Gå til innhold

Er du varm eller kald person? Vekt og temperatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 7.52):

Jeg har gått fra BMI 30 til 17,7 og fryser noe voldsomt! Veldig plagsomt 

Anonymkode: 634e0...b08

Du har en veldig lav bmi (klassifisert som undervektig) og derfor dårligere  varmeisolasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Observasjon gjort på arbeidsplasser: Kvinner vil gjerne ha det 3-4 grader varmere enn menn. Jeg, og de fleste menn, synes 21 °C er helt passe, men kvinnene, slanke som tjukke, er ikke komfortable før gradestokken nærmer seg 25 °C.

Anonymkode: f08f0...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mer med hormonproduksjon å gjøre enn vekt. Så det er ikke nødvendig å la være å gå ned i vekt i frykt for å fryse litt 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært frysepinn. BMI har variert fra 14 til 22.

Jeg fryser litt mindre i perioder der jeg trener mye 🙂

Anonymkode: 51411...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte varm. Går i t-skjorte eller topper med korte ermer året rundt fordi det er sjelden jeg synes det er kaldt nok til genser. F.eks nå er det sol og syv grader ute. Jeg har terrassedøra på gløtt og vifte ved bordet - og sitter i t-skjorte.

Jeg er overvektig.

Anonymkode: eb9b8...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir veldig varm når jeg spiser lavkarbo 😅  Eller merker jeg ikke så stor forskjell for BMI, har hatt BMI på både 21 og 34

Anonymkode: edfb2...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt overvektig.

Er veldig ofte varm, men har alltid vært sånn uansett vekt. Men når jeg først fryser så fryser jeg skikkelig og lenge. 

Anonymkode: dd1eb...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid kald. Det var jeg når jeg var 100 kg  akkurat som jeg er det nå som jeg er i underkant av 60 kg (165 cm, voksen kvinne)

Anonymkode: 3fbe9...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 10.46):

Her sier også folk; begynn og tren.

Men det gjør jeg. Både styrke og kondisjon. Men har ikke hjulpet meg fra å være kald til og bli varm 🤷‍♀️

Anonymkode: 232c8...dd8

Samme her! Trente veldig mye før med mye mer muskler enn nå, men det hjalp ikke for min del.
 

Eller, kanskje jeg har mer muskler nå, man skal jo ha litt muskler for å bevege på en stor kropp også ☺️

Anonymkode: ede21...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske tynn med lite muskler. Alltid kald på bena, varm ellers. Sommeren er slitsom pga varmen. Fryser hvis jeg blir våt og det tar da laaang tid før jeg får varmen i meg igjen. Forstår meg ikke på folk som ligger på stranda i vått badetøy, jeg må skifte med en gang jeg kommer opp fra vannet 😊

Anonymkode: 0ca3d...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 13.44):

Jeg hadde bmi på 24-25 siste 20 årene, og var hovedsakelig ganske varm. Vil tro gjennomsnittlig +. 

Nå er jeg på 22 i BMI og fryser konstant. Handlet nettopp en tykk tolags merinoullgenser. Selgeren sa at den var god å ha da han var på jakt i -35 grader. Jeg sa jeg kom til å få mye bruk for den. Men at jeg skulle gå med den til daglig allerede nå på 3-6 grader +, hadde jeg ikke trodd! Går i ullsokker, tøfler, ofte tynn ull under bukser, og hater å kjenne at jeg i heletatt fryser. Har derfor på store skjerf, buff, eller genser med hals ute. 

Anonymkode: 82995...032

Har du link til denne genseren, eller navnet på den?

Anonymkode: 14208...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde BMI på 35 før, var aldri kald. 
 

Nå er den 21,5 og jeg er kald HELE tiden. 

Anonymkode: 6c463...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 8.51):

Før jeg ble tynn var jeg varm, så ble jeg tynn og kald og nå er jeg feit og kald. Så ikke umulig at det er alderen og altså, nærmer meg 40. 😄 Gidder ikke å ta med BMI for det er ikke noe jeg gidder å diskutere men er i fedme kategori.

Anonymkode: 8adcf...e14

Samme her. Er 40 og litt «tynnfeit», fryser veldig lett! Før frøys jeg aldri. Alltid vært tynn og varm, men kiloene sniker seg på med alderen og jeg fryser mer og mer🙈

Anonymkode: 80d96...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...