Gå til innhold

Samboer er nærmeste sjef på jobb - nå er jeg sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takker for alle svar, og blir litt lettet da det ser ut som at de fleste mener jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet! 

Jeg har absolutt tenkt på å bytte jobb, men har fine arbeidstider og det er fleksibelt ved behov. Pluss at når det blir ugreit av at jeg er sykemeldt en uke, tør jeg nesten ikke tenke på hvordan det vil bli om jeg sier opp 😳

TS

 

Anonymkode: f4ccd...2dd

Du kan si opp både  jobben og forholdet vettu 🤩

Anonymkode: e82e3...1cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svært uprofesjonelt å være sjef til egen samboer. Det er en grunn til at de fleste bedrifter ikke tillater at noen er sjef for en de har en nær relasjon til. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er ikke så hyggelig her hjemme nå da han er hjemme fra jobb hvertfall... Et lite utbrudd da han kom hjem for et par timer siden, og etter det mer eller mindre silent treatment. 😳 

Anonymkode: f4ccd...2dd

Han der hadde jeg droppet. Rett og slett.

Anonymkode: 40c5e...b43

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din burde virkelig ikke ha personalansvar for deg. Jeg er leder, og har en familiær relasjon til en av de ansatte. Jeg har gitt sjefen min tydelig beskjed om at jeg ikke ønsker å ha personalansvar for vedkommende. Sjefen min mente at det ikke gjorde noe, men respekterte at jeg ikke ønsket det. 

Anonymkode: b2222...f11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare stå i det nå. 

Og begynne å lete etter annen jobb... 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si opp jobben og kjæresten samtidig. To ulike ark

Anonymkode: 74e93...b6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silent treatment fordi du er sykemeldt? 🤔 Eller misforsto jeg?

Anonymkode: dc658...99b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dårlig trolling. Hvis ikke, ta ansvar for eget liv og kvitt deg med søppel. Ditt liv, ditt ansvar

Anonymkode: 85dd1...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, det er legen som sykemelder. Jeg kan ikke gå inn å kreve sykemelding, det får man kun dersom legen anser det som nødvendig. 

Jeg hadde sagt det til samboeren min ts, om jeg var deg. At enten får han lære seg å skille rollene (hjemme er han kjæreste), ellers kommer ikke forholdet til å fungere. Legen har sykemeldt deg fordi du trenger ro, og mas fra han gjør kun situasjonen verre. 

Anonymkode: 46885...d3f

Ja, det er legen som sykemelder, men han gjør det ikke hvis pasienten ikke vil.

Anonymkode: 11093...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazydoglady skrev (23 timer siden):

Jeg hadde svart at jeg er ikke hjemme for å ha det gøy, men fordi det trengs og legen har sagt det. Viktig å ta vare på helsa og kroppen. 

DETTE

Anonymkode: 4bed8...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er legen som sykemelder, men han gjør det ikke hvis pasienten ikke vil.

Anonymkode: 11093...997

Jo det kan skje. Man kan selvsagt la være å si noe og gå på jobb.

Anonymkode: b4173...8e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 0.19):

Silent treatment fordi du er sykemeldt? 🤔 Eller misforsto jeg?

Anonymkode: dc658...99b

Det kan nok stemme dessverre... Det har blitt litt bedre nå, men syns fortsatt det er ubehagelig! Merker jeg blir litt stressa. Da jeg har prøvd å snakke med han om det sier han at selvfølgelig er det ikke slik, men han gir veldig uttrykk for at det ikke er greit... 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen igjen i dag, og hun ville sykemelde meg en uke til. Det blir ikke noe av for å si det sånn 😳 

Må endre noe her altså! 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Snakket med legen igjen i dag, og hun ville sykemelde meg en uke til. Det blir ikke noe av for å si det sånn 😳 

Må endre noe her altså! 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Fortalte du legen din at sjefen/kjæresten din ikke godtok sykemeldingen din?

Anonymkode: dc658...99b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortalte du legen din at sjefen/kjæresten din ikke godtok sykemeldingen din?

Anonymkode: dc658...99b

Nei.... 

Anonymkode: f4ccd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei.... 

Anonymkode: f4ccd...2dd

Hvorfor ikke? Fordi du vet innerst inne at det samboeren/sjefen din gjør er galt? Og at du godtar det er galt? Og at du skal slutte å godta det NÅ??

Anonymkode: dc658...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Snakket med legen igjen i dag, og hun ville sykemelde meg en uke til. Det blir ikke noe av for å si det sånn 😳 

Må endre noe her altså! 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Legen, den med kunnskap og kompetanse, sier at du trenger ei uke til med sykemelding. Men du nekter fordi sjefen din, som også er samboeren din, oppfører seg barnslig mot deg og straffer deg hjemme fordi du er borte fra jobb?

Du ser hvor ille dette er?

Siden han ikke klarer å skille mellom jobb og privat hadde jeg forfattet følgende oppsigelse:

«Jeg sier herved opp min stilling som XX i firma YY med siste arbeidsdag XX.XX.XXXX.

Og siden min nærmeste leder, og kjæreste, ikke klarer å skille mellom disse to tingene vil jeg og gjøre oppmerksom på at forholdet er sagt opp med umiddelbar virkning. Utflytting etter nærmere avtale.»

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (3 timer siden):

Legen, den med kunnskap og kompetanse, sier at du trenger ei uke til med sykemelding. Men du nekter fordi sjefen din, som også er samboeren din, oppfører seg barnslig mot deg og straffer deg hjemme fordi du er borte fra jobb?

Du ser hvor ille dette er?

Siden han ikke klarer å skille mellom jobb og privat hadde jeg forfattet følgende oppsigelse:

«Jeg sier herved opp min stilling som XX i firma YY med siste arbeidsdag XX.XX.XXXX.

Og siden min nærmeste leder, og kjæreste, ikke klarer å skille mellom disse to tingene vil jeg og gjøre oppmerksom på at forholdet er sagt opp med umiddelbar virkning. Utflytting etter nærmere avtale.»

Ja, jeg ser hvor ille det er... 

Men jeg er jo glad i ham, og vi har barn sammen. 

Om jeg sier opp jobben og gjør det slutt med ham, har jeg ikke inntekt og da er det heller ikke lett å få noe sted å bo! 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 9.24):

Men hvorfor er du samboer med sjefen din? Høres rart ut at din nærmeste leder som har personalansvar for deg også er samboeren din. Hva syns bedriften om dette?

Det er jo akkurat i slike tilfeller som dette det er helt håpløst å skulle involvere seg med kollegaer, og hvertfall sjefen sin.

Anonymkode: e752d...910

Dette. Høres ut som en sykt uprofesjonel arbeidsplass.

Anonymkode: f1a3c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg ser hvor ille det er... 

Men jeg er jo glad i ham, og vi har barn sammen. 

Om jeg sier opp jobben og gjør det slutt med ham, har jeg ikke inntekt og da er det heller ikke lett å få noe sted å bo! 

TS

Anonymkode: f4ccd...2dd

Har du familie du kan bo hos til du får rett på dagpenger?

Anonymkode: dc658...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...