Gå til innhold

Jeg fikk en (uinnpakket) snickersbar i bursdagsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle er dere? Må han ellers ha alt inn med teskje?

Syns det var kjipt.

Hvis han mente det var fordi du var så glad i Snickers, kunne han vel kjøpt et par sånne bigpacks på Clas eller Jula? 

Ikke bare resten av en gammel sjokolade han fant i lomma. ☹️

Anonymkode: a100c...70a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan forvente mer av et voksent menneske. Da skal ikke måtte forklare «forventninger» til han. Er han helt blåst?

Jeg flyttet sammen og fikk barn med en slik hjelpesløs mann. Syns det var «søtt», og likte å føle at han trengte hjelp av meg. Men etter noen år er det ikke like søtt. Man føler seg ikke verdsatt, og alt av julegaver, bursdagsgaver etc blir pinlig hvis ikke jeg ordner. Det blir ikke bedre, når det ikke er normal tankevirksomhet i utgangspunktet er det lite håp.

Mannebaby.

Anonymkode: 34091...8d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (27 minutter siden):

Han trudde sikkert det var søtt dersom du er veldig glad i sjokoladen 🙈
Tenkjer at anten er han heilt grønn på slike ting, eller så får du kanskje noko meir seinare? Forsinka i posten, e.l?

Det er 2 uker siden, så er nok ikke noe på vei 😅 ei er han glad i netthandel

ts

Anonymkode: 18bdd...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Må han ellers ha alt inn med teskje?

Syns det var kjipt.

Hvis han mente det var fordi du var så glad i Snickers, kunne han vel kjøpt et par sånne bigpacks på Clas eller Jula? 

Ikke bare resten av en gammel sjokolade han fant i lomma. ☹️

Anonymkode: a100c...70a

Jeg er 23 og han er 25 :)

ts 

Anonymkode: 18bdd...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i lag med kjæresten i snart 1 år og hadde nylig bursdag. Jeg sa ifra på forhånd om at jeg ikke ville gjøre for mye ut av det og ikke ville ha noe dyrt (jeg er student og han jobber fulltid. Jeg har ikke råd til å gi noe dyrt tilbake om det var det, + jeg ser ikke helt poenget med å gi gaver til 1000+ kr som er f.eks. et random skjerf) 

Så da fikk jeg en snickersbar som ikke var pakket inn. Han smilte, var søt som bare det, og sa at han hadde noe til bursdagen min. Jeg liker jo snickers så godt 🥴

Kan legge til at bursdagen hans var helt i starten av forholdet så da kjøpte jeg inn en flaske med vin (som jeg pakket inn!) og vi koste oss med den sammen. Til jul så bestemte vi at julegaven skulle være at vi dro ut og spiste sammen på nyåret.

Så nå sitter jeg her med en snickersbar (eller egentlig ikke for jeg tilbød meg selvfølgelig å dele den). Var jeg uklar da jeg sa at jeg ikke ønsket noe dyrt? Jeg tenker at det er stor forskjell på å gi noe til 1000 kr og til 10 kr

(ps jeg hadde vært kjempeglad for en bukett til 99 kr) 

Anonymkode: 18bdd...ad1

-og det er ikke en ring inni sjokoladen? beklager å skru opp forventningene, men det er pokker ikke greit, ikke et kort som fulgte med heller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han var jo kjempesøt når han var så gira på å vise meg snickersbaren og sa flere ganger hvor glad jeg er i snickers, så jeg er selvsagt ikke sur på ham. Inntrykket mitt er at venninnene mine og kompisene hans gir gaver til 1000+ kr til kjærestene sine og at det er normalen. Jeg forventet liksom noe til maks 300 kr (og vil gjerne gi for likt beløp), men han la seg veeeldig lavt her 😅 

ts

Anonymkode: 18bdd...ad1

er han 7 år? Forvent litt mer. Dette kan bli slitsomt etterhvert som årene går.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså...han kunne da i det minste gjort litt mer ut av det, i det minste kjøpt en sånn multipakk eller noe, pakket inn og skrevet et kort. Hadde han virkelig prøvd så kunne han kanskje kommet på å bake eller kjøpe en snickers kake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kamilla25 said:

Ja du var for uklar. Vil du ha blomster må du si det. Menn tenker ikke slik som kvinner. 

Det der blir en for dum unnskyldning, og veldig generaliserende. Menn er ikke så dumme at de ikke skjønner at blomster kan være en fin ting å gi til bursdag med mindre han blir spesifikt bedt om det. Og de fleste menn ville være enig i at en Snickers er å legge lista ekstremt lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å kutte ut bursdags- og julegaver, og heller kjøpe noe fint til hverandre når man trenger det eller snubler over noe. Å kjøpe en snickers bar fordi han synes han må gi deg noe, er bare teit. Verken hyggelig eller morsomt.

Anonymkode: 129a6...a00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er en erfaring rikere. Du lærte noe viktig i ditt forhold til han. Nemlig at du må være veldig mer spesifikk overfor han i forhold til hva du faktisk forventer. Noe som er svært vanlig i forhold til menn. Jeg skjønner at du er skuffet, og jeg syns helt ærlig at det var dårlig av han å ikke heller gjøre noe hyggelig for deg feks, lage en god middag til deg, bare kake e.l. Men det der vil du møte mange ganger i forhold, nemlig at vi er ulike, og har ulike forventninger. Han oppfattet at du ikke ville ha gave, og syns da at en sjokolade var en fin gest. mens du forventet noe helt annet. Si det til han. At du forstår at det ble litt misforståelse, og til senere så er dette hva du faktisk forventer/ønsker: ...

Verre er det ikke.

Anonymkode: 1a40d...148

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slippe fremtidige krangler om dette så bli enige om en fast sum 

Anonymkode: f401c...819

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er nettopp det som er poenget med blomster, det er en gest, en hyggelig gave som ikke har så mye mer verdi enn akkurat det å gjøre noen litt glade 🌸

Anonymkode: be2dc...19f

Og for meg sier blomster at giveren ikke kjenner meg i det hele tatt, men bare har røsket med seg noe. Jeg ser overhode ikke poenget med blomsterbuketter.

Anonymkode: 04302...29b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og for meg sier blomster at giveren ikke kjenner meg i det hele tatt, men bare har røsket med seg noe. Jeg ser overhode ikke poenget med blomsterbuketter.

Anonymkode: 04302...29b

Samme her. Blomster er ubrukelig.

Anonymkode: b614b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i og for seg, så var jo ikke gaven helt teit. Den fremsto bare som litt billig og lite planlagt. (Ikke lite gjennomtenkt, for han hadde jo tenkt på hva du liker.) 

Jeg ville pratet med han om det, og sagt at du håpte på litt mer. 

Anonymkode: df43d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk iallefall en gave, TS. Noen menn er rett og slett elendige på gaver og bursdager (sikkert noen kvinner også, altså).

På bursdagen min i år fikk jeg kjeft av mannen min fordi jeg ikke hadde informert ham i god tid i forveien om at han gjerne kunne bake en kake. Jeg kjøpte ferdigkaker dagen før, fordi han ikke PLEIER å huske bursdagen min, og på 15 år har han bakt kake til meg 2-3 ganger, og i år hadde jeg faktisk lyst på kake. Går helt greit at jeg ikke får gave, sånn egentlig.

Men kjeft fordi MINE bursdagsplaner på MIN bursdag ikke stemte overens med HANS forventninger... Det var drøyt.

 

Anonymkode: 9399f...d96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Damer, vær greie mot oss og fortelle oss akkurat hva dere vil ha.

vi er ikke gode til å lese tankene deres, mange av oss har skylapper når det kommer til hint og ofte har vi helt annen smak enn dere.

Det eneste dere kan stole på er at de aller fleste av oss faktisk ønsker å gjøre dere fornøyde. Pliiiiiis, gjør det litt lettere for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du fikk iallefall en gave, TS. Noen menn er rett og slett elendige på gaver og bursdager (sikkert noen kvinner også, altså).

På bursdagen min i år fikk jeg kjeft av mannen min fordi jeg ikke hadde informert ham i god tid i forveien om at han gjerne kunne bake en kake. Jeg kjøpte ferdigkaker dagen før, fordi han ikke PLEIER å huske bursdagen min, og på 15 år har han bakt kake til meg 2-3 ganger, og i år hadde jeg faktisk lyst på kake. Går helt greit at jeg ikke får gave, sånn egentlig.

Men kjeft fordi MINE bursdagsplaner på MIN bursdag ikke stemte overens med HANS forventninger... Det var drøyt.

 

Anonymkode: 9399f...d96

walk away walk away

Anonymkode: e3eed...9e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en parfyme til 30 kr første året vi var sammen. Han fikk en gave av meg til 800 et halvt år før. Ble litt snurt inni meg men greide å ikke vise det og parfymen brukte jeg faktisk opp :)

året etter fikk jeg gave til rundt 2000 så det fikk en rask oppsving😁❤ 

Mange menn vet rett og slett ikke hva de skal kjøpe til dama si. Så er bedre å ha litt mer klar tale. Avtal en sum dere skal ligge på feks :)

Anonymkode: 022f7...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...