Gå til innhold

Hva ville du hatt som yrke/stilling om du ikke hadde det du har nå?


Sonit

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet sykepleier med master, og jobber som rådgiver og trives greit nok.

Er 52 år, og min drømmejobb ville vært  noe mer kreativt. Film eller foto. Særlig å lage og produsere musikkvideo. Kjenner litt på en sorg over at jeg ikke gikk i den retningen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lærer.

Kunne tenkt meg å jobbe på kostymeavdelingen på teater eller tv. Var på besøk et sånt sted en gang. Sy og være kreativ.

Eller så kunne jeg tenkt meg noe med skriving eller oversetting til/fra engelsk. Er veldig glad i å skrive og er god i engelsk. 

Anonymkode: d7916...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatter, forsvarsadvokat eller sosionom. 

Er ufør og uten fullført universitetsutdannelse fra samfunnsvitenskapelig fakultet. 

Anonymkode: ee02e...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykepleier, ble jurist, men om jeg hadde fått velge ville jeg vært forfatter. Elsket å skrive som ung, og det var det jeg drømte om.

Anonymkode: 293d8...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ufør da, men har jobbet innen lager og logistikk, trivdes godt der, men kunne tenkt meg å endret til kjørelærer om jeg fortsatt hadde vært i jobb. Drev å vurderte det, men pga formen kom jeg aldri så langt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aller helst ville jeg ikke jobbet, men om jeg måtte så enten idrettsstjerne eller fotograf for sporten eller noe slikt, skulle gjerne hatt noe jeg i det minste tjente bra på å drive meg. Er 34 og har Master i realfag. 

Anonymkode: 9c505...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som lærer.

Lege har alltid vært drømmeyrket. Men slet mye med dårlig selvtillit da jeg var yngre. Folk sa at jeg ikke var god nok til å bli lege, og da valgte jeg å tro på det.. :( 

Anonymkode: 2296f...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veterinær, men arbeider som leder. 

Skulle jeg jobbet med noe annet, ville jeg arbeidet med å hjelpe mennesker. Kanskje fastlege, jordmor, eller sykepleier på et akuttmottak. 

Anonymkode: 8fc88...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freelance grafisk designer og UI designer. Styrt min egen arbeidstid, ikke hatt kolleger, og kun tatt imot bestillinger. Elsker å tegne, blande farger, og lage fine ting. Både abstrakt og detaljert. Liker også struktur og orden. Menneskekontakt derimot, blir jeg dessverre sliten av (også når det er lystbetont). Så mengden sosial interaksjon må jeg kontrollere selv, og helst begrense til noen få på fritiden. 

Hater ikke folk. Blir bare så sliten. Skulle ønske det ikke var sånn, men kan ikke kontrollere det. 

Anonymkode: a1d3f...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnehagelærerutdanning i bunnen, og 3,5 år med videreutdanning. Om jeg skulle byttet jobb hadde drømmejobben vært jordmor eller doula. Et eller annet med mennesker, i hvert fall. Kunne også tenkt meg å drevet butikk med barneklær, leker og bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er siviløkonom. Kunne tenkt meg yrket som lokfører 😊

Anonymkode: ae98d...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting nå, men kunne gjerne jobbet i administrasjon igjen.

Anonymkode: 50f7e...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg ikke hatt sterk angst i utlandet, så hadde jeg gjerne jobbet med å bedre Afrika som land og hjelpe mennesker der ❤️ Jeg jobbet i barnehage men tar nå utdanning innenfor ledelse.

Anonymkode: cc433...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber som lærer.

Lege har alltid vært drømmeyrket. Men slet mye med dårlig selvtillit da jeg var yngre. Folk sa at jeg ikke var god nok til å bli lege, og da valgte jeg å tro på det.. :( 

Anonymkode: 2296f...abb

Er du god nok er det jo bare å søke medisin;)

Anonymkode: f19ad...a4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er byggingeniør, skulle ønske jeg var møbelsnekker. Gitt at det betalte det samme...

Anonymkode: b758b...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...