Gå til innhold

Hvorfor gifter man seg og får barn, for så å ønske og bryte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan gifte seg for så og skille seg? Var det slik at når dere fant ut at dere skulle ha barn   Og gifte dere, at dere tvilte litt på om den andre var den store kjærligheten? Man kan vel ikke ha følt at det er den rette man er sammen med når det går dårlig med forholdet? Hvorfor gifter man seg med feil partner?

Anonymkode: 93a58...043

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man tror det er rett, så finner man ut etterhvert at man ikke passer like godt ilag.. 

Anonymkode: afc3f...7f5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man tror det er rett, så finner man ut etterhvert at man ikke passer like godt ilag.. 

Anonymkode: afc3f...7f5

Tror!? Man må jo vite før man gifter seg med en

Anonymkode: 93a58...043

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan gifte seg for så og skille seg? Var det slik at når dere fant ut at dere skulle ha barn   Og gifte dere, at dere tvilte litt på om den andre var den store kjærligheten? Man kan vel ikke ha følt at det er den rette man er sammen med når det går dårlig med forholdet? Hvorfor gifter man seg med feil partner?

Anonymkode: 93a58...043

Vel, da jeg giftet meg, så regnet jeg ikke med at mannen ville bedra meg i svangerskapet, slutte å gjøre husarbeid 5 år inn i ekteskapet, nekte meg sex og utøve psykisk vold. Jeg tvilte ikke at han var min store kjærlighet, men noen ganger er kjærlighet ikke nok. Hvorfor jeg giftet meg med feil partner? Fordi han ikke var slik da vi giftet oss.

Anonymkode: eb2f4...61a

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør da ikke være så veldig vanskelig å forstå. Noen gifter deg unge, vokser hva hverandre. Andre opplever utroskap eller vold. Partneren er ikke en god forelder, bidrar ikke i husholdningen. Jeg kjenner flere som trodde de giftet seg med rett person men etter noen år så var personen totalt forandret og en drittsekk. 

Anonymkode: d6f76...d8f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette bør da ikke være så veldig vanskelig å forstå. Noen gifter deg unge, vokser hva hverandre. Andre opplever utroskap eller vold. Partneren er ikke en god forelder, bidrar ikke i husholdningen. Jeg kjenner flere som trodde de giftet seg med rett person men etter noen år så var personen totalt forandret og en drittsekk

Anonymkode: d6f76...d8f

Det der er nok som oftest bare en omskrivning av historien i ettertid, fordi folk ikke har lyst til å konfrontere sin egen dårlige samvittighet over å forlate noen, eller bytte noen ut. Hvis du ser her på KG f.eks. så har omtrent alle som har vært i et forhold med noen de ikke lenger er i forhold med blitt "psykisk mishandlet" av den personen. Men nå har de funnet en ny, og nå er alt såååå bra og perfekt, og trodde aldri en skulle oppleve ekte kjærlighet. Og så er det rince and repeat.

Det er derfor du alltid skal ha som utgangspunkt at drittpreik om exer er et gigantisk rødt flagg, fordi en dag er du den det spinnes historier om til noen andre.

Anonymkode: 10a6c...f58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan gifte seg for så og skille seg? Var det slik at når dere fant ut at dere skulle ha barn   Og gifte dere, at dere tvilte litt på om den andre var den store kjærligheten? Man kan vel ikke ha følt at det er den rette man er sammen med når det går dårlig med forholdet? Hvorfor gifter man seg med feil partner?

Anonymkode: 93a58...043

Jeg har lurt på det samme.

Omtrent hver gang man leser historier her inne om kvinner som vil bort fra mannen, så viser det seg at hun nå er gravid eller har et nyfødt barn, eller hun har fått de ungene hun vil ha.

Mens før hun har bundet seg på hender og føtter, er det tilsvarende ikke måte på hvordan hun argumenterer for å bli værende hos drittsekken, som alle andre mener hun burde komme seg bort fra.

Jeg tror rett og slett det handler om at de som skriver inn hit er de samme som mangler sosial støtte rundt seg.

Hadde de hatt det, så hadde de for det første ikke endt opp sammen med slike drittsekker eller bundet seg til de med barn og ekteskap.

Og for det andre, så hadde de fått beskjed om å droppe hysteriet akkurat under svangerskapet og når ungene er små.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er nok som oftest bare en omskrivning av historien i ettertid, fordi folk ikke har lyst til å konfrontere sin egen dårlige samvittighet over å forlate noen, eller bytte noen ut. Hvis du ser her på KG f.eks. så har omtrent alle som har vært i et forhold med noen de ikke lenger er i forhold med blitt "psykisk mishandlet" av den personen. Men nå har de funnet en ny, og nå er alt såååå bra og perfekt, og trodde aldri en skulle oppleve ekte kjærlighet. Og så er det rince and repeat.

Anonymkode: 10a6c...f58

100% enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vel, da jeg giftet meg, så regnet jeg ikke med at mannen ville bedra meg i svangerskapet, slutte å gjøre husarbeid 5 år inn i ekteskapet, nekte meg sex og utøve psykisk vold. Jeg tvilte ikke at han var min store kjærlighet, men noen ganger er kjærlighet ikke nok. Hvorfor jeg giftet meg med feil partner? Fordi han ikke var slik da vi giftet oss.

Anonymkode: eb2f4...61a

Jada du hadde sikkert ingen feil eller mangler og denne historien er såklart 100% sann. Lurer på hva hans versjon er 😊😊

Anonymkode: 922a0...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det der er nok som oftest bare en omskrivning av historien i ettertid, fordi folk ikke har lyst til å konfrontere sin egen dårlige samvittighet over å forlate noen, eller bytte noen ut. Hvis du ser her på KG f.eks. så har omtrent alle som har vært i et forhold med noen de ikke lenger er i forhold med blitt "psykisk mishandlet" av den personen. Men nå har de funnet en ny, og nå er alt såååå bra og perfekt, og trodde aldri en skulle oppleve ekte kjærlighet. Og så er det rince and repeat.

Det er derfor du alltid skal ha som utgangspunkt at drittpreik om exer er et gigantisk rødt flagg, fordi en dag er du den det spinnes historier om til noen andre.

Anonymkode: 10a6c...f58

Tipper det er mange versjoner av historiene man får servert her på Kvinneguiden gitt. Folk ser ikke bjelken i sitt eget øye. Utrolig hvor mange fæle mannfolk som finnes her inne, og ikke et eneste kvinnfolk med selvinnsikt. 

Anonymkode: 922a0...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mennesker kontinuerlig utvikler seg og vi formes av mye rundt oss. Det skjer at et par er på samme sted for å så utvikle seg i ulike retninger/ulikt tempo. Det krever enormt mye innsats og investering i forhold og partner for å utvikle seg sammen. Jeg hører om mange som mener partneren har forandre seg fra den de var, eller ikke investerer like mye i forholdet som de har gjort.

Når det destruktive tendenser i forhold, inkludert psykisk og fysisk vold, så er det en no brainer. Da må man bare komme seg ut. Det er veldig forståelig for min del. Det er den som utøver vold som ødelegger forholdet.

Jeg tror de færreste kun skylder på partneren når det er brudd, men også evner å reflektere rundt egen rolle.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for det første at mange gifter seg og opplever at partner forandrer seg til det verre. Kanskje de er utro, endrer seg radikalt (fysisk eller psykisk vold), eller at man selv havner i en krise der man gjør ting som ikke er bra i et ekteskap. Spør du meg er slike alvorlige hendelser helt legitime grunner til å skille seg. Verken voksne eller barn skal måtte leve i noe sånt.

Samtidig tror jeg det er mange som gir opp veldig fort når hverdagen med småbarn og diverse melder seg. Jeg tror det er mange som ikke er villig til å søke hjelp, og som ikke klarer å jobbe frem god kommunikasjon.

Mannen min og jeg har hatt et par kriser som vi heldigvis har jobbet oss igjennom. Vi er stolte av det og opplever i omkretsen vår at det hører sjeldenhetene til at par faktisk overlever vanskelige perioder. Jeg er overbevist om at flere av våre vennepar hadde klart å finne tilbake til hverandre om de ikke hadde gitt opp så fort som enkelte gjorde. Samtidig har jeg ikke gått i deres sko og kan umulig vite hvordan de har hatt det.

Anonymkode: e21a5...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv, men eksen min ble utsatt for omsorgssvikt som liten. Dette påvirket ham ikke før jeg ble (planlagt) gravid og han skulle bli pappa selv. Han klikket fullstendig og gikk inn i en selvdestruktiv spiral med utroskap, alkoholmisbruk, aggresjon, osv. Sier seg selv at det var uforenlig både med kone og barn, så jeg dro. Han sliter fortsatt flere år etter, og har fått en drøss med diagnoser. Det er veldig trist, han jeg giftet meg med finnes ikke lenger. 

Nå er vel min historie litt utenom det vanlige, men folk kan dessverre forandre seg. Man utvikler seg hele tiden, og etter noen år kan den man har giftet seg med, være en helt annen.

Anonymkode: 14eeb...873

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herrehud. Du har iallefall ingen livserfaring! Eller empati eller forståelsen for mennesker generellt. Dummeste tråden.

Anonymkode: 98203...562

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan gifte seg for så og skille seg? Var det slik at når dere fant ut at dere skulle ha barn   Og gifte dere, at dere tvilte litt på om den andre var den store kjærligheten? Man kan vel ikke ha følt at det er den rette man er sammen med når det går dårlig med forholdet? Hvorfor gifter man seg med feil partner?

Anonymkode: 93a58...043

Det er da ingen som gifter seg for å skille seg 😂 jeg tror de færreste går inn i noe som helst forhold med viten om at det her kommer nok ikke til å vare. Folk har ikke krystallkuler til å se inn i fremtiden, folk forandrer(både en selv og partner), livet forandrer seg, følelser forsvinner, noen gjør noe utilgivelig, man begynner å  krangle mye, tillit svekkes, lovnader brytes, man blir ikke behandlet bra, avhengighet, en part får seg en knekk/depresjon etc og blir veldig destruktive og tar det ut på partner og viser total uvilje til å ønske å jobbe med det som er vanskelig/bli bedre, vold, løgner, økonomiske problemer forskyldt av ene parten og holdt skjult for den andre..  hvem vet. Tusen forskjellige mulige årsaker. Ting skjer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk forandrer seg i livet. Den du møtte for 10 år siden trenger ikke ha de samme verdiene  Ser selv hvor mye jeg har forandret meg de siste 15 årene. Tror det bare er flaks at mannen og jeg har utviklet oss i samme retning. Tror faktisk det har mye med at vi har en lik oppvekst, så vi har på en måte de samme grunnleggende tanker om hvordan familielivet skal fungere. Selv om vi også har vært nær bristepunktet noen ganger.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Crazydoglady skrev (9 minutter siden):

Det er da ingen som gifter seg for å skille seg 😂 jeg tror de færreste går inn i noe som helst forhold med viten om at det her kommer nok ikke til å vare. Folk har ikke krystallkuler til å se inn i fremtiden, folk forandrer(både en selv og partner), livet forandrer seg, følelser forsvinner, noen gjør noe utilgivelig, man begynner å  krangle mye, tillit svekkes, lovnader brytes, man blir ikke behandlet bra, avhengighet, en part får seg en knekk/depresjon etc og blir veldig destruktive og tar det ut på partner og viser total uvilje til å ønske å jobbe med det som er vanskelig/bli bedre, vold, løgner, økonomiske problemer forskyldt av ene parten og holdt skjult for den andre..  hvem vet. Tusen forskjellige mulige årsaker. Ting skjer.

Bra du orket å forklare. Jeg ble  oppgitt av av ts erfaring😅 men god forklaring, viss ts skjønner dette da

Anonymkode: 98203...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror!? Man må jo vite før man gifter seg med en

Anonymkode: 93a58...043

Det er vanskelig å vite hvordan en partner vil tilpasse seg endret livssituasjon, f.eks barn. 

Vi hadde levd som tenåringer selv om jeg trodde vi levde et voksenliv. Selv om vi snakket om overgangen til familielivet og var enige, gjorde han ingen av de tingene han sa han ville gjøre, da barnet kom. 

Anonymkode: 267ed...fa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde planlagt at det skulle vare. Men så fikk han lyst til å ligge med andre enn meg, og glemte å spørre om lov først. Og så forelsket han seg i hun ene og så ble de to sammen i stedet. Og så skilte vi oss.

Anonymkode: 73ab3...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som av ulike årsaker slutter med å være snille mot hverandre. Istedenfor å bygge hverandre og forholdet opp bryter man hverandre ned. Det blir som å leve intimt med en som mobber deg og ødelegger deg. 

Ofte er det nok såre følelser bak slikt, men det blir uutholdelig i lengden, om man ikke klarer å rydde opp og bli gode mot hverandre igjen. Noen ganger virker det også som noen bare slutter med å prøve å være grei, når de anser partner som lukket og låst til dem gjennom barn og ekteskap. Bare lar sine indre demoner slippe løs ovenfor partner. Kanskje tenker de at kjærlighet skal tåle alt. Det gjør den ikke. Selv sterkeste kjærlighet går ikke på drivstoffet dritt. Da ryker forholdet. 

Det er nok ingen som planlegger at det skal gå til h... når de gifter seg, men ting kan likevel skjære seg. 

Endret av Trolltunge
Skriveleif
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...