Gå til innhold

Begrense kjøtt i fengselet en god ide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker kjøtt er noe som er skikkelig godt, og noe mange ikke fortjener å få ubegrenset når de har gjort skikkelig galt. Hva med å begrense kjøttet i fengslene til svinekjøtt f.eks, så forbrytere må velge mellom det eller vegetar? Det skal jo være en straff å sitte i fengsel tenker jeg. Ikke hotellopphold med gratis treningsrom og tv på rommet.

Hva med å heller øke kvaliteten på sykehjem osykehus f.eks. Så kan forbrytere få klare seg med det vonde kjøttet, eller helt uten? Hva tenker dere?

Anonymkode: 8ae5d...36e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykehjem og sykehus, skulle det stå i andre avsnitt ;) 

Anonymkode: 8ae5d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man dømmes til straff/frihetsberøvelse i form av fengsel. Straffen er altså ikke å ha det dårlig i fengsel, men er fengsel i seg selv. Om du tror at å sitte i fengsel er synonymt med å være gjest på et hotell, så er videre diskusjon ganske dødfødt.

Man straffer ikke dobbelt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (2 minutter siden):

Du mener, litt som å sone på vann og brød som i gamle dager?

Det er jo også en måte å si det på, men det blir litt næringsfattig igjen da.

 

sicario skrev (2 minutter siden):

Man dømmes til straff/frihetsberøvelse i form av fengsel. Straffen er altså ikke å ha det dårlig i fengsel, men er fengsel i seg selv. Om du tror at å sitte i fengsel er synonymt med å være gjest på et hotell, så er videre diskusjon ganske dødfødt.

Man straffer ikke dobbelt. 

Ganske stor forskjell på hotell og fengsel ja. Men mange får det mye bedre enn de skulle hatt det i fengsel. Noen ser ikke på det som straff engang. Jeg syns i hvert fall kutting i kjøttserveringer, og servering av vondt kjøtt kan være en god ide. Så får man ikke lyst til å havne i fengsel igjen.

Anonymkode: 8ae5d...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke ha den effekten du tror det vil ha. Det er mange fengsel rundt om i verden med dårlige boforhold og elendig mat - og de er overfylte. Det er ikke slik det fungerer.

Anonymkode: d54f0...d81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tenker kjøtt er noe som er skikkelig godt, og noe mange ikke fortjener å få ubegrenset når de har gjort skikkelig galt. Hva med å begrense kjøttet i fengslene til svinekjøtt f.eks, så forbrytere må velge mellom det eller vegetar? Det skal jo være en straff å sitte i fengsel tenker jeg. Ikke hotellopphold med gratis treningsrom og tv på rommet.

Hva med å heller øke kvaliteten på sykehjem osykehus f.eks. Så kan forbrytere få klare seg med det vonde kjøttet, eller helt uten? Hva tenker dere?

Anonymkode: 8ae5d...36e

Bare vås. Alle får grei mat. Ferdig med det. Sadistiske forslag får ingen støtte fra meg,

Endret av Michaelhe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo også en måte å si det på, men det blir litt næringsfattig igjen da.

Jeg satte det på spissen. Vi lever i et demokratisk samfunn hvor vi er pålagt å ta vare på mennesker uansett om de straffes eller ei. Å ta fra mennesker livsglede og trygghet i næring er ikke en grei måte å behandle mennesker på, og vil i prinsippet være å senke oss ned til gjerningene den dømte har begått. Vi rehabiliterer mennesker, vi skal ikke dermed være fæle med dem.

Argumentet ditt om å heller bruke det på pleietrengende og svake er ikke et argument, det er derimot noe vi også skal gjøre. Jeg kan være enig i at det må gjøres bedre enn det gjøres ved flere tilfeller i dag, men da trenger vi ikke den metoden du her foreslår. Det er ikke matmanko i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (Akkurat nå):

Jeg satte det på spissen. Vi lever i et demokratisk samfunn hvor vi er pålagt å ta vare på mennesker uansett om de straffes eller ei. Å ta fra mennesker livsglede og trygghet i næring er ikke en grei måte å behandle mennesker på, og vil i prinsippet være å senke oss ned til gjerningene den dømte har begått. Vi rehabiliterer mennesker, vi skal ikke dermed være fæle med dem.

Argumentet ditt om å heller bruke det på pleietrengende og svake er ikke et argument, det er derimot noe vi også skal gjøre. Jeg kan være enig i at det må gjøres bedre enn det gjøres ved flere tilfeller i dag, men da trenger vi ikke den metoden du her foreslår. Det er ikke matmanko i Norge.

Det er åpenbart at TS får en slags glede av å se andre lide. Uansett hvem disse er, så er det motbydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det vil ikke ha den effekten du tror det vil ha. Det er mange fengsel rundt om i verden med dårlige boforhold og elendig mat - og de er overfylte. Det er ikke slik det fungerer.

Anonymkode: d54f0...d81

Kanskje i andre verdensdeler, men tror mange ville følt det kjipt i Norge.

Anonymkode: 8ae5d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (1 minutt siden):

Det er åpenbart at TS får en slags glede av å se andre lide. Uansett hvem disse er, så er det motbydelig.

Langt ifra. Leste du innlegget mitt, ville du sett at jeg nevnte forbrytere som hadde gjort skikkelig fæle ting. Tenker at da fortjener man ikke å ha noe hyggelig opphold. Men ser gjerne bedre forslag hvis du eller andre har noen.

Anonymkode: 8ae5d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Langt ifra. Leste du innlegget mitt, ville du sett at jeg nevnte forbrytere som hadde gjort skikkelig fæle ting. Tenker at da fortjener man ikke å ha noe hyggelig opphold. Men ser gjerne bedre forslag hvis du eller andre har noen.

Anonymkode: 8ae5d...36e

Spiller ingen rolle. Hvis du vil beskytte samfunnet, forleng oppholdet. La maten være i fred. Jeg mener også at folk som sitter 30 år i fengsel skal ha ubegrenset tilgang til bøker, film og musikk. Inkludert ABB.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tenker kjøtt er noe som er skikkelig godt, og noe mange ikke fortjener å få ubegrenset når de har gjort skikkelig galt. Hva med å begrense kjøttet i fengslene til svinekjøtt f.eks, så forbrytere må velge mellom det eller vegetar? Det skal jo være en straff å sitte i fengsel tenker jeg. Ikke hotellopphold med gratis treningsrom og tv på rommet.

Hva med å heller øke kvaliteten på sykehjem osykehus f.eks. Så kan forbrytere få klare seg med det vonde kjøttet, eller helt uten? Hva tenker dere?

Anonymkode: 8ae5d...36e

Straffen er utestengelse fra samfunnet. Ikke dårlig mat. Dessuten skal de slippe ut en dag. Hvem ville du hatt som nabo; en som har hatt det bra eller en som har hatt det dårlig?

Anonymkode: 64936...034

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AliceNextDoor skrev (39 minutter siden):

Du mener, litt som å sone på vann og brød som i gamle dager?

Det hadde vært noe! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Straffen er utestengelse fra samfunnet. Ikke dårlig mat. Dessuten skal de slippe ut en dag. Hvem ville du hatt som nabo; en som har hatt det bra eller en som har hatt det dårlig?

Anonymkode: 64936...034

En som er så underernært og syk at han ikke lenger fungerer som voldskriminell uansett hvor mye han vil 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (47 minutter siden):

En som er så underernært og syk at han ikke lenger fungerer som voldskriminell uansett hvor mye han vil 😁

Ja, for han blir god å ha med å gjøre når han får spist seg opp og skal hevne seg på samfunnet for alt han har måttet gjennomgå. ;)

Anonymkode: 64936...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppfordrer til å servere så mye svinekjøtt som mulig.

Anonymkode: 683ef...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje i andre verdensdeler, men tror mange ville følt det kjipt i Norge.

Anonymkode: 8ae5d...36e

Hvorfor tror du det vil ha en annen effekt i Norge enn resten av verden?

Tvert om så ser vi at i fengsel hvor man får så mye frihet som man kan ha, ordentlige forhold og blir behandlet med respekt, så er sjansen for tilbakefall mindre. 

Anonymkode: d54f0...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (1 time siden):

Du mener, litt som å sone på vann og brød som i gamle dager?

Jeg forstår ikke. Du mener at et vegetarisk kosthold (som ts skisserer) utelukkende består av brød?

Anonymkode: 86a83...314

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (På 18.10.2021 den 12.59):

Bare vås. Alle får grei mat. Ferdig med det. Sadistiske forslag får ingen støtte fra meg,

Visste ikke at vegetarmat er sadistisk. Noe av det er jo skikkelig godt, og sunt. Noe vi alle har godt av å spise mer av faktisk. Er det noe som er sadistisk her så er det kjøttindustrien.

Anonymkode: d869a...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...