Gå til innhold

Jeg mener at folk som ikke aksepterer stebarn burde komme seg ut av forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå gjør jeg meg klar til å bli halshugd her. 
jeg og mitt stebarn hadde et bra forhold. Jeg var glad i han. Han var glad i meg. Han hadde et behov for meg og jeg mine følelser for han vokste ettersom hans behov for meg vokste. Så ble jeg gravid.... biomoren var sjalu og satt kjepper i hjula for både far og meg. Sakte men sikkert klarte hun å skape så mye forakt mot meg at jeg i dårlige perioder gruer meg til han kommer til oss. For en gang i tiden så kunne jeg si til han, min mening var verdt noe men nå har jeg opplevd å blitt spyttet i ansiktet for en så liten sak som at han ikke fikk sin vilje om middag. Jeg går på tå her hjemme og gjør alt for å glede noen som hater meg annenhver helg. Jeg hater det, jeg hater situasjonen. Men skal jeg gå fra min mann og gjøre våre to barn til skilsmisse barn fordi det er vanskelig her hjemme annenhver helg?

Anonymkode: c83a6...ba4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ei dame som var sammen med mannen i 10 år. Han hadde to jenter fra før. De fikk 3 felles barn. Dama ville ikke ha noe med hans barna å gjøre. Ikke et eneste bilde av jentene hans på veggen. Ikke fikk de spise utenom måltider, og de var ikke inkludert i det hele tatt. De tok familiebilder uten disse jentene. 
Felles barn hadde store flotte rom, mens jentene måtte dele det minste rommet i huset. 
Felles barn fikk bade hver kveld, mens jentene måtte dusje i idrettshallen for å spare strøm. 
De var ikke en del av familien, de var bare en byrde som var på besøk. 
Faren tok endelig til vett og flyttet. Jentene har i dag ingen kontakt med far som lot dette skure og gå i så mange år. 
 

Jeg er selv oppvokst med en stefar som har vært som en god far for meg. Tatt oss med på flotte ferier, mange gode samtaler og har vært en viktig person i livet mitt. 
 

Nå er jeg så heldig at jeg har barn med mannen min og vi er gift. Men hadde jeg vært alene hadde jeg aldri valgt en mann som ikke brydde seg om barna mine.. da hadde jeg sparka han på hue og ræva ut!! 
 

Anonymkode: b7c81...7de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du AKSEPTERER barnet hans… det var veldig raust av deg. Skikkelig storsinnet. (For alternativet er jo… hva da? Barnehjem? Avlivning? Nekte dem å treffes?)

Utrolig at noen tror de er i en posisjon til å mene noe om stebarnets rett til eksistens som i akseptere/ikke akseptere at de finnes. Hvis det er alt du klarer så synes jeg litt synd på hele familien.

Anonymkode: b2815...b21

Du er virkelig ekstrem. Avlive? Gå litt i deg selv.

Jeg bare påpeker det jeg tror er tilfelle for de fleste med stebarn; at de aksepterer dem, men ikke elsker dem. Har ikke noe behov for mye samvær med hen overhodet, og ser helst at pappaen har så lite kontakt med hen som mulig. Fokuserer heller på vårt kommende felles barn.

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er virkelig ekstrem. Avlive? Gå litt i deg selv.

Jeg bare påpeker det jeg tror er tilfelle for de fleste med stebarn; at de aksepterer dem, men ikke elsker dem. Har ikke noe behov for mye samvær med hen overhodet, og ser helst at pappaen har så lite kontakt med hen som mulig. Fokuserer heller på vårt kommende felles barn.

Anonymkode: e8ab0...281

Nei, DU er ekstrem. Du bekrefter jo akkurat det jeg skrev. Du  «ser helst at din mann har så lite kontakt med ham som mulig». Ja, sånn går det når det kommer en ond stemor inn i bildet. Du kan umulig elske din mann heller.

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, DU er ekstrem. Du bekrefter jo akkurat det jeg skrev. Du  «ser helst at din mann har så lite kontakt med ham som mulig». Ja, sånn går det når det kommer en ond stemor inn i bildet. Du kan umulig elske din mann heller.

Anonymkode: b2815...b21

Nei, er vel den som skriver om avliving som er ond/har onde tanker. Jeg ønsker ikke stebarnet noe vondt, vil bare ha minst mulig med hen å gjøre. Tror nok mange er enige, men ikke vil si det. 

Jeg elsker selvsagt mannen min, er nettopp derfor det er så ekkelt at han har barn med en annen. Så at de har lite kontakt, og forhåpentligvis enda mindre kontakt når vårt felles barn blir født er kun positivt. 

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, er vel den som skriver om avliving som er ond/har onde tanker. Jeg ønsker ikke stebarnet noe vondt, vil bare ha minst mulig med hen å gjøre. Tror nok mange er enige, men ikke vil si det. 

Jeg elsker selvsagt mannen min, er nettopp derfor det er så ekkelt at han har barn med en annen. Så at de har lite kontakt, og forhåpentligvis enda mindre kontakt når vårt felles barn blir født er kun positivt. 

Anonymkode: e8ab0...281

Men skjønner du ikke at dette stebarnet som du synes er så ekkelt betyr alt i verden for mannen din? At hvis han måtte velge  mellom barnet og deg så ville han valgt barnet? 
Og hvordan kan du si at du ikke ønsker stebarnet noe vondt når du samtidig ønsker at det skal ha minst mulig kontakt med faren sin?

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Man er som voksen ansvarlig foe å skape en god relasjon 

Anonymkode: 09d5b...c72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men skjønner du ikke at dette stebarnet som du synes er så ekkelt betyr alt i verden for mannen din? At hvis han måtte velge  mellom barnet og deg så ville han valgt barnet? 
Og hvordan kan du si at du ikke ønsker stebarnet noe vondt når du samtidig ønsker at det skal ha minst mulig kontakt med faren sin?

Anonymkode: b2815...b21

Han vil nok elske vårt felles barn minst like mye. Han hadde ikke så mye å gjøre med barnet han allerede har i oppveksten. Syntes det er ekkelt at dette barnet som kjæresten helst ikke ville ha (ba barnemor ta abort, men hun tvang ham til å bli far) skal ha en rolle i vårt liv. Men de har ganske lite kontakt, og tror ikke barnet lider av det. Er nok like hensynsløs og egoistisk som moren sin.

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg så ikke noe forsøk på å «forklare meg forskjellen mellom akseptere og elske». Akseptere er absolutt minimum, så jeg synes ikke det er noe å skryte av. 

Anonymkode: b2815...b21

Og når noen snakker om aksept så går du rett på å snakke om avliving? 

Du er den eneste som har ytret slike tanker her. De fleste andre har heller forsøkt å for å forklare at dette ikke er helt sort hvitt 

Anonymkode: a7ecb...f16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han vil nok elske vårt felles barn minst like mye. Han hadde ikke så mye å gjøre med barnet han allerede har i oppveksten. Syntes det er ekkelt at dette barnet som kjæresten helst ikke ville ha (ba barnemor ta abort, men hun tvang ham til å bli far) skal ha en rolle i vårt liv. Men de har ganske lite kontakt, og tror ikke barnet lider av det. Er nok like hensynsløs og egoistisk som moren sin.

Anonymkode: e8ab0...281

Jeg håper du innser at den faren mannen din er for det barnet han har fra før, er den faren han vil være for ditt dersom det noen gang skjærer seg og dere går fra hverandre. 

Anonymkode: 27364...492

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og når noen snakker om aksept så går du rett på å snakke om avliving? 

Du er den eneste som har ytret slike tanker her. De fleste andre har heller forsøkt å for å forklare at dette ikke er helt sort hvitt 

Anonymkode: a7ecb...f16

Ærlig talt.  Det var jo bare en illustrasjon på at man ikke har noe VALG når det gjelder å akseptere at et barn som allerede er der, faktisk er der. Man er ingen helt fordi man «aksepterer stebarn». Jeg spurte om hva som var alternativet til å akseptere barnet. Skal man si til en kjæreste, du jeg liker deg, men jeg aksepterer ikke at du har barn?

Tror ingen gjør det. Eller trodde, helt til jeg leste innleggene fra ab over her som aktivt prøver å hindre kontakt mellom mann og barn. Synes det er hårreisende at ikke flere reagerer kraftig på dette.

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg håper du innser at den faren mannen din er for det barnet han har fra før, er den faren han vil være for ditt dersom det noen gang skjærer seg og dere går fra hverandre. 

Anonymkode: 27364...492

Han var ikke engang forelsket i moren til barnet han allerede har, så nei, tror nok det blir veldig annerledes det forholdet han får til vårt felles barn. ❤️

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ærlig talt.  Det var jo bare en illustrasjon på at man ikke har noe VALG når det gjelder å akseptere at et barn som allerede er der, faktisk er der. Man er ingen helt fordi man «aksepterer stebarn». Jeg spurte om hva som var alternativet til å akseptere barnet. Skal man si til en kjæreste, du jeg liker deg, men jeg aksepterer ikke at du har barn?

Tror ingen gjør det. Eller trodde, helt til jeg leste innleggene fra ab over her som aktivt prøver å hindre kontakt mellom mann og barn. Synes det er hårreisende at ikke flere reagerer kraftig på dette.

Anonymkode: b2815...b21

Jeg reagerte sånn på ordleggingen din at det andre ble sekundært. 

Å reagere så voldsomt viser bare at alt tolkes i verste mening.

Det er så SYKT langt mellom nøytralitet/aksept og å ønske noen død. 

Hjelpes. 

Anonymkode: a7ecb...f16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vil nok elske vårt felles barn minst like mye. Han hadde ikke så mye å gjøre med barnet han allerede har i oppveksten. Syntes det er ekkelt at dette barnet som kjæresten helst ikke ville ha (ba barnemor ta abort, men hun tvang ham til å bli far) skal ha en rolle i vårt liv. Men de har ganske lite kontakt, og tror ikke barnet lider av det. Er nok like hensynsløs og egoistisk som moren sin.

Anonymkode: e8ab0...281

Kan ikke dere utrolig barnslige stemødre som skylder på «barnemor» for alt mellom himmel og jord snart kutte ut det pratet der? Dere virker så sinnsykt sjalu.

Det er visst «barnemor» sin feil om barnet ikke vil komme, det er barnemor sin feil at barnet i det hele tatt eksisterer, det er nå altså også barnemor sin feil at barnefar ikke stiller opp for barnet, og vi vet jo allerede at frekke stebarn alltid er barnemors feil. Mens denne perfekte mannen deres har ikke ansvar for noe som helst her i verden.

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerte sånn på ordleggingen din at det andre ble sekundært. 

Å reagere så voldsomt viser bare at alt tolkes i verste mening.

Det er så SYKT langt mellom nøytralitet/aksept og å ønske noen død. 

Hjelpes. 

Anonymkode: a7ecb...f16

Enig, ser ingen i tråden her som ønsker sine stebarn døde. Å akseptere, til og med motvillig aksept, er langt fra uvanlig eller sykt.

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerte sånn på ordleggingen din at det andre ble sekundært. 

Å reagere så voldsomt viser bare at alt tolkes i verste mening.

Det er så SYKT langt mellom nøytralitet/aksept og å ønske noen død. 

Hjelpes. 

Anonymkode: a7ecb...f16

Forklar meg hva som er alternativet til å «akseptere stebarn» da. Jeg tror nok du skjønte at jeg satt det på spissen. 
Jeg hadde to barn da jeg traff min mann som bodde her hos meg. 
Skulle han liksom ikke ha «akseptert» det? Latterlig «.

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder meg til helvete unna damer med barn fra før, så den saken er grei.

Anonymkode: 605d0...a69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke dere utrolig barnslige stemødre som skylder på «barnemor» for alt mellom himmel og jord snart kutte ut det pratet der? Dere virker så sinnsykt sjalu.

Det er visst «barnemor» sin feil om barnet ikke vil komme, det er barnemor sin feil at barnet i det hele tatt eksisterer, det er nå altså også barnemor sin feil at barnefar ikke stiller opp for barnet, og vi vet jo allerede at frekke stebarn alltid er barnemors feil. Mens denne perfekte mannen deres har ikke ansvar for noe som helst her i verden.

Anonymkode: b2815...b21

Det har ikke jeg sagt, snakker kun om et tilfelle og det er min partners tilfelle. Han bad henne instendig om å ta abort, fordi han hverken var forelsket i henne eller ønsket å date henne mer, så ikke for seg å ha henne i livet sitt rett og slett. Men hun var vilt forelsket i han, og løy om prevensjon. Tvang ham til å bli far. Så ja, det er det meste i dette tilfellet barnemors skyld.

Anonymkode: e8ab0...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her inne leser man om stemødre som prøver knallhard å få det til med stebarn. Men med ufordragelige stebarn står det alltid en ufordragelig biomor bak. Og biofaren er ofte tøffelhelt, som lar seg styre av den ufordragelige biomoren. 

Anonymkode: 167ba...721

Det er mange bitchy kjerringer som har uspiselige unger, men de evner ikke å se sammenhengen selv. 

Anonymkode: 8be1a...89d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har ikke jeg sagt, snakker kun om et tilfelle og det er min partners tilfelle. Han bad henne instendig om å ta abort, fordi han hverken var forelsket i henne eller ønsket å date henne mer, så ikke for seg å ha henne i livet sitt rett og slett. Men hun var vilt forelsket i han, og løy om prevensjon. Tvang ham til å bli far. Så ja, det er det meste i dette tilfellet barnemors skyld.

Anonymkode: e8ab0...281

Ha ha ha. Sier han.

Alle stemødre har visst menn som har blitt lurt til å bli far.

Du virker lettlurt.

Anonymkode: b2815...b21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...