Gå til innhold

Ble angrepet av en mental syk person som ville , hvordan får vi besøksforbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre uker siden kom en ung mann på døren og ville snakke med min sønn i 20 årene som bor hos meg.  Dette er en mann som er i famile med min exmann. Min sønn har ikke hatt kontakt med han på tre år, og det lille av kontakt de har hatt har min sønn alltid vært hyggelig og hjelpsom med han, Kjørt han gratis rundt omkring , gitt han penger osv. Min sønn er er en veldig hjelpsom og empatisk ung mann, aldri hatt problem med noen, aldri vært i slosskamp.  Kun jobber og spiller fotball , og den siste person han skulle ha tatt er min sønn.  Det finnes ingen grunn. Men han  kom hit , lokket han med seg på en tur ned i skogen  for han vllle snakke med han.  Sa han skal sitte sg på benken , og plustelig tar han fart og sparker han hardt i ansiktet, min sønn faller av benken og han fyren slår han og så tar fram en kviv fra jakken, min sønn klarer å løpe fra han og hjem å låser døren. Han mistet mobilen sin , jeg var på jobb. Så han kjørte opp til faren og de ringte politiet som kjørte ut for å lete etter han . Han er nemlig en kjenning av politet, har mange dommer på seg , mye narkotika og kriminelle handlinger. Da de fant han hadde han klart å lokke med seg en mann ned på en gravplass og bort i noen trær for hab sa han skukke vise han noe spesielt, men han hadde tenkt å drepe han.  For det siste han sa da han gikk ut døren fra sin mor var at han skulle drepe noen. Politien kjørte han til mental sykehus. Min sønn tør ikke anmelde dette for han er redd at da kommer han til å bli sint og virkelig ta han. Men nå er han ute igjen og vi vil ha besøksforbud. 

Anonymkode: ff807...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å gå til politiet og be om besøksforbud det! Merkelig at dere ikke har gjort det allerede?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må anmeldes til politiet med begjæring om besøksforbud. 

Anonymkode: 361ce...5f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min sønn tør ikke anmelde dette for han er redd at da kommer han til å bli sint og virkelig ta han. Men nå er han ute igjen og vi vil ha besøksforbud. 

Han ville jo allerede det, så jeg ser ikke logikken i dette argumentet. Anmeld til politiet og be om besøksforbud samtidig!

Anonymkode: 2c5c5...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kontakter politiet naturligvis.

Men et besøksforbud hindrer ikke en psykisk syk person i å oppsøke dere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du med dette innlegget? Er vel åpenbart at saken skal anmeldes og at dere skal be om besøksforbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nomore82 skrev (2 minutter siden):

Dere kontakter politiet naturligvis.

Men et besøksforbud hindrer ikke en psykisk syk person i å oppsøke dere.

Det er netopp dette vi er redd for. At han bryr seg ikke om et besøksforbud, vil han ta noen gjør han det

Anonymkode: ff807...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det ts beskriver er hele situasjonen. Er helt sikker på at den sønnen din har sagt et eller annen slemt til den mentalt syke personen sånn at det svart et for han. 

Mitt tips er at du spør sønnen din om hva han kan ha gjort eller sagt for å trigge den mannen også tar sønnen din og gjør opp for seg eller sender en sms til mannen med en unnskyldning

Anonymkode: 797bd...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tror ikke det ts beskriver er hele situasjonen. Er helt sikker på at den sønnen din har sagt et eller annen slemt til den mentalt syke personen sånn at det svart et for han. 

Mitt tips er at du spør sønnen din om hva han kan ha gjort eller sagt for å trigge den mannen også tar sønnen din og gjør opp for seg eller sender en sms til mannen med en unnskyldning

Anonymkode: 797bd...568

Synsing på høyt nivå! Og hvis noen truer meg med en kniv sender jeg definitivt ikke melding og sier unnskyld til knivmannen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneklokke skrev (3 minutter siden):

Hva vil du med dette innlegget? Er vel åpenbart at saken skal anmeldes og at dere skal be om besøksforbud.

Saken er at vi er redd for at hvis dette blir anmeldt vil han komme tilbake og at han ikke bryr seg om besøks forbud, han hører stemmer i hodet om å drepe og har vært tvangsinnlagt et år ,men er ute i det fri nå.  Min sønn har virkelig fått post traumatisk stress etter dette.  Og ikke minst fysisk vondt  i to uker etter angrepet.  

Anonymkode: ff807...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det ts beskriver er hele situasjonen. Er helt sikker på at den sønnen din har sagt et eller annen slemt til den mentalt syke personen sånn at det svart et for han. 

Mitt tips er at du spør sønnen din om hva han kan ha gjort eller sagt for å trigge den mannen også tar sønnen din og gjør opp for seg eller sender en sms til mannen med en unnskyldning

Anonymkode: 797bd...568

Der tar du virkelig helt feil!!   Han har ikke hatt noen kontakt med han på tre år og aldri sagt et negativt ord til han!

Anonymkode: ff807...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneklokke skrev (Akkurat nå):

Synsing på høyt nivå! Og hvis noen truer meg med en kniv sender jeg definitivt ikke melding og sier unnskyld til knivmannen. 

Selvsagt er det synsing, jeg er ikke synsk! 

Og vet du i det hele tatt hvor gærne mentalt syke personer kan være? Vil du virkelig ha en pågående krig med en mentalt syk? Vil du heller bli oppsøkt ukentlig og få drapstrusler og herværk osv enn å bare si unnskyld og bli ferdig med vedkommende? 

Anonymkode: 797bd...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Politiet og anmeld mannen. 
Sett i lys av det som skjedde på Kongsberg så er jeg ganske sikker på at de vil ta det på største alvor og sørge for at mannen ikke slipper ut i samfunnet sålenge han er farlig  og syk. 

Anonymkode: 00fa2...4e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ville han ta din sønn? Han kan være gal, men han kan også mene at han har en grunn, og dette er i så fall noe dere bør nøste opp i. 
For en del år siden var det en sak i avisene her jeg bor om en ungdom som hadde forsvunnet. Hans mor beskrev ham i samme ordelag som det du gjør: snill og grei, en mors drøm. Senere kom det frem at han hadde hatt kontakt med byens rusmiljø, og levd et dobbeltliv. Hvordan denne saken endte husker jeg ikke, men du bør ha det i mente.

Anonymkode: 041a2...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ville han ta din sønn? Han kan være gal, men han kan også mene at han har en grunn, og dette er i så fall noe dere bør nøste opp i. 
For en del år siden var det en sak i avisene her jeg bor om en ungdom som hadde forsvunnet. Hans mor beskrev ham i samme ordelag som det du gjør: snill og grei, en mors drøm. Senere kom det frem at han hadde hatt kontakt med byens rusmiljø, og levd et dobbeltliv. Hvordan denne saken endte husker jeg ikke, men du bør ha det i mente.

Anonymkode: 041a2...fb8

Jeg VET at min sønn ikke driver med noe sånt, han hater alt med narkotika og drikker ikke en gang.   Han er en rolig gutt som går på jobb og  fotball trening  og ellers hjemme.  Han har null grunn til å skulle ta han annet enn å være misunnelig på at min sønn sønn har et godt liv  med jobb og bil og sparepenger.  Det at han er mentalt syk og har vært inn og ut av fengsel og mental sykehus og for to uker siden prøvde han å ta livet av sin mor, uten grunn.  Mentalt syke trenger ikke en grunn!!

Anonymkode: ff807...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tror ikke det ts beskriver er hele situasjonen. Er helt sikker på at den sønnen din har sagt et eller annen slemt til den mentalt syke personen sånn at det svart et for han. 

Mitt tips er at du spør sønnen din om hva han kan ha gjort eller sagt for å trigge den mannen også tar sønnen din og gjør opp for seg eller sender en sms til mannen med en unnskyldning

Anonymkode: 797bd...568

Tull. Det er tydelig at denne personen bare har bestemt seg for å drepe noen. Det finnes noen sånne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor er det på tide at det offentlige snart forstår dette! Ts sier at han har vært inn og ut av psykiatrisk og fengsel i to år. Hvorfor kan de ikke stenges inne på psykiatrisk avdeling under tvang, og få hjelp for lidelsene i stedet for inn og ut av fengsel? Noen kan kanskje aldri slippes ut, men de kan få et "verdig" liv innenfor stramme rammer. Hvorfor kan ikke norske myndigheter se hva som trengs, i stedet for at en mor skal være livredd for at hennes sønn skal bli drept, og et ungt menneske skal spises opp av sitt eget psyke sinn og risikere å bli drapsmann?

Anonymkode: 000ae...231

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 time siden):

Dere kontakter politiet naturligvis.

Men et besøksforbud hindrer ikke en psykisk syk person i å oppsøke dere.

Nei, men da kan rettsvesenet gjøre noe hvis han bryter det (flere ganger). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er netopp dette vi er redd for. At han bryr seg ikke om et besøksforbud, vil han ta noen gjør han det

Anonymkode: ff807...f73

Da er det vel ingenting dere kan gjøre. Uten om å beskytte dere, etablere et forsvar mot denne personen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er netopp dette vi er redd for. At han bryr seg ikke om et besøksforbud, vil han ta noen gjør han det

Anonymkode: ff807...f73

Hvis han trosser besøksforbudet kan ha bli satt i varetekt og straffet.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...