dårlig med gaver». Det handler om mye mer enn det. Det handler om omtanke, innsats og å vise kjærlighet. 
 

Dette er en tydelig pekepinn på hva du kan forvente. Du skal gi og han skal få. For du ville vel aldri drømt om å ikke gi han gave? Jeg håper du ser at du verdt både bursdagsgave og oppvartning. 
 

Gratulerer med dagen!💐

Anonymkode: 34091...8d0

Takk for hilsning 😍

Ja, tidligere har vi gitt hverandre gaver til ca 1000 kr og ofte litt mer til jul. Vet det er mye symbolikk i gaver men i såfall hadde det vært koselig med et kort og en blomst feks. Men bare en telefonsamtale. Så har vært litt tilbakeholdene etter det.. 

Anonymkode: 5de5e...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for hilsning 😍

Ja, tidligere har vi gitt hverandre gaver til ca 1000 kr og ofte litt mer til jul. Vet det er mye symbolikk i gaver men i såfall hadde det vært koselig med et kort og en blomst feks. Men bare en telefonsamtale. Så har vært litt tilbakeholdene etter det.. 

Anonymkode: 5de5e...fed

Ja, skjønner du trekker deg tilbake. Mangel på handling sier mye, og det skal du ikke glatte over syns jeg. 

Anonymkode: 34091...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, skjønner du trekker deg tilbake. Mangel på handling sier mye, og det skal du ikke glatte over syns jeg. 

Anonymkode: 34091...8d0

Nei. Det føles litt som at det er dråpen som får begeret til å renne over. Med flere småting gjennom to år der han sier han skal ordne ting eller vi har satt av en helg til det eller det, så når dagen kommer så ble det ikke noe av likevel. 

Og nå toppet det seg litt med at han ikke rakk å ordne noe til runddagen. Flere sånne småting fører jo til at man tenker seg om, om det er verdt det.. 

Anonymkode: 5de5e...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det føles litt som at det er dråpen som får begeret til å renne over. Med flere småting gjennom to år der han sier han skal ordne ting eller vi har satt av en helg til det eller det, så når dagen kommer så ble det ikke noe av likevel. 

Og nå toppet det seg litt med at han ikke rakk å ordne noe til runddagen. Flere sånne småting fører jo til at man tenker seg om, om det er verdt det.. 

Anonymkode: 5de5e...fed

❤️❤️❤️

Det må være vondt. Men SÅ bra at du ser at det ikke skal være slik!

Anonymkode: 34091...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (På 22.10.2021 den 11.35):

Damer, vær greie mot oss og fortelle oss akkurat hva dere vil ha.

vi er ikke gode til å lese tankene deres, mange av oss har skylapper når det kommer til hint og ofte har vi helt annen smak enn dere.

Det eneste dere kan stole på er at de aller fleste av oss faktisk ønsker å gjøre dere fornøyde. Pliiiiiis, gjør det litt lettere for oss.

Vi vil ha litt oppmerksomhet som viser at dere følger litt med. Hva vi liker å ha på oss (klær, parfyme, kosmetikk). Hva vi har som hobby. Hva vi liker å spise. Hva praktisk vi trenger. Og selvsagt ikke bruke kun noen tiere kr på gaven, heller 100-300 kr. 

Som flere har vært inne på, Snickers i seg selv var ikke så teit gave om hun virkelig digger sjokoladen, men burde ha vært noe mer forseggjort. Feks taxfreepose full av mange Snickers, kake lagd av Snickers ol. Ikke kjøpe 1 liten sjokolade. Det blir jo litt som at mannen er interessert i fotball, og presangen fra dama blir en lekefotball til 30 kr. 

Anonymkode: 9ca68...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...