Gå til innhold

Jeg mener at folk som ikke aksepterer stebarn burde komme seg ut av forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mange bitchy kjerringer som har uspiselige unger, men de evner ikke å se sammenhengen selv. 

Anonymkode: 8be1a...89d

Aha, så det er bare kvinner som har barn? Det visste jeg ikke.

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han var ikke engang forelsket i moren til barnet han allerede har, så nei, tror nok det blir veldig annerledes det forholdet han får til vårt felles barn. ❤️

Anonymkode: e8ab0...281

Men han kommer ikke til å være forelsket i deg heller om han en gang går fra deg, for å bruke din logikk. Det er ikke barnemoren det handler om, det er et barn,  om han er i stand til å la det gå utover et barn at han og moren ikke ble enige så hadde han faen ikke fått komme innom døra mi en gang. 

Anonymkode: 27364...492

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ha ha ha. Sier han.

Alle stemødre har visst menn som har blitt lurt til å bli far.

Du virker lettlurt.

Anonymkode: b2815...b21

Tro hva du vil. Jeg vet sannheten.

Anonymkode: e8ab0...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han var ikke engang forelsket i moren til barnet han allerede har, så nei, tror nok det blir veldig annerledes det forholdet han får til vårt felles barn. ❤️

Anonymkode: e8ab0...281

Og det er du altså lettet over med hjerte-emoji og greier. Så godt at han blir mer glad i deres felles barn da, du virker jo supersympatisk.

Anonymkode: 32ee5...3fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og jeg mener at folk som er sammen med noen som har et eller annet imot barnet deres, også burde til helvete hive vedkommende ut. 

Hva er feil med psyken din dersom du "elsker mannen, men ikke barnet", da tenker jeg at du aner ikke hva kjærlighet og aksept er for noe, hva føler du at du mister ved at barnet er i livet deres? Det er din PARTNERS barn, deres avkom, den du elsker, elsker altså dette lille mennesket. Er du ikke i stand til å fatte det så hold deg unna da. 

Jeg blir så lei, stebarn ditt stebarn datt, hva trodde du skulle skje? At når dere ble sammen/flyttet sammen/fikk barn/ så ville automatisk det barnet forsvinne gradvis? 

Og bare så det er sagt, ja jeg har stebarn, og nei dette gjelder ikke dere som har stebarn og prøver så godt dere kan. Dette gjelder de som "jeg elsker ham og klarer ikke å gå fra ham, men barnet ....". 

Hvordan tror dere dette lille mennesket føler det da? Tror du ikke barn føler det når de egentlig ikke er ønsket eller satt først? Hva er galt med oppveksten din om du mener det bare er en 1plass i livet til noen, og den skal du ha selv om du må skyve et barn vekk? 

Anonymkode: 27364...492

Har ikke lest tråden. Bare første innlegg av TS. Barn er alltid uskyldig. Noen kaller dem stebarn. Jeg kaller dem mine Bonusbarn. Er så heldig å få være i deres liv. Kommer ikke like godt overens med begge, en nær, en litt sådær. Elsker begge ubetinget. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aha, så det er bare kvinner som har barn? Det visste jeg ikke.

Anonymkode: b2815...b21

Du er på KVINNEGUIDEN nå og svaret var angående mødre.

Anonymkode: 8be1a...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange bitchy kjerringer som har uspiselige unger, men de evner ikke å se sammenhengen selv. 

Anonymkode: 8be1a...89d

Samme kan man si om stemødre, bortsett fra at det er de som er bitchye men mangler selvinnsikt nok til å forstå det.

Anonymkode: 32ee5...3fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tro hva du vil. Jeg vet sannheten.

Anonymkode: e8ab0...281

Ja det sier dem alle.

Anonymkode: 32ee5...3fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han var ikke engang forelsket i moren til barnet han allerede har, så nei, tror nok det blir veldig annerledes det forholdet han får til vårt felles barn. ❤️

Anonymkode: e8ab0...281

Ja årets stemor-pris må gå til deg. Blir morsomt når han igjen dumper deg til fordel for en annen dame. Karma.

Anonymkode: 05cee...e4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det sier dem alle.

Anonymkode: 32ee5...3fb

Haha, tviler på det. De fleste menn blir ikke lurt og tvunget til å bli fedre tror jeg, så her er du nok på bærtur.

 

Anonymkode: e8ab0...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja årets stemor-pris må gå til deg. Blir morsomt når han igjen dumper deg til fordel for en annen dame. Karma.

Anonymkode: 05cee...e4c

Du håper på det ja, kos deg med tanken. :)  Tror ikke du får ønsket ditt oppfylt. ❤️

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er det ganske stor forskjell på å akseptere stebarn og å elske dem da…..

Anonymkode: bcc10...557

Det er sikkert kjempetrivelig og oppbyggende for barn å bo sammen med en "steforelder" som aksepterer dem...
Det er jo flust av eksempler på nye partnere som ikke en gang liker barna til den nye kjæresten. "Jeg aksepterer at du er til, men liker deg ikke". Tro ikke et sekund at barn ikke merker dette.

Skulle likt å se voksne finne seg i dele hus med mennesker som kun aksepterte deg, og ikke noe mer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Stebarn er et byrde som kun kommer i veien. 

Anonymkode: da78c...04d

Ja, alikevel blir aleneforeldre snurte og sure når folk ikke vil date dem fordi de har barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppvokst med en stemor som aldri har behandlet meg bra.Neida hun var ikke fysisk voldelig.. Eller forsåvidt så pleide hun å klype meg hvis hun ble skikkelig sint. Men psykisk var hun neimen ikke god. Og ja jeg bodde fast hos min far og henne. Alt jeg sa og gjorde var feil, hvis jeg ikke sa noe eller gjorde noe var det oftest feil det også. Alt jeg noensinne har sagt i hennes nærvær har blitt vridd og vrengt på, og alle i familien har reagert på hvordan hun behandlet og forsåvidt fortsatt behandler meg. Jeg kommer aldri til å tilgi min far for at jeg ble utsatt for dette kvinnemenneske daglig i over 15 år. Og nå når min far har begynt å bli aldrende så besøker jeg ham minimalt, ikke fordi jeg ikke er glad i ham men fordi hun er der. Så selv som voksen føler jeg hun ødelegger min relasjon til min far. 

Så ja! Kan man ikke akseptere stebarn, og behandle dem pent så bør man faktisk trekke seg fra forholdet. Og er man sammen med noen som ikke behandler barnet sitt bra så bør man faktisk avslutte forholdet.  For det er et helvete å være barnet det går ut over! 

Anonymkode: 97b7b...de8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er oppvokst med en stemor som aldri har behandlet meg bra.Neida hun var ikke fysisk voldelig.. Eller forsåvidt så pleide hun å klype meg hvis hun ble skikkelig sint. Men psykisk var hun neimen ikke god. Og ja jeg bodde fast hos min far og henne. Alt jeg sa og gjorde var feil, hvis jeg ikke sa noe eller gjorde noe var det oftest feil det også. Alt jeg noensinne har sagt i hennes nærvær har blitt vridd og vrengt på, og alle i familien har reagert på hvordan hun behandlet og forsåvidt fortsatt behandler meg. Jeg kommer aldri til å tilgi min far for at jeg ble utsatt for dette kvinnemenneske daglig i over 15 år. Og nå når min far har begynt å bli aldrende så besøker jeg ham minimalt, ikke fordi jeg ikke er glad i ham men fordi hun er der. Så selv som voksen føler jeg hun ødelegger min relasjon til min far. 

Så ja! Kan man ikke akseptere stebarn, og behandle dem pent så bør man faktisk trekke seg fra forholdet. Og er man sammen med noen som ikke behandler barnet sitt bra så bør man faktisk avslutte forholdet.  For det er et helvete å være barnet det går ut over! 

Anonymkode: 97b7b...de8

Hvorfor skal stebarn ødelegge for kjærligheten foreldre og steforeldre føler? Det er selvsagt ikke greit å behandle noen dårlig, men stebarn kan også akseptere steforeldre uten å prøve å sabotere forholdet mellom far/mor og den nye.

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere så stygge mot hverandre? Barn er barn, uansett alder. Jeg er ikke klar for noe stemorpris. Men, jeg har støttet bonusbarn som jeg ville gjort med mitt eget. Jeg har vært med på nav kontor. Jeg har hentet, kjørt, laget middag, i perioder har ene bodd hos oss. Jeg har tatt imot med glede. Personlig, jeg ønsket meg 4 barn. Når jeg ikke fikk det selv, øser ut omsorgen på bonus og fosterbarn. Jeg vet at enkelte barn kan være utfordrende. Jeg har jobbet med barn i 30 år. Uansett, det er du som er den voksne. Det er du som må sette grenser. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke realistisk og ikke mulig å elske stebarn som eget. Slikt er det bare. Det er heller ikke noe galt i det. 

Anonymkode: da78c...04d

Tenker du at det ikke går an å elske et adoptivbarn som ditt eget heller? Hva med et surrogatbarn? Prøverørsbarn med noen andres sæd og egg? Et barn som faren ikke fikk vite om før etter det var blitt 10 år gammelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal stebarn ødelegge for kjærligheten foreldre og steforeldre føler? Det er selvsagt ikke greit å behandle noen dårlig, men stebarn kan også akseptere steforeldre uten å prøve å sabotere forholdet mellom far/mor og den nye.

Anonymkode: e8ab0...281

Wow, og dette kommer fra et voksent menneske.

Anonymkode: 05cee...e4c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal stebarn ødelegge for kjærligheten foreldre og steforeldre føler? Det er selvsagt ikke greit å behandle noen dårlig, men stebarn kan også akseptere steforeldre uten å prøve å sabotere forholdet mellom far/mor og den nye.

Anonymkode: e8ab0...281

Jeg prøvde aldri å sabotere forholdet dem i mellom. Men enten de vil eller ikke er steforeldre en del av familien, og familien en bor med bør en i alle fall behandle som noe litt mer verdig enn dritt en har under skoa. 

Ha et forhold da hvis de på død og liv vil ha det, men da er kanskje ikke forholdet skapt for å bo i samme hus som stebarn en ikke aksepterer. 

Anonymkode: 97b7b...de8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er jo å bare ligge unna folk med unger. Å gå inn i et samliv med unger og ekser er jo en tap-tap situasjon.

Anonymkode: ba2d2...f88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...