Gå til innhold

Menn: hvordan var sexlysten deres i småbarnsperioden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kona var utslitt under småbarnsperioden, jeg hadde heldigvis ei på jobben jeg hadde sex med. Nå har vi gått tilbake til normalen med sex 4 til 5 ganger i uka.

Anonymkode: 69bc7...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mister kvinner sexlyst ift barn pga krevende tid, eller fordi det skjer noe i kroppen? Kommer den fraværende sexlysten innen eller utenfra?

Anonymkode: d045f...8b8

Hormoner styrer. Det er fra naturens side slik at avkommets overlevelsessjanser øker om kvinnen er fokusert helt på å stelle og holde oppsyn med barna etter at de er født. Kanskje er det også lønnsomt fra naturens side at hun ikke blir gravid igjen FOR fort, fordi for mange småbarn for tett kan øke risikoen for at noe skjer med de eller at man ikke klarer å fø alle, og derfor "trenger" ikke kvinnen ha sexlyst på en stund etter fødsel. Naturen har derfor fjernet den, sånn at hun skal ta seg av barnet i stedet og fokusere på å få det til å overleve.

Gener og instinkter, koblet med sterke hormoner styrer hele greia.

Anonymkode: 02abd...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 20.54):

Spørsmål til menn: Hvordan opplevde du at sexlysten endret seg (eller ikke) i småbarnsperioden? Si f.eks i de to første leveårene til barnet. Ble den høyere, lavere? Som før?

Ble det et problem for dere?

Anonymkode: cebbb...100

Har vel vært konstant høyere enn damas uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mister kvinner sexlyst ift barn pga krevende tid, eller fordi det skjer noe i kroppen? Kommer den fraværende sexlysten innen eller utenfra?

Kan bare svare for meg selv, men da jeg var nybakt mamma var det helt utenkelig å skulle ha sex noen sinne pga smerter og opphovnet underliv. Er veldig glad for at jeg aldri kikket nedentil med speil etter fødsel. Så kom de ukene med renselse og litt ekkel lukt. Så ble jeg veldig fokusert på at kroppen min ikke var det den en gang var og jeg følte meg skikkelig uattraktiv ganske lenge. 

Jeg brukte lang tid på å bli komfortabel i det nye livet og var livredd for at sex skulle være som å putte en wienerpølse i operatunnellen.. 

Så hoppet jeg i det og alt var litt som før. Jeg har alltid hatt høy sexlyst og samboer har oftest hatt mindre lyst enn meg (pga div årsaker som medisinering og skade), men hver gang jeg "bjuder på" takker han ikke nei ved mindre hans helse tilsier at han ikke orker. 

Jeg ønsker mer sex generelt, mens han klarer seg med et par ganger i uka/et par ganger i mnd. Vi er heldigvis blitt flinkere til å sette av tid til å være kjærester og det ble også enklere når barnet begynte i barnehage. 

Anonymkode: c1c0c...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Begge deler. 

Sånn biologisk så er vi jo skrudd sammen sånn at babyen er viktigst de første årene, ellers ville ikke babyen overlevd. Dette er helt automatiske mekanismer i kvinner, hormoner og nevrobiologi. 

I tillegg kommer andre utfordringer som ekstremt lite søvn, bare dette demper sex lyst hos alle. 

Og sex lyst handler mye mer om å bare ha lyst på sex.  Hvordan blir vi behandlet av mannen, bidrar mannen med barn og hjem, blir det mye mas og krangling, dårlig stemning.  

Hadde selv minimalt med sex lyst de første to/tre årene, selvom mannen var en god partner og far. Så det var nok mest biologisk. 

Nå har jeg mer sex lyst enn jeg noen gang har hatt (myyye mer enn mannen)  så nå har vi det problemet da 😐 K 42

Anonymkode: 4528b...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 20.54):

Spørsmål til menn: Hvordan opplevde du at sexlysten endret seg (eller ikke) i småbarnsperioden? Si f.eks i de to første leveårene til barnet. Ble den høyere, lavere? Som før?

Ble det et problem for dere?

Anonymkode: cebbb...100

Uendret vil jeg si.

Ja, at hun ikke hadde lyst var et problem for meg. Forårsaket en god del frustrasjon og til tider dårlig stemning. Type jeg spurte, hun ble sur og jeg nektet å be om unnskyldning for å ha spurt. 

Anonymkode: 59e47...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...