Bokdamen Skrevet 17. oktober 2021 #1 Del Skrevet 17. oktober 2021 Inspirert av en tråd jeg leste: du som har gått en del ned i vekt, har du opplevd noen uventede konsekvenser? For meg een det merkeligste at brillene mine har blitt for store for ansiktet (klarer ikke holde seg oppe) og at en del av skoene mine er for store. Trodde jeg hadde gått opp en skostørrelse pga. to graviditeter, viser seg at jeg bare hadde blitt tykk i føttene 😳 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Del Skrevet 17. oktober 2021 Bokdamen skrev (24 minutter siden): Inspirert av en tråd jeg leste: du som har gått en del ned i vekt, har du opplevd noen uventede konsekvenser? For meg een det merkeligste at brillene mine har blitt for store for ansiktet (klarer ikke holde seg oppe) og at en del av skoene mine er for store. Trodde jeg hadde gått opp en skostørrelse pga. to graviditeter, viser seg at jeg bare hadde blitt tykk i føttene 😳 Kan jeg spørre hvor mange kilo du har gått ned? Må innrømme at jeg ble litt overraska over både brillene og sko. Aldri tenkt over at vektnedgang kan få slike konsekvenser! Gøy tråd 😄 Anonymkode: 50ca9...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Del Skrevet 17. oktober 2021 Får ikke lenger barbert armhulen helt. Blitt et trangt innsøkk inn der uten fettet, høvel kommer ikke inn. 🙈 meget uventet rar konsekvens. Anonymkode: 343a8...d13 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneklokke Skrevet 17. oktober 2021 #4 Del Skrevet 17. oktober 2021 Jeg forventet det, men ble likevel overrasket: folk behandler deg ekstremt mye bedre når du er normalvektig/undervektig. Alt fra leger til butikkansatte. Det gjorde meg forbanna. Jeg er da like mye verdt enten jeg veier X eller Y! 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Del Skrevet 17. oktober 2021 Måneklokke skrev (4 minutter siden): Jeg forventet det, men ble likevel overrasket: folk behandler deg ekstremt mye bedre når du er normalvektig/undervektig. Alt fra leger til butikkansatte. Det gjorde meg forbanna. Jeg er da like mye verdt enten jeg veier X eller Y! Opplever det samme jeg også. Kunne gått på McDonalds og bestilt 2 menyer for meg selv uten å fått stygge blikk, mens når jeg var overvektig fikk jeg skitne blikk bare jeg kjøpte en liten cheeseburger. Ble og overrasket over hvor mye kaldere det er å være tynnere! Visste at fettet varmet meg opp litt, men jeg gikk fra å ha et STORT svetteproblem til å fryse hele tiden! Anonymkode: 8f55d...16b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 17. oktober 2021 #6 Del Skrevet 17. oktober 2021 Det med sko har jeg også merket 🙈 Det samme også med hansker og votter. Ellers er hårtap en ganske stor bivirkning hos meg. Gleder meg til det avtar… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 17. oktober 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan jeg spørre hvor mange kilo du har gått ned? Må innrømme at jeg ble litt overraska over både brillene og sko. Aldri tenkt over at vektnedgang kan få slike konsekvenser! Gøy tråd 😄 Anonymkode: 50ca9...1db Jeg har gått ned 16,5 kg, fra BMI 34,5 til 28,7 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får ikke lenger barbert armhulen helt. Blitt et trangt innsøkk inn der uten fettet, høvel kommer ikke inn. 🙈 meget uventet rar konsekvens. Anonymkode: 343a8...d13 Oi, det var virkelig i kategorien uventet 😅 Vet du om dette er pga. løs hud, eller har "alle" normalvektige det sånn? Måneklokke skrev (2 minutter siden): Jeg forventet det, men ble likevel overrasket: folk behandler deg ekstremt mye bedre når du er normalvektig/undervektig. Alt fra leger til butikkansatte. Det gjorde meg forbanna. Jeg er da like mye verdt enten jeg veier X eller Y! Kan jeg spørre om hvordan dette utarter seg i praksis? Jeg liker å tro at jeg behandler folk jeg møter likt uavhengig av vekten deres, men det stemmer ikke nødvendigvis. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Opplever det samme jeg også. Kunne gått på McDonalds og bestilt 2 menyer for meg selv uten å fått stygge blikk, mens når jeg var overvektig fikk jeg skitne blikk bare jeg kjøpte en liten cheeseburger. Ble og overrasket over hvor mye kaldere det er å være tynnere! Visste at fettet varmet meg opp litt, men jeg gikk fra å ha et STORT svetteproblem til å fryse hele tiden! Anonymkode: 8f55d...16b Ja! Jeg eier ikke vanlige gensre (kun cardigans og hettegensere) for å kunne lufte når jeg blir varm. Har alltid hatt lys på å kunne gå med fine ullgensere, men det har vært uaktuelt. Mye som tilsier at i år blir året! Dundre skrev (2 minutter siden): Det med sko har jeg også merket 🙈 Det samme også med hansker og votter. Ellers er hårtap en ganske stor bivirkning hos meg. Gleder meg til det avtar… Hansker og votter også? Det gir forsåvidt god mening, jeg kjenner det ganske godt på gifteringen.... Krysser fingrene for håret ditt 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Del Skrevet 17. oktober 2021 Bokdamen skrev (12 minutter siden): Oi, det var virkelig i kategorien uventet 😅 Vet du om dette er pga. løs hud, eller har "alle" normalvektige det sånn? Jeg og samboer er normalvektige og har alltid vært det, jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å ha et innsøkk uten løs hud eller annen..."deformitet" (sorry, kom ikke på noe bedre ord). Når vi løfter armene over ~120 grader så er det tilnærmet flatt i hele armhulen. Anonymkode: 14d67...d59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Del Skrevet 17. oktober 2021 Bokdamen skrev (24 minutter siden): AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Anonymkode: 343a8...d13 Oi, det var virkelig i kategorien uventet 😅 Vet du om dette er pga. løs hud, eller har "alle" normalvektige det sånn? Tror ikke det er vanlig. Kjenner ingen andre med problemet. Ikke løs hud da vektnedgang ikke medførte det. Men husker at det var de siste 3-5 kg som ledet til det. Forsvant rett og slett mye underhudsfett der av alle ting. Og senene rundt er nokså tydelige så derav et slags hulrom/grop. Har googlet og sett noen som nevner det samme men ikke supervanlig tror jeg. BMI på 19 nå så noen steder er det jo mer ben og kanter enn før. Naturlig nok. På den gode siden; man ser ikke hårene så godt inni der😂 Anonymkode: 343a8...d13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Del Skrevet 17. oktober 2021 Håravfall Brillene er for store Mindre vondt i hodet Ser beina på hånden Enig med at det er vanskelig å barbere seg under armene Lettere å klø seg på ryggen Kjenner hoftebeina oftere Armene hviler på hoftebeina Jeg kjenner sidene på magen med armene på en annen måte Veldig løs mage (utenpå) Luftigere nedentil. Spesielt i dongeri Måtte ned en str i sko Anonymkode: 5db68...96a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 17. oktober 2021 #11 Del Skrevet 17. oktober 2021 Gifteringen passer ikke lenger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 17. oktober 2021 #12 Del Skrevet 17. oktober 2021 (endret) Jeg har og det "søkket" i armhulen, alltid hatt det. Noen kropper bare er sånn. Det jeg har bitt meg mest merke i er at jeg fryser hele tiden - absolutt hele tiden! Og hårtap. Merket det selv, men frisøren min fikk sjokk da jeg kom tilbake til henne etter sist nedstenging, hadde da ikke vært hos henne på et halvt år. Jeg sa ikke noe om hårtapet selv, men hun utbrøt "Hva i all verden har skjedd her??", også dro hun opp en parti av håret mitt og under hadde jeg masse nye fluffy babydun. Så det er jo fordelen med hårtap, når det vokser tilbake får du ny, frisk manke 😂 Også er det veldig vondt å sitte på harde underlag, klarer ikke det i lengen. Ser også så utrolig tydelig kragebein og de "ruglene" oppå brystkassa, spesielt på bilder. Endret 17. oktober 2021 av Chailatte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Del Skrevet 17. oktober 2021 Etter å ha gått ned ca 40 kg: Gikk ned i skostørrelse, fryser hele tiden (er ca 10 år siden jeg gikk ned i vekt, men er fortsatt iskald hele tiden), fikk såpass mye mer energi at jeg ble ordentlig rastløs, røyter irriterende mye, vondt å sitte på harde stoler (blir ordentlig øm i beina som er inni rumpa). Sikkert mye mer enn dette også, men er dette jeg husker jeg reagerte på i starten. Anonymkode: 5307a...0c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #14 Del Skrevet 17. oktober 2021 Fingrene mine har blitt tynnere, veldig tynn. 😳 Den så jeg ikke komme. Jeg har alltid tenkt at håndleddet er så tynt som du får det... men nei, det er mulig å bli enda tynnere og beinete. Hvor var fettet i utgangspunktet, hvordan kan noe som ikke var der forsvinne? Viste du at skuldrene er ekstremt beinet? Det viste ikke jeg! Skoene har blitt for store, den viste jeg fra før men ante ikke hvor mye de faktisk kan krympe. Når folk sier at de blir kald av vekttap, så ante jeg ikke at man seriøst blir kronisk kald hel tiden! Jeg har blitt allergisk mot minusgrader, før elsket jeg 10 minus og gikk i t-skjorte og svettet som en gris. Jeg har føflekker jeg ikke ante eksisterte! For hver valk som krymper så dukker det opp en føflekk eller to, jeg har ryggen full! Jeg har sett området på ryggen for første gang på over 15 år, ante ikke at jeg så slik ut der bak. Til og med i lysken og øverst på låret som ble skjult av valker og magen har jeg to føflekker, jeg har aldri sett dem før. Enten så får man føflekker av vekttap, eller så har de vært gjemt i valker og fett, jeg tror siste er det mest realistiske. Håret er et kapittel i seg selv. Jeg kan endelig se underlivet mitt uten å brekke nakken eller ved bruk av speil. Ante ikke at det så slik ut der nede, har ikke sett skikkelig siden barneskolen. Og en ting.... det er mulig å slanke underlivet! Jeg mistet bollemusen som alle mennene likte, eneste de likte med hele meg! Og nå forstår jeg hvorfor de liker det, beinete og hardt underliv er ubehagelig, jeg savner polstringen der nede! 😂 Anonymkode: 85083...907 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #15 Del Skrevet 17. oktober 2021 Og det med brillene gikk ikke opp for meg før nå, tenkte mine begynte å bli slapp i innfatningen! 😳 Anonymkode: 85083...907 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindiis Skrevet 17. oktober 2021 #16 Del Skrevet 17. oktober 2021 Gikk fra høyde 161 cm til 160 cm etter å ha gått ned 60 kg. Forferdelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #17 Del Skrevet 17. oktober 2021 Det med barbering i armhulene kjenner jeg meg veldig igjen i🙈 Utenom det meste andre som et nevnt her, opplevde jeg at AirPodsene mine satt mye dårligere fordi jeg hadde mindre fett i øregangen😂 (Jeg var altfor tynn da..) Anonymkode: 375f8...ce7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #18 Del Skrevet 17. oktober 2021 Måneklokke skrev (5 timer siden): folk behandler deg ekstremt mye bedre når du er normalvektig/undervektig. Alt fra leger til butikkansatte Hvis du kommer inn med en underliggende sykdom, som ikke skyldes undervekten da den kun er et symptom på sykdommen, vil jeg sannelig ikke si at man får "ekstremt bedre behandling". Jeg var undervektig i 8 år, og legene skyldte bare på undervekt og anorexia; vel, jeg ble operert for et ekstremt sjeldent syndrom, noe som holdt på å koste meg livet. Ikke trekk strikken for langt du. Anonymkode: 6eec1...0c9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #19 Del Skrevet 17. oktober 2021 Armhulen her også, å irriterer meg over det 🤣 Fryser, hele tiden. Har også fått likfingre og tær, men vet ikke om det hadde kommet uansett. Mister masse hår, gjort snart to år. Men har mye stress i livet også. Ser eldre ut i ansiktet. Ubehagelig å sitte rett opp og ned på rompa, føler jeg sitter rett på halebenet. Kjenner det også når jeg kjører bil lengere avstander f. eks. strekkmerker mine, som jeg egentlig ikke syns noe negativt om, har plutselig blitt veldig skrukkete siden det ikke er så mye fett til å fylle ut magen lengere. Så magen er ikke noe pen. Gått fra bmi 28,9 til 21,8. Anonymkode: 07364...383 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 18. oktober 2021 #20 Del Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har bare gått ned 10 kg, og ble slankere rundt halsen. Har et spesielt smykke som skal ligge helt tett til halsen, det passer endelig igjen etter flere år der det ikke har passet. 😂 Skoene jeg giftet meg i har blitt for trange, har også trodd det skyldtes graviditet men kanskje jeg må teste igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå