AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har en sånn 3 fase? ( industrilader ) og lurer på hvor mye kjappere den lader kontra vanlig stikk kontakt som jeg har brukt til nå.( den går på egen kurs og er kun elbilen som blir ladet på den. Tar nå 10-11 timer tror jeg å lade opp. de sier det fins flere typer av den industriladeren? hvordan vet jeg hva jeg må ha? Og hva er navnet på denne laderen? pris? Vist laderen er dyr i pris, er det rimeligere å sette opp en ladeboks? Jeg leier da. Men kanskje gått an å fått til en avtale om å få opp en ladeboks vist det er mulig. er det billigere om man lader fra ladeboks kontra stikk kontakt? Siden man lader flere timer på stikk kontakt. Eller blir det det samme siden man trekker mer ved ladeboks? Jeg kan ingenting om dette, så håper noen kan hjelpe 😄 Anonymkode: cad2c...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. oktober 2021 #2 Del Skrevet 21. oktober 2021 På shoppen til Tesla står dette 16A blå adapter Maks. ladehastighet: 3,7 kW 32A blå adapter Maks. ladehastighet: 7,4 kW Med vanlig plugg får jeg 3 kW, som egentlig er nok for min bruk. Det er strømmengde, ampere, som avgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Del Skrevet 21. oktober 2021 stan skrev (12 minutter siden): På shoppen til Tesla står dette 16A blå adapter Maks. ladehastighet: 3,7 kW 32A blå adapter Maks. ladehastighet: 7,4 kW Med vanlig plugg får jeg 3 kW, som egentlig er nok for min bruk. Det er strømmengde, ampere, som avgjør. Takk for svar! Men hvordan regner jeg ut hvor lang tid det vil ta å lade bilen? Anonymkode: cad2c...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. oktober 2021 #4 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Men hvordan regner jeg ut hvor lang tid det vil ta å lade bilen? Anonymkode: cad2c...17c Ladetid er batteristørrelse / effekt. Er batteriet 38 kWh? Ca 13 timer med 3 kW. Omlag 5 med 7 kWh. Dette er fra null til hundre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Del Skrevet 21. oktober 2021 stan skrev (2 minutter siden): Ladetid er batteristørrelse / effekt. Er batteriet 38 kWh? Ca 13 timer med 3 kW. Omlag 5 med 7 kWh. Dette er fra null til hundre. 88 kw (120 hk) står det. Anonymkode: cad2c...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. oktober 2021 #6 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 88 kw (120 hk) står det. Anonymkode: cad2c...17c Hvilken Ioniq er det? kW eller hk er effekt. Hvor rask og sterk motoren er sier ikke noe om hvor stor tanken eller batteriet er 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Del Skrevet 21. oktober 2021 stan skrev (Akkurat nå): Hvilken Ioniq er det? kW eller hk er effekt. Hvor rask og sterk motoren er sier ikke noe om hvor stor tanken eller batteriet er 🙂 Aa. Da må jeg undersøke det 😂 er en 2018 modell om det har noe å si. Anonymkode: cad2c...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. oktober 2021 #8 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aa. Da må jeg undersøke det 😂 er en 2018 modell om det har noe å si. Anonymkode: cad2c...17c Når du finner det ut, så deler du bare med ladestrømmen i kW. Det er teoretisk raskeste lading. Det vil alltid være litt tap. Jeg regner med omlag 10 %. Hvis du ikke kjører veldig langt hver dag holder med strømmen fra den kontakten du har tilgang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg får 22kW på min hjemmelader. Anonymkode: be976...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 21. oktober 2021 #10 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får 22kW på min hjemmelader. Anonymkode: be976...7fb Det er jo ganske bra! Hva slags lader er det? Vet du noe om hva som kreves av det elektriske anlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå