Gå til innhold

Å bruke oppmerksomhet fra menn for å fylle et tomrom inni seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var usikker på om jeg skulle plassere denne på kropp og helse eller her. Det handler kanskje om noe psykisk helse-relatert. 

Jeg voks opp med omsorgssvikt og traumer, men har klart å bygge meg et liv. Studerer, fått meg venner. Hadde en kjæreste. Vi slo opp i vår. Og lenge var jeg helt avskrudd for menns oppmerksomhet. Så for en måneds tid siden dro en venninne meg med på byen og jeg ble med en hjem. Og noe i meg våknet. Etter det har det vært mye. Kanskje litt for mye, litt intenst. Og jeg vet ikke helt om jeg sitter igjen med det jeg egentlig lengter etter. 

I løpet av 3 og en halv uke har jeg møtt en del menn til dater. Og snakket med en haug mer. Jeg synes det blir slitsomt, jeg vil behandle alle godt. Men kjenner at andre områder av livet har fått lide. Så jeg kan bare slutte, fokusere på meg selv, ikke sant. Men så får jeg det ikke til. Føler meg fort alene. Føler meg engstelig for en dag uten planer. 

Jeg har tidligere vært perfeksjonist, og alt skal bli riktig og fyller på fyller på fyller på fordi jeg føler at jeg har ingen trygghet inni meg. Så jeg bare lurer på om det er det samme som skjer nå? 

Er det vanlig at dating og Tinder tapper deg sånn men føles så nødvendig, mer mer mer? Eller har jeg noen problemer her? 

Er det noen som har erfaring med å bruke dating/oppmerkslmhet fra menn som en flykt fra eget liv? Jeg bare vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler meg tom, og fullstendig alene. Men jeg tror ikke rasjonelt at jeg er mindre alene med en rekke dater med fremmede menn... 

Tanker, og refleksjoner? 

Anonymkode: 16956...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker tinder som deg men i mindre grad. Unngår menn kanskje en måned av gangen, så får jeg såpass stort sug etter oppmerksomhet, kosing, sex, flørt og nærhet at jeg nesten blir litt ukritisk, åpner den deaktiverte profilen og velger ut den kjekkeste og spør om han vil møtes NÅ. Vi har det veldig fint sammen, så noen dager etter daten kjenner jeg behovet er mettet og jeg blir unnvikende av både han og andre menn frem til neste gang behovet melder seg raskt og intenst. Fryktelig slitsomt, men er glad jeg klarer å holde meg til en hel måned uten date selv om jeg vil. Har satt meg opp slik på jobb og andre sosiale arenaer at jeg rett og slett ikke har tid til mer dates. Gjør det umulig for deg å ha mye tid til det.

Anonymkode: 5d740...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår terapi.

Jeg levde i et destruktivt forhold i mange år, og synes at det var vanskelig å møte menn etter at det ble slutt.

Så fikk jeg en fantastisk kjæreste som jeg stoler på, og han har «bygget meg opp igjen».

Men nå kjenner jeg litt på det du skriver. Det er akkurat som om seksualiteten min har våknet etter en lang dvale, og jeg legger plutselig merke til kjekke menn igjen. Og jeg har ikke noe særlig behov for intimitet med kjæresten min.

Vil selvfølgelig ikke forlate kjæresten min (som jeg er veldig glad i!). Tenker at jeg trenger litt terapi for å «rydde litt» i tankene. Sannsynligvis handler det om et behov for spenning og bekreftelser, og det kan jeg sannsynligvis leve ut med kjæresten på en eller annen måte.

Problemstillingen til TS er litt forskjellig fra min, men jeg tror at det kan være nyttig å forsøke å forstå hva behovet bunner i. Det virker som om hun har reflektert rundt dette, men det kan jo være nyttig med innspill fra en profesjonell også.

Anonymkode: 071ff...bf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

åpner den deaktiverte profilen og velger ut den kjekkeste og spør om han vil møtes NÅ

Hvorfor er det ikke like lett for menn?

Anonymkode: 30416...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker tinder som deg men i mindre grad. Unngår menn kanskje en måned av gangen, så får jeg såpass stort sug etter oppmerksomhet, kosing, sex, flørt og nærhet at jeg nesten blir litt ukritisk, åpner den deaktiverte profilen og velger ut den kjekkeste og spør om han vil møtes NÅ. Vi har det veldig fint sammen, så noen dager etter daten kjenner jeg behovet er mettet og jeg blir unnvikende av både han og andre menn frem til neste gang behovet melder seg raskt og intenst. Fryktelig slitsomt, men er glad jeg klarer å holde meg til en hel måned uten date selv om jeg vil. Har satt meg opp slik på jobb og andre sosiale arenaer at jeg rett og slett ikke har tid til mer dates. Gjør det umulig for deg å ha mye tid til det.

Anonymkode: 5d740...8f6

Ja, det er fryktelig slitsomt. Greia er at jeg ønsker meg vel egentlig noe seriøst, men i stedet for å oppføre meg slik og vise hvem jeg er blir jeg ukritisk og prøver å please og ender opp med massevis av oppmerksomhet fra menn jeg ikke egentlig synes passer til meg. 

Jeg har så fullt opp på tiden min at jeg stresser meg i hel. Når jeg da skal hvile fyller jeg det nå med Tinder. Det er ikke sunt. 

Hva tror du kunne hjulpet deg til bedre livskvalitet? 

Anonymkode: 16956...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Foreslår terapi.

Jeg levde i et destruktivt forhold i mange år, og synes at det var vanskelig å møte menn etter at det ble slutt.

Så fikk jeg en fantastisk kjæreste som jeg stoler på, og han har «bygget meg opp igjen».

Men nå kjenner jeg litt på det du skriver. Det er akkurat som om seksualiteten min har våknet etter en lang dvale, og jeg legger plutselig merke til kjekke menn igjen. Og jeg har ikke noe særlig behov for intimitet med kjæresten min.

Vil selvfølgelig ikke forlate kjæresten min (som jeg er veldig glad i!). Tenker at jeg trenger litt terapi for å «rydde litt» i tankene. Sannsynligvis handler det om et behov for spenning og bekreftelser, og det kan jeg sannsynligvis leve ut med kjæresten på en eller annen måte.

Problemstillingen til TS er litt forskjellig fra min, men jeg tror at det kan være nyttig å forsøke å forstå hva behovet bunner i. Det virker som om hun har reflektert rundt dette, men det kan jo være nyttig med innspill fra en profesjonell også.

Anonymkode: 071ff...bf2

Takk for svar. Jeg går i terapi, men deler ikke akkurat at jeg dater for mange menn og gjør masse ting jeg ikke liker. 

Syns det er et godt tips å komme til bunns i hvorfor jeg gjør dette. Akkurat nå har jeg et stort "aner ikke". Jeg blir sliten, lei, nedstemt av det, men likevel føler jeg at jeg MÅ. MÅ fylle på. Må fylle tiden. 

Ts

Anonymkode: 16956...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor er det ikke like lett for menn?

Anonymkode: 30416...9f4

Verden er urettferdig. 

Ts

Anonymkode: 16956...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Jeg går i terapi, men deler ikke akkurat at jeg dater for mange menn og gjør masse ting jeg ikke liker. 

Syns det er et godt tips å komme til bunns i hvorfor jeg gjør dette. Akkurat nå har jeg et stort "aner ikke". Jeg blir sliten, lei, nedstemt av det, men likevel føler jeg at jeg MÅ. MÅ fylle på. Må fylle tiden. 

Ts

Anonymkode: 16956...1c0

Høres ut som dette er noe du bør dele med terapeuten din. 

Anonymkode: aadbb...144

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg har også litt problemer med det der. Jeg har ingen indre stemme som sier at jeg er god nok, så da legger jeg alt for mye vekt på hva andre mener om meg. Kombinert med en voldsom redsel for at folk skal være sinte eller missfornøyde med meg. 

Anbefaler på det aller sterkeste at du tar dette opp med terapeuten din. Hvis du kan sammenligne deg selv med ett puslespill, så klarer ikke terapeuten å se hele bildet om du gjemmer vekk halvparten av bitene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er fryktelig slitsomt. Greia er at jeg ønsker meg vel egentlig noe seriøst, men i stedet for å oppføre meg slik og vise hvem jeg er blir jeg ukritisk og prøver å please og ender opp med massevis av oppmerksomhet fra menn jeg ikke egentlig synes passer til meg. 

Jeg har så fullt opp på tiden min at jeg stresser meg i hel. Når jeg da skal hvile fyller jeg det nå med Tinder. Det er ikke sunt. 

Hva tror du kunne hjulpet deg til bedre livskvalitet? 

Anonymkode: 16956...1c0

Ja, vil ha noe seriøst jeg også. Men saboterer alltid for det og gir også inntrykk at jeg bare vil ha mannen for sex når jeg vil mer, og blir såret når de sier ok. Eneste fyren jeg har møtt lengre enn 6 måneder er en som så gjennom dette og ble glad i meg, føler meg veldig trygg og stabil med han så er tydelig at jeg kan reguleres positivt så lenge fyren er trygg og stabil samt klar på at han er glad i meg. Alle andre går det dårlig med, jeg dropper nå alle etter ett møte før det går den veien, selv de som virker genuint interessert. Men jeg ønsker jo likevel nærhet selv om jeg er redd for det, derfor søker jeg det desperat en gang i blant. 

Jeg har fått en utrygg og unnvikende tilknytningsstil og traumer etter et langvarig forhold jeg var i. Så møtte jeg 2 menn etter han som var likedan. Etter det begynte jeg å oppføre meg som tidligere skrevet i tråden. Men har hjulpet å reflektere mye og bli kjent med egne mønstre og hvorfor jeg føler som jeg gjør og reagerer som jeg gjør. Føler meg ikke gal lenger siden alt gir mening nå. Anbefaler å Google attachment styles for tror du vil kjenne deg igjen i en av typene og lære mye om deg selv :) 

 

Anonymkode: 5d740...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er veldig vanlig, og som med annen over-/misbruk virker det generelt som om de som er mest "rundt" gjerne mangler noe annet i livet og dermed fyller tomrommet med bekreftelse fra fremmede menn. Som andre er inne på må en nok gå i seg selv og prøve å finne ut hva dette tomrommet består i og hva en ikke er fornøyd med og heller jobbe med dette. For mange vil nok det å fylle tomrommet med lettvinte relasjoner og falsk bekreftelse bidra til at en føler seg enda dårligere og ikke forbedrer seg, og jeg vil tro at å bruke sex og dating på en slik måte risikerer å ødelegge forholdet til sex og gjøre det vanskeligere å bygge en god og varig relasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor er det ikke like lett for menn?

Anonymkode: 30416...9f4

Fordi kvinner ikke får det samme ut av det. 

Se på denne tråden, ts får ingen reell glede av det og skammer seg så hun ikke tør å fortelle det til psykologen sin en gang.

Skam og shaming gjør også at damer som har glede av sex har mindre sex, så om du vil at det skal endre seg kan du jobbe med å endre den kulturen og si fra når du hører andre menn snakke negativt om damer som ligger rundt eller har høy bodycount.

Så er der en siste grunn. Damer som er over snittet glad i sex har fortsatt lite å hente på å ha sex med tilfeldige menn fordi de fleste menn er mest opptatt av egen nytelse. Jeg er over snittet glad i sex og har aldri vært den med minst lyst i et forhold. Men når jeg er singel har jeg lite sex, rett og slett fordi det er så vanskelig å finne noen jeg har rette kjemien med som i tillegg er opptatt av å få meg til å nyte og komme. Og dårlig sex er en dårlig opplevelse, ikke noe å trakte etter i det hele tatt. I tillegg til risikoen kvinner har i å være alene med menn. Man setter seg ikke i den situasjonen for noe man ikke har ordentlig lyst på. Men jeg savner både god sex og kos når jeg er singel, så det er ikke sånn at menn går rundt og savner sex mens kvinner ikke bryr seg. 

At du har glede av noe betyr ikke at andre er heldige om de har mer tilgang til det. Om jeg blir lykkelig av sjokolade så kan jeg ikke si at livet er urettferdig og du er mye heldigere enn meg om du tjener mer og har råd til å kjøpe mer sjokolade. Eller fordi du er høyere enn meg og derfor kan spise mer sjokolade uten å legge på deg. Hva som gjør oss lykkelig er relativt.

Det er ikke så lett for en dame å finne en mann som vil ha barn og er villig til å gjøre sin halvpart av jobben med hus og barn etter de har kommet. Mange damer hadde lett ønsket at dette ble mer tilgjengelig heller enn at dårlig sex med egoistiske menn er enkelt å "skaffe seg" og hadde følt seg heldigere om dette var tilfelle. 

Ønsker du at det skal bli enklere for menn å finne damer som vil ha sex med dem? Da kan du jobbe for høyere aksept for kvinnelig seksualitet, og mot shaming av kvinnekroppen. Jobb for fokus på kvinners nytelse og orgasme for begge. Jobb for at kvinner kan være alene med menn uten å oppleve overgrep/overskridende adferd og uten å få skylden for å ha vært med på det om det skulle skje. Og for at det ikke er greit for menn å snakke negativt om utseendet til kvinner de har vært med eller blitt avvist av. 

Alt som gjør det enklere for kvinner å ha god sex uten negative konsekvenser kan bidra til at kvinner velger å ha mer sex. 

Å gå i offer-rollen fordi kvinner har tilgang på noe de ikke har noe glede av hjelper lite.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla82 skrev (4 timer siden):

Skam og shaming gjør også at damer som har glede av sex har mindre sex, så om du vil at det skal endre seg kan du jobbe med å endre den kulturen og si fra når du hører andre menn snakke negativt om damer som ligger rundt eller har høy bodycount.

Si ifra… om hva?

Dersom f.eks undertegnede var singel men ikke ønsket seg en dame som halve bygda har fått tømme seg i, hva er det du skal "si ifra" om i forhold til det?

Tror du folk trenger din tillatelse til å ha preferanser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (20 minutter siden):

Si ifra… om hva?

Dersom f.eks undertegnede var singel men ikke ønsket seg en dame som halve bygda har fått tømme seg i, hva er det du skal "si ifra" om i forhold til det?

Tror du folk trenger din tillatelse til å ha preferanser?

Tenk deg om. Det handler om å formidle holdninger.  Om å bruke uttrykk som "å tømme seg" når det faktisk er to mennesker som har hatt sex med hverandre.  Ofte er det ikke preferanser, men gammelt skitprat, misunnelse, og generell tankeløshet. M50

Anonymkode: cfd99...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk deg om. Det handler om å formidle holdninger.  Om å bruke uttrykk som "å tømme seg" når det faktisk er to mennesker som har hatt sex med hverandre.  Ofte er det ikke preferanser, men gammelt skitprat, misunnelse, og generell tankeløshet. M50

Anonymkode: cfd99...301

Men kjære vene… hva er det du tror de har gjort? Elsket lidenskapelig med henne?

Ser du for deg at menn som har one-night stands føler at de deler et ømt og intimt øyeblikk og skaper et vakkert minne sammen med en dame de har dyp respekt for?

Hvor naiv er du egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (1 time siden):

Si ifra… om hva?

Dersom f.eks undertegnede var singel men ikke ønsket seg en dame som halve bygda har fått tømme seg i, hva er det du skal "si ifra" om i forhold til det?

Tror du folk trenger din tillatelse til å ha preferanser?

Ingen trenger min tillatelse til å ha preferanser, jeg har preferanser selv. Og er godt gift med en mann som passer dem perfekt.

Så jeg klager ikke. Men jeg synes det er litt ironisk at når man hører menn klage over kvinner så er det enten at menn ikke får sex, eller at damene er for løse. "Halve bygda har fått tømme seg" 

Det finnes liksom ikke noen mellomting mellom fæle damer som ikke "gir fra seg" sex og fæle damer som er billige horer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, Embla82 said:

Skam og shaming gjør også at damer som har glede av sex har mindre sex, så om du vil at det skal endre seg kan du jobbe med å endre den kulturen og si fra når du hører andre menn snakke negativt om damer som ligger rundt eller har høy bodycount.

Du kan ikke tvinge menn til å bli sammen med damer de ikke er interessert i, det er ikke slik ting fungerer. Menn må få lov til å ha preferanser og.

Og damer som ligger rundt gjør det jo med en mindre gruppe menn. Vanlige menn får ikke ta del i dette, og mennene som alle vil ha har uansett mer enn nok damer å ligge med. Det er ikke slik at menn noensinne vil synes det er positivt med damer som har hatt sex med byens kjekkaser for så komme krypende til menn de kunne hatt sjans på for forhold.

Anonymkode: b9896...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke tvinge menn til å bli sammen med damer de ikke er interessert i, det er ikke slik ting fungerer. Menn må få lov til å ha preferanser og.

Og damer som ligger rundt gjør det jo med en mindre gruppe menn. Vanlige menn får ikke ta del i dette, og mennene som alle vil ha har uansett mer enn nok damer å ligge med. Det er ikke slik at menn noensinne vil synes det er positivt med damer som har hatt sex med byens kjekkaser for så komme krypende til menn de kunne hatt sjans på for forhold.

Anonymkode: b9896...dae

Men hva ønsker du egentlig innenfor ditt syn på verden. Om alle kvinner egentlig ønsker disse 20% kjekkeste mennene, så skal de ligge med de "vanlige mennene" (som ingen vil ha i følge din tro), selv om de ikke vil ha dem, men de må ikke ligge med mennene de vil ligge med først? For om de ikke ligger med de "kjekke" mennene først så kan de vanlige mennene late som om de er førstevalget?? 

Jeg sliter litt med å forstå tankegangen må jeg innrømme. Og det gjør den helt  vanlige mannen min også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig at dating og Tinder tapper deg sånn men føles så nødvendig, mer mer mer? Eller har jeg noen problemer her? 

Er det noen som har erfaring med å bruke dating/oppmerkslmhet fra menn som en flykt fra eget liv? Jeg bare vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler meg tom, og fullstendig alene. Men jeg tror ikke rasjonelt at jeg er mindre alene med en rekke dater med fremmede menn... 

Tanker, og refleksjoner? 

Anonymkode: 16956...1c0

Det er vanlig for ganske mange. Du trenger ikke å ha psykiske problemer. Det er mange som ender opp med å være single lenge. Det er da ganske normalt at man prøver å fylle det tomrommet man føler så inderlig på.

Det kan ta lang tid før du venner deg til dette. Kan nesten ikke gi deg noe fasitsvar. Jeg slet selv veldig med dette da jeg var singel i mange år. Det tok meg 3-4 år å venne meg til det å være singel og ytterligere 2 år til å lære meg å mestre datingen.

Min historie trenger ikke å være lik din. Den beste anbefalingen jeg kan gi deg er at du finner deg en kreativ hobby eller interesse. Jeg ble anbefalt dette da jeg var singel og dette hjalp meg veldig.

Tegning, maling, sying, strikking, fotografering, lese bøker, turer i marka, yoga, meditasjon osv. Bruk tid på noe slikt i stedet for å jage etter å fylle tomrommet, så vil du på sikt få det mye bedre.

Håper det ordner seg for deg :-).

Anonymkode: b2a43...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (2 timer siden):

Men kjære vene… hva er det du tror de har gjort? Elsket lidenskapelig med henne?

Ser du for deg at menn som har one-night stands føler at de deler et ømt og intimt øyeblikk og skaper et vakkert minne sammen med en dame de har dyp respekt for?

Hvor naiv er du egentlig?

Kjære vene deg også.  Hvis det er slike holdninger du har til dine medmennesker, så håper jeg du holder avstand. Jeg ser ingen motsetning mellom å ha one night stands, og det å  ha respekt for den andre. Selvsagt ønsker jeg at vi begge skal ha en god opplevelse,  selv om vi ikke skal mimre om det sammen i ettertid. Skal jeg tømme meg, så gidder jeg ikke involvere et annet menneske i det.  

Anonymkode: cfd99...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...