Gå til innhold

Er du varm eller kald person? Vekt og temperatur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at «alle» tynne fryser og «alle» overvektige er varme?

Jmf tråden om uventede ting ved vektnedgang.

Jeg er konstant kald. BMI på rundt 22 nå. 
 

Før var jeg mer normal(?) i temperatur. Aldri tenkt over det i alle fall. Har vært rundt 24-26 i BMI siste 10 årene.

Har for eksempel vært veldig glad i å bade sammen med barna. Nå sitter jeg i varmebadet og hutrer. Synes synd på meg selv når jeg må bevege meg bort i det kaldere bassenget. Får gåsehud på veien bort :fnise:

Går i ullgenser nesten hele tiden.

Kan jo være alderen også? Kvinne 39 år her. 
Da jeg var liten tenkte jeg at «alle voksne damer fryser alltid» 🤭

Anonymkode: 95552...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått fra BMI 30 til 17,7 og fryser noe voldsomt! Veldig plagsomt 

Anonymkode: 634e0...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært litt frysen. Alltid vært kald i f. eks. badeland. Jeg er 160, har veid 75 kilo på det meste (utenom svangerskap/rett etter).

Men etter at jeg gikk ned til 55 kilo er det verre enn noen gang 😒 Akkurat det er faktisk utrolig kjipt. Men nå har jeg utviklet raynauds fenomen de siste årene, men tror vel ikke det har kommet pga. slankingen. Å da hjelper det nada hva jeg har på meg.

Anonymkode: 232c8...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen 'fryser hele tiden'. BMIen min er 35. Antar at det kommer av det lave blodtrykket mitt, typisk er det 85/55. Er 40 år.

Anonymkode: ede21...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kald. Fra bmi på 20 til 24,5. Er på 22 nå. 

Alltid vært slik, slik er min mor også.

Anonymkode: 7945d...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid kald. Selv på sommeren kan jeg være kald. Elsker høye temperaturer.
Har en kroppstemperatur på 36 grader og har feber når den er 37. 
Min mann sier jeg ofte er varm på «utsiden», men inni meg fryser jeg. 
Visste jeg var gravid da jeg en morgen følte meg så utrolig varm. Så uvanlig er det liksom. 
Har vel en BMI på rundt 23. lenge siden jeg veide meg nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er av typen 'fryser hele tiden'. BMIen min er 35. Antar at det kommer av det lave blodtrykket mitt, typisk er det 85/55. Er 40 år.

Anonymkode: ede21...453

Aldri tenkt over at det kanskje her en sammenheng. Jeg har også lavt blodtrykk og har lyst på mer salt i maten når jeg fryser. Prøver å finne ut om det er et vanlig «symptom» på lavt blodtrykk for det var en interessant hypotese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi hikk ned fra 110 til 75kg og måtte bla opp for ullklær og varmere jakker, hun sa at det var mye billigere å bare være feit 😁

Anonymkode: c6581...715

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Venninna mi hikk ned fra 110 til 75kg og måtte bla opp for ullklær og varmere jakker, hun sa at det var mye billigere å bare være feit 😁

Anonymkode: c6581...715

Jeg pleier å kalle det fettjakka - holder meg varm OG jeg får spise masse digg 😅

Anonymkode: 62097...7bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble tynn var jeg varm, så ble jeg tynn og kald og nå er jeg feit og kald. Så ikke umulig at det er alderen og altså, nærmer meg 40. 😄 Gidder ikke å ta med BMI for det er ikke noe jeg gidder å diskutere men er i fedme kategori.

Anonymkode: 8adcf...e14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide 125 kg var jeg varm hele tiden. Nå har jeg gått ned til 100 kg og jeg fryser enormt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har alltid vært frossen uavhengig av vekt. Har ikke vært mindre frossen når jeg har hatt litt ekstra eller mer frossen når jeg har hatt lite fett på kroppen. Etter jeg ble gravid derimot ble jeg veldig varm. Det normaliserte seg noe etter et par år, men er fortsatt relativt varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overvektig. 

Fryser stort sett hele tiden, bortsett fra når gradene bikker 20. Da er jeg så varm at jeg konstant svetter. Hater å være i syden...

Anonymkode: 0fd98...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du mister fett er det naturlig å fryse ekstra mye. Jeg har alltid vært en frysepinne, men det er mye verre som tynn enn da jeg var overvektig (selv om jeg syntes det var ille da og). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt overvektig her med en bmi på 35 ca. På sommeren svetter jeg veldig lett. Det holder med å gå 5 min i 25 grader og jeg har allerede blitt våt av svette på ryggen, og under puppene. Blir fort utmattet av varmen også, og noen dager orker jeg ikke være Utendørs før langt ut på kvelden. Er jeg ute er det skygge som gjelder med mindre jeg ligger på Stranda, der jeg kan avkjøle meg når som helst.

På vinteren derimot er jeg frysepinne. Når det begynner å nærme seg 5 + eller mindre så begynner jeg å fryse. Er det under 5 minus så fryser jeg ekstra mye. Får ofte røde utslett etter å ha vært ute i kulden også, og det tar lang tid før jeg får igjen varmen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid vært veldig frossen av meg. BMI på 21, har veid omtrent det samme hele mitt voksne liv. Må være nærmere 30 grader ute for at jeg skal kunne gå i sommerkjoler og sånt uten å fryse :P 

Har veldig lite fett på overkroppen (typisk pærefasong med fett på rumpe/lår), mistenker at det gjør det verre.

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kald, BMI mellom 19 og 21 hele livet. 
 

På jobb er det de som har høy BMI som alltid klager på at de er varme og vil lufte mens de med lav hutrer i ulljakker. 
 

Jeg elsker syden, vintet/høst er grusomt! Kontant kald og blir forkjøla hele tiden og

Anonymkode: aadaf...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kald når det er kaldt og varm når det er varmt. 😅

BMI på 26. Var ikke noe bedre med BMI på 21...

På sommeren er jeg alltid klam, når jeg trener, når jeg beveger meg, når sola steker... 🥵

På vinteren, høsten og våren er jeg alltid kald. Føler jeg konstant fryser fra september til mai. Grusomt! 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...