Gå til innhold

Hvorfor gifter man seg og får barn, for så å ønske og bryte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan gifte seg for så og skille seg? Var det slik at når dere fant ut at dere skulle ha barn   Og gifte dere, at dere tvilte litt på om den andre var den store kjærligheten? Man kan vel ikke ha følt at det er den rette man er sammen med når det går dårlig med forholdet? Hvorfor gifter man seg med feil partner?

Anonymkode: 93a58...043

De verdsetter ikke familieliv og vil leve hele livet ansvarsløst som små guttunger. Typisk norsk kultur… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen ønsket seg familie med kone og barn.

Dama ønsket seg en fasade med flott familielykke, pent hjem og status. 

Når dette kommer for dagen blir mannen skuffet over hennes overfladiske syn og jakt på status og dama blir skuffet over at mannen har så dype tanker om dette. Er jo nødt til å krasje dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gifter seg for fort. Noen oppfører seg som en ''camelon''. Du burde søke opp MGTOW på YouTube.

Anonymkode: 13f2a...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (10 minutter siden):

De verdsetter ikke familieliv og vil leve hele livet ansvarsløst som små guttunger. Typisk norsk kultur… 

Ehhh ... Det er som regel kvinnen som tar initiativ til skilsmisse/brudd.

Anonymkode: 13f2a...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tror!? Man må jo vite før man gifter seg med en

herregud, alle kan forandre seg og vokse fra hverandre. uforutsette ting kan skje uten at en vet om det. eller har du en spåkule du kan se I gjennom? ingen vet hva Morgen Dagen vil bringe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehhh ... Det er som regel kvinnen som tar initiativ til skilsmisse/brudd.

Anonymkode: 13f2a...3c9

Vel, de aner ikke hva de går til når de velger alenemortilværelse i fattigdom og null mulighet til å få egentid igjen sånn at hun aldri finner tid til å finne seg en ny. Så lenge det ikke er vold eller så lenge ikke han er totalt gal, da er det riktig å bryte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at folk endrer seg og sånn...men det skjer jo med så SINNSYKT mange!

Og så er det desverre mange, både menn og kvinner, som ikke bryr seg så veldig om hvem som blir far eller mor til sine barn, bare de får skaffa seg en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jada du hadde sikkert ingen feil eller mangler og denne historien er såklart 100% sann. Lurer på hva hans versjon er 😊😊

Anonymkode: 922a0...f69

skjerp deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElMona skrev (2 minutter siden):

Greit nok at folk endrer seg og sånn...men det skjer jo med så SINNSYKT mange!

Og så er det desverre mange, både menn og kvinner, som ikke bryr seg så veldig om hvem som blir far eller mor til sine barn, bare de får skaffa seg en unge.

Kan dessverre se sånn ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å gifte seg så har man virkelig tro på at den personen er den rette. Enn ønsker å dele resten av livet sitt med den personen, det er i alle fall planen. 

Men, det er alltid en risiko for at det ender opp i skilsmisse, men dette tror man ikke på bryllupsdagen. Enn kan ikke vite hva som skjer i fremtiden. Det kan hende man vokser fra hverandre, den ene er utro, man samarbeider ikke lenger, vold, mye krangling etc.  

Her i gården har vi vært gift i 3,5 år nå. Foreløbig går ekteskapet bra, og vi ønsker å være sammen resten av livet, men ingen av oss vet hva som skjer om 10 år feks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (7 timer siden):

Vel, de aner ikke hva de går til når de velger alenemortilværelse i fattigdom og null mulighet til å få egentid igjen sånn at hun aldri finner tid til å finne seg en ny. Så lenge det ikke er vold eller så lenge ikke han er totalt gal, da er det riktig å bryte. 

Du vet at ikke alle alenemødre er fattige? Jeg tjener godt og er alenemor, lever fint vi :) Har også egentid med barnevakt, så null problem å finne ny mann. Er bare ikke interessert i det akkurat nå, trives alene. Men nå ble jo min eks sprø, så det var ikke fordi han ikke var "god nok" lenger.

Anonymkode: 14eeb...873

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (10 timer siden):

Mannen ønsket seg familie med kone og barn.

Dama ønsket seg en fasade med flott familielykke, pent hjem og status. 

Når dette kommer for dagen blir mannen skuffet over hennes overfladiske syn og jakt på status og dama blir skuffet over at mannen har så dype tanker om dette. Er jo nødt til å krasje dette.

Er du seriøs? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror!? Man må jo vite før man gifter seg med en

Anonymkode: 93a58...043

Det er én ting du kan være sikker på her i livet og det er at du på et tidspunkt skal dø. Alt annet er på lykke og fromme. Jeg trodde jeg skulle utdanne meg til en bestemt profesjon. Noen år på studiet viste at jeg tok feil. Da ble jeg noe annet.

Folk endrer seg. Livet skjer og forutsetninger endrer seg.

Tro/vite hvordan kan du vite forskjellen på dette?

Jeg er så heldig at jeg fortsatt er sammen med min fine mann. Håper også at det vil fortsette slik, men livet kommer ikke med garantier.

Anonymkode: 2d3d2...d30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar til trådstarter: 

Det er mange ulike grunner til brudd. Ofte deler man heller ikke med omverdenen den virkelige grunnen til bruddet, men er enige om at man skylder på at man har vokst i fra hverandre/kunne ikke kommunisere/kjærligheten tok slutt. 
Det er flest kvinner som tar initiativ til brudd fordi kvinner generelt blir dobbeltarbeidende i et forhold. Størsteparten av hus, hjem og barn tilfaller henne og masing på partner fører til en mann som trekker seg unna. Hun får ikke lyst på intimitet med en mann som skuffer henne, han blir frustrert og søker intimitet andre steder. Ofte mangler begge evnen til å se verden gjennom den andres øyne og de fortsetter å såre hverandre. 
Svært mange har hatt dårlige rollemodeller i egne foreldre, og har ikke lært og forstått verdien i åpen kommunikasjon, forståelse, respekt og empati mellom partene.

Ellers skriver @Trolltungegodt rundt forhold og kjærlighet, verdt å lese innleggene hennes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (10 timer siden):

Mannen ønsket seg familie med kone og barn.

Dama ønsket seg en fasade med flott familielykke, pent hjem og status. 

Når dette kommer for dagen blir mannen skuffet over hennes overfladiske syn og jakt på status og dama blir skuffet over at mannen har så dype tanker om dette. Er jo nødt til å krasje dette.

Takk! Det var dagens go’ latter.

Prøv heller «Mann ønsker seg familie, men oppdager at det er strevsomt og går på bekostning av egentid og kompiser. Gidder ikke delta så mye og vips sitter dama med noen små barn og et stort barn. Det gidder ikke dama og dumper slasken». 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (4 minutter siden):

Takk! Det var dagens go’ latter.

Prøv heller «Mann ønsker seg familie, men oppdager at det er strevsomt og går på bekostning av egentid og kompiser. Gidder ikke delta så mye og vips sitter dama med noen små barn og et stort barn. Det gidder ikke dama og dumper slasken». 

Selvfølgelig når kona ikke er interessert i det som binder forholdet sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I bunn og grunn ; folk forandrer ikke personlighet. Men mange skjuler sitt sanne jeg, eller mye som ligger latent kommer ikke fram før de blir " eldre" og har levd i forholdet noen år. Selv så jeg ingen tegn på sjalusi da jeg gikk inn i forholdet og fikk barn med eksen. Men noen år ut i forhold kom monsteret ut, kontrollerte og styrte meg så jeg ble hjernevaska til slutt. Så gikk han enda lenger og brukte vold, kvelertak, holdt meg fast så jeg var full av blåmerker og brukte ungene som skjold. 

Det var ingenting som tyda på at han var en slik mann da jeg traff han. Men jeg var ung, kanskje jeg hadde sett tegn om jeg var eldre og hadde livserfaring?  Men slik var det ikke da. 

Greit at jeg gikk fra han da? Idag , 20 år etter, sitter traumene i. 

 

Anonymkode: 0d60a...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vanskelig for å forstå. Ikke noe nytt i de svarene du får her, om at den andre endrer seg. Det har jeg særdeles liten tro på. Tror nok det oftere handler om at man ikke kjenner hverandre godt nok. I noen tilfeller ser man seg kanskje blind på de positive sidene og overser de negative. I andre tilfeller har man ikke vært sammen lenge og "dypt" nok til at de negative sidene har blitt synlige.

Det nevnes noen konkrete eksempler i tråden. Jeg skal holde meg unna de som handler om vold. Men det finnes ikke én "Mann ønsker seg familie, men oppdager at det er strevsomt og går på bekostning av egentid og kompiser" der det ikke ville ha vært mulig å oppdage disse karaktertrekkene og forutse hva slags utslag de ville få når barnet kom. Likedan med dama "som ønsket seg en fasade med flott familielykke, pent hjem og status".  

Anonymkode: 0b1c9...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Selvfølgelig når kona ikke er interessert i det som binder forholdet sammen. 

Ekteskap handler ikke bare om sex. Kanskje kona ble mer interessert om ektemannen ikke behandlet henne som kokk, sjåfør, barnepike og vaskehjelp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (1 time siden):

Takk! Det var dagens go’ latter.

Prøv heller «Mann ønsker seg familie, men oppdager at det er strevsomt og går på bekostning av egentid og kompiser. Gidder ikke delta så mye og vips sitter dama med noen små barn og et stort barn. Det gidder ikke dama og dumper slasken». 

Var det en nødvendig kommentar?

Anonymkode: 98203...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...