Gå til innhold

Er du varm eller kald person? Vekt og temperatur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jeg ikke se for meg går ann? Alvorlig tynn med bmi under 27?  Men ser sikkert flott ut, mener ikke noe negativt med det  😊

Anonymkode: 238cd...65e

Det forstår jeg godt, null problem 😄 

Jeg har en veldig kompakt, firkantet kroppsbygning med korte kraftige bein og firkantet kraftig overkropp, jeg er på en måte en sånn høy person som er bygd som en kort person kan du si 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har svettet en del siden fødsel, og har en mye høyere vekt nå enn før graviditet. 52 kg og varm. 

Før frøs jeg hele tiden

Anonymkode: 0f2e5...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg er veldig varm å ta på da 🙈 så er jeg liten og trillrund også 😬🙈😅 men jeg fryser nesten alltid 😅🙈 står å roterer forran ovnen hele vinteren😬😅 viktig å bli stekt jevnt på alle sider🤣🤣🤣

Endret av Elder Millennial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi fryser eller er varme er det ikkje fordi vi har høg/låg kroppstemperatur, men fordi varme blir overført. Sidan temperaturgradienten er proporsjonal med varmeoverføringa, vil høgare kroppstemperatur gi ein auka kjensle av å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ominous skrev (9 minutter siden):

Jeg er veldig varm å ta på da 🙈 så er jeg liten og trillrund også 😬🙈😅 men jeg fryser jeg nesten alltid 😅🙈 står å roterer forran ovnen hele vinteren😬😅 viktig å bli stekt jevnt på alle sider🤣🤣🤣

haha, så søt :’)

Anonymkode: f7bf9...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryser lett,  og har alltid vært slik. Hater som pesten skidager og annet ute om vinteren på skolen,  siden jeg frøs hele tiden. Normalvektig som barn,  men ikke spinkel. 

Som voksen har vekta ligget mellom 58 og 78 kg. Frøs like lett da jeg var tykkere som nå som jeg er 61 kg igjen.

Anonymkode: becef...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (31 minutter siden):

Når vi fryser eller er varme er det ikkje fordi vi har høg/låg kroppstemperatur, men fordi varme blir overført. Sidan temperaturgradienten er proporsjonal med varmeoverføringa, vil høgare kroppstemperatur gi ein auka kjensle av å fryse.

Det høres veldig logisk ut ja! Generelt lav kroppstemperatur og fryser ikke lett.

Anonymkode: 17602...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi 24, men vært alt fra 19-28, og har alltid vært en frysepinne. 

Anonymkode: 72a90...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på 21, fryser alltid når det er mindre enn 25 grader 🥶 vinteren er et mareritt, sover i ulltrøye og tykke ullsokker.

Anonymkode: 2ac56...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett holder godt på varmen, som er grunnen til at overvektige ofte er varme.

Jeg har bmi på rundt 30 (orker ikke finne frem kalkulatoren). Jeg er på vei nedover i vekt, og er nysjerrig på om jeg kommer til å merke noe på dette punktet, da jeg ofte er varm. Er jeg en varm person? Eller har jeg bare mye fett? 😅

Anonymkode: 91d6a...d45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det sånn at «alle» tynne fryser og «alle» overvektige er varme?

Jmf tråden om uventede ting ved vektnedgang.

Jeg er konstant kald. BMI på rundt 22 nå. 

Før var jeg mer normal(?) i temperatur. Aldri tenkt over det i alle fall. Har vært rundt 24-26 i BMI siste 10 årene.

Har for eksempel vært veldig glad i å bade sammen med barna. Nå sitter jeg i varmebadet og hutrer. Synes synd på meg selv når jeg må bevege meg bort i det kaldere bassenget. Får gåsehud på veien bort :fnise:

Går i ullgenser nesten hele tiden.

Kan jo være alderen også? Kvinne 39 år her. 
Da jeg var liten tenkte jeg at «alle voksne damer fryser alltid» 🤭

Anonymkode: 95552...29b

Jeg har alltid vært en frysepinne, og alltid vært høy og tynn.

Jeg er 1.72 og har en bmi på 19 ca... Har ikke veid meg på en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med at jeg blir veldig varm til tider, eller ganske ofte. . Har bmi på 19. Når bmien min var høyere, var jeg nok enda noen hakk varmere. Når jeg var yngre frøs jeg mer, vinteren var forjævlig til tider. Men, jeg spiste heller ikke ordentlig mat, å manglet sikkert mye mtp mineraler og vitaminer. Men generelt så er det jo sånn at om en går lenge uten å spise, så blir en kaldere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muligens relevant ting:

Folk tilpasset varmt klima er ofte høye og slanke.

Folk tilpasset kaldt klima er ofte korte og kraftige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært frysepinne, uavhengig av vekt og fysisk form.

Liten spinkel gutt: frøs hele tiden

Ung voksen/tenåring med kroppsfett på 9% og svært godt trent: frøs hele tiden

Fremdeles litt ung, men ca 10 år senere og overvektig (ikke fedme): fryser hele tiden.

Jeg fryser spesielt mye på føttene og hendene. Overkroppen er stort sett alltid varm.

Anonymkode: a9b96...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg fryser lett, det har jeg alltid gjort. Blir for kaldt med t-skjorte om det er rundt 18-20 grader. Jeg er slank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (9 timer siden):

BMI på litt i underkant av 30, det varierer, men har aldri vært frossen. Blir fort varm og svett når det er varmere enn 20 grader🥵

Er forresten ikke "feit", jeg kan veie 10 kg mindre men ikke mindre enn det, er kraftig bygget og sterk, menn med min kroppsbygning blir ikke "slanke" av utseende dessverre 😒

Jeg veier 140-150 men er selv kald av meg 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...