Gå til innhold

Er du varm eller kald person? Vekt og temperatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BMI på litt i underkant av 30, det varierer, men har aldri vært frossen. Blir fort varm og svett når det er varmere enn 20 grader🥵

Er forresten ikke "feit", jeg kan veie 10 kg mindre men ikke mindre enn det, er kraftig bygget og sterk, menn med min kroppsbygning blir ikke "slanke" av utseende dessverre 😒

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like frossen nå som da jeg veide 40 kilo mer. Alltid vært kald.

Anonymkode: c250c...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det sånn at «alle» tynne fryser og «alle» overvektige er varme?

Jmf tråden om uventede ting ved vektnedgang.

Jeg er konstant kald. BMI på rundt 22 nå. 
 

Før var jeg mer normal(?) i temperatur. Aldri tenkt over det i alle fall. Har vært rundt 24-26 i BMI siste 10 årene.

Har for eksempel vært veldig glad i å bade sammen med barna. Nå sitter jeg i varmebadet og hutrer. Synes synd på meg selv når jeg må bevege meg bort i det kaldere bassenget. Får gåsehud på veien bort :fnise:

Går i ullgenser nesten hele tiden.

Kan jo være alderen også? Kvinne 39 år her. 
Da jeg var liten tenkte jeg at «alle voksne damer fryser alltid» 🤭

Anonymkode: 95552...29b

Jeg har alltid vært en frostmakk. Jeg fryser nesten bare jeg ser et bilde av snø. 

Husker hvordan vinteren bet meg når jeg var liten. 

I voksen alder har jeg fått påvist revmatisk sykdom. 

Jeg har vei både 55 og opp til 80 i voksen alder, like kald uansett. 

Anonymkode: a6cc2...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært både 75 kilo som voksen og 130 kilo som voksen og en frysepinne ved begge anledninger.

Anonymkode: c804d...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en veldig varm person. Jeg trener mye styrke og er det man kalle muskuløs. Lite fett, da. BMI (uten at den differensierer mellom fett eller muskler, og derfor ikke har så mye for seg å bruke som et mål på sunnhet) på ca. 22. 

 

Anonymkode: 17602...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en veldig varm person. Jeg trener mye styrke og er det man kalle muskuløs. Lite fett, da. BMI (uten at den differensierer mellom fett eller muskler, og derfor ikke har så mye for seg å bruke som et mål på sunnhet) på ca. 22. 

 

Anonymkode: 17602...fb1

Enig med deg!

Jeg kan knapt ha bmi under 27 uten at jeg begynner å bli alvorlig tynn og det går utover muskulaturen min. Laveste bmi jeg har hatt er 25 og da var jeg for tynn. 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det sånn at «alle» tynne fryser og «alle» overvektige er varme?

Jmf tråden om uventede ting ved vektnedgang.

Jeg er konstant kald. BMI på rundt 22 nå. 
 

Før var jeg mer normal(?) i temperatur. Aldri tenkt over det i alle fall. Har vært rundt 24-26 i BMI siste 10 årene.

Har for eksempel vært veldig glad i å bade sammen med barna. Nå sitter jeg i varmebadet og hutrer. Synes synd på meg selv når jeg må bevege meg bort i det kaldere bassenget. Får gåsehud på veien bort :fnise:

Går i ullgenser nesten hele tiden.

Kan jo være alderen også? Kvinne 39 år her. 
Da jeg var liten tenkte jeg at «alle voksne damer fryser alltid» 🤭

Anonymkode: 95552...29b

Hos meg stemmer det i hvertfall: 

48 kg= fryser selv på en varm sommerdag og må kle på meg for å oppholde meg i skyggen.

80 kg= går ut med t skjorte midtvinters og synes det er behagelig. Hater sol.

Anonymkode: 697d0...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 minutter siden):

Enig med deg!

Jeg kan knapt ha bmi under 27 uten at jeg begynner å bli alvorlig tynn og det går utover muskulaturen min. Laveste bmi jeg har hatt er 25 og da var jeg for tynn. 😮 

Det tror jeg på! BMI kan nok absolutt benyttes som en pekepinn i enkelte tilfeller, men det fungerer veldig dårlig når man driver med styrketrening, og særlig for menn er mitt inntrykk. Samboeren min får også opp en BMI på 27 og er dermed også overvektig i følge BMI-kalkulatoren, noe han så absolutt ikke er😂

Anonymkode: 17602...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg på! BMI kan nok absolutt benyttes som en pekepinn i enkelte tilfeller, men det fungerer veldig dårlig når man driver med styrketrening, og særlig for menn er mitt inntrykk. Samboeren min får også opp en BMI på 27 og er dermed også overvektig i følge BMI-kalkulatoren, noe han så absolutt ikke er😂

Anonymkode: 17602...fb1

Takk :) 

Det var hyggelig å høre :) 

Gjennom oppveksten hørte jeg alltid at jeg veide altfor mye selv om jeg som barn og tenåring ikke var tjukk 😑

Du vet sånn "hvorfor veier du 95 kg en person på din høyde burde veie 80 kg" når det strengt tatt ikke var/er mulig for meg å veie så lite 😑

Endret av Entern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

20 BMI. Varm

Trener styrke og spiser høyprotein

Anonymkode: f9e68...24f

Her sier også folk; begynn og tren.

Men det gjør jeg. Både styrke og kondisjon. Men har ikke hjulpet meg fra å være kald til og bli varm 🤷‍♀️

Anonymkode: 232c8...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi 19/ 20.  Sliter mer med varme enn kulde, men har begynt å like varme bedre de siste årene, så kanskje toleransen endrer seg med årene. 

Anonymkode: d3204...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil si at jeg er "normal". Er absolutt ikke en av de der damene på jobb som sier de alltid fryser, når temperaturen inne er konstant 21 grader. Men fryser selvfølgelig når det er kaldt.

BMI 21. Da jeg var noen kilo tyngre så husker jeg at jeg svettet mer, og at det var plagsomt. Nå svetter jeg ikke med mindre jeg trener eller når det er veldig varmt, nærmere 30 grader 

Anonymkode: f1fbb...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bmi er 24 og jeg er frossen av meg. Det har jeg egentlig alltid vært. Tidligere var jeg undervektig og frøs da også, men det har kanskje blitt litt verre med årene.

Jeg reagerer egentlig lett på temperaturer. Både kulde og varme. Har sjekket alt mulig hos lege, men de fant ikke noe. Kanskje jeg bare er sånn.

Kan muskler ha noe å si? Mener jeg har lest at det isolerer også.

Anonymkode: a16e8...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det sånn at «alle» tynne fryser og «alle» overvektige er varme?

Jmf tråden om uventede ting ved vektnedgang.

Jeg er konstant kald. BMI på rundt 22 nå. 
 

Før var jeg mer normal(?) i temperatur. Aldri tenkt over det i alle fall. Har vært rundt 24-26 i BMI siste 10 årene.

Har for eksempel vært veldig glad i å bade sammen med barna. Nå sitter jeg i varmebadet og hutrer. Synes synd på meg selv når jeg må bevege meg bort i det kaldere bassenget. Får gåsehud på veien bort :fnise:

Går i ullgenser nesten hele tiden.

Kan jo være alderen også? Kvinne 39 år her. 
Da jeg var liten tenkte jeg at «alle voksne damer fryser alltid» 🤭

Anonymkode: 95552...29b

Jeg hadde bmi på 24-25 siste 20 årene, og var hovedsakelig ganske varm. Vil tro gjennomsnittlig +. 

Nå er jeg på 22 i BMI og fryser konstant. Handlet nettopp en tykk tolags merinoullgenser. Selgeren sa at den var god å ha da han var på jakt i -35 grader. Jeg sa jeg kom til å få mye bruk for den. Men at jeg skulle gå med den til daglig allerede nå på 3-6 grader +, hadde jeg ikke trodd! Går i ullsokker, tøfler, ofte tynn ull under bukser, og hater å kjenne at jeg i heletatt fryser. Har derfor på store skjerf, buff, eller genser med hals ute. 

Må le av innlegget ditt, kjenner meg så igjen. Grudde meg for å gå ut av boblebadet i helga, bare for å komme meg i dusjen. 

Men mannen min sa det samme i dag. Vet ikke hvilken bmi han har, men han er slank, har alltid vært det forsåvidt, men gikk ned en del kg nå i vår/sommer. 

Kvinne 35 år, han er 45 år. 

Anonymkode: 82995...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i dårlig form, dvs lite muskelmasse. Er 163cm 55kg til vanlig, veier 66kg pga graviditet nå. Er sykt kald, alltid.

Anonymkode: a74c3...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært frysepinne. Har hatt BMI fra 20 til 25 uten at det har hatt noe å si. 

Anonymkode: 6a6a4...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi 19. Alltid kald på beina og hendene, og bruker to dyner. På sommeren ser det alltid kaldt ut ute, så tar lang tid før jeg faktisk går ut døra og det er ok temperatur 😅 men badeland og sånne plasser er alltid iskaldt! Blir veldig kald etter jeg har trent også 

Anonymkode: 238cd...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Enig med deg!

Jeg kan knapt ha bmi under 27 uten at jeg begynner å bli alvorlig tynn og det går utover muskulaturen min. Laveste bmi jeg har hatt er 25 og da var jeg for tynn. 😮 

Det kan jeg ikke se for meg går ann? Alvorlig tynn med bmi under 27?  Men ser sikkert flott ut, mener ikke noe negativt med det  😊

Anonymkode: 238cd...65e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...