Gå til innhold

Jeg vil trekke søknaden min hos Nav.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har levert en søknad på Nav om endring av underholdningsbidrag, og nå ønsker jeg å trekke den. Far til barnet vårt vil ikke ha kontakt med datteren vår lenger. Det er hun som vil jeg skal søke endring i bidrag for de månedene han ikke har hatt samvær med hun. Hun er ungdom nå og snart voksen. 
Uansett så vil Nav ha mine helseopplysninger og far vil få innsyn i disse opplysningene, det ønsker ikke jeg! 
Jeg har blitt stevnet gang på gang av han siden 2005, og tilslutt brukte han og sakkyndig sykdommen mot meg , og sånn klarte han tilslutt å få omsorgen for barnet vårt. Heldigvis kom hun hjem igjen etter noen år, traumatisert. Nå er han pottesur og vil ikke ha kontakt med hun. 
Jeg har aap og nettopp sagt opp jobben min fordi legen anbefaler uføretrygd, og vi er i gang ol… 

Jeg er redd for hva han kan finne på, så derfor vil jeg trekke søknaden om endring av underholdningsbidrag. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre, eller hvor? 

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv at du trekker søknaden på "skriv til oss", når du logger deg inn på nav.no

Anonymkode: b0927...2df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er unndratt innsyn i sakens dokumenter hvis det vil komme til å skade en part i saken. Legg frem bekymringen heller for NAV, for det finnes unntak i forvaltningsloven som nettopp favner om dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skriv at du trekker søknaden på "skriv til oss", når du logger deg inn på nav.no

Anonymkode: b0927...2df

Ok, det skal være nok å skrive saksnummeret og så skriver jeg trekker søknaden. Kanskje jeg skal begrunne kort hvorfor jeg trekker søknaden.  
Jeg trodde ikke far kunne få innsyn i helseopplysningene mine uten domstolen. 

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, det skal være nok å skrive saksnummeret og så skriver jeg trekker søknaden. Kanskje jeg skal begrunne kort hvorfor jeg trekker søknaden.  
Jeg trodde ikke far kunne få innsyn i helseopplysningene mine uten domstolen. 

Anonymkode: a32d5...086

Unnskyld meg, men er det virkelig sånn at en forelder som skylder barnebidrag, kan få fulle opplysninger om den andre forelderens HELSESITUASJON bare fordi det søkes om bidrag???

Det ante jeg virkelig ikke, og det er jo helt hårreisende. Hva i alle dager har dette med bidragets størrelse å gjøre?

Anonymkode: db62e...b84

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Han er unndratt innsyn i sakens dokumenter hvis det vil komme til å skade en part i saken. Legg frem bekymringen heller for NAV, for det finnes unntak i forvaltningsloven som nettopp favner om dette!

Jeg la fram bekymringen min til Nav på som jeg sendte i ettersendelse på brev. Men de vil fortsatt ha innsyn, og de skriver far har rett til innsyn i mine helseopplysninger. 

Jeg trodde ikke far kunne få innsyn i helseopplysningene mine uten domstolen.
 

Anonymkode: a32d5...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KjøttOPP skrev (9 minutter siden):

Han er unndratt innsyn i sakens dokumenter hvis det vil komme til å skade en part i saken. Legg frem bekymringen heller for NAV, for det finnes unntak i forvaltningsloven som nettopp favner om dette!

Reglene om partsinnsyn følger hovedsakelig av forvaltningsloven §§ 18 til 19. ... Hovedregelen er etter fvl. § 18 at en part har rett til å gjøre seg kjent med sakens dokumenter. Den som ikke regnes som part, men ønsker innsyn, må kreve dette etter andre regler, særlig offentleglova og miljøinformasjonsloven.
 

 

Tror du han har prøvd å få innsyn??

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har levert en søknad på Nav om endring av underholdningsbidrag, og nå ønsker jeg å trekke den. Far til barnet vårt vil ikke ha kontakt med datteren vår lenger. Det er hun som vil jeg skal søke endring i bidrag for de månedene han ikke har hatt samvær med hun. Hun er ungdom nå og snart voksen. 
Uansett så vil Nav ha mine helseopplysninger og far vil få innsyn i disse opplysningene, det ønsker ikke jeg! 
Jeg har blitt stevnet gang på gang av han siden 2005, og tilslutt brukte han og sakkyndig sykdommen mot meg , og sånn klarte han tilslutt å få omsorgen for barnet vårt. Heldigvis kom hun hjem igjen etter noen år, traumatisert. Nå er han pottesur og vil ikke ha kontakt med hun. 
Jeg har aap og nettopp sagt opp jobben min fordi legen anbefaler uføretrygd, og vi er i gang ol… 

Jeg er redd for hva han kan finne på, så derfor vil jeg trekke søknaden om endring av underholdningsbidrag. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre, eller hvor? 

Anonymkode: a32d5...086

Hvorfor fikk du barn med denne mannen?

Anonymkode: a8242...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor fikk du barn med denne mannen?

Anonymkode: a8242...338

Det spør datteren min meg om og.


Jeg hater kun meg selv enda mer for hver gang noen spør, så skyt meg! 🙌🏻

Anonymkode: a32d5...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fikk du barn med denne mannen?

Anonymkode: a8242...338

Han var vel ikke sånn hele tida. Det burde du kunnet tenkt ut selv og det visste du vel egentlig? Men du ville trykke noen ned, ikke sant. Det er faktisk ganske dårlig gjort. Ikke gjør det.

Anonymkode: b9083...6b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han var vel ikke sånn hele tida. Det burde du kunnet tenkt ut selv og det visste du vel egentlig? Men du ville trykke noen ned, ikke sant. Det er faktisk ganske dårlig gjort. Ikke gjør det.

Anonymkode: b9083...6b9

???

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har levert en søknad på Nav om endring av underholdningsbidrag, og nå ønsker jeg å trekke den. Far til barnet vårt vil ikke ha kontakt med datteren vår lenger. Det er hun som vil jeg skal søke endring i bidrag for de månedene han ikke har hatt samvær med hun. Hun er ungdom nå og snart voksen. 
Uansett så vil Nav ha mine helseopplysninger og far vil få innsyn i disse opplysningene, det ønsker ikke jeg! 
Jeg har blitt stevnet gang på gang av han siden 2005, og tilslutt brukte han og sakkyndig sykdommen mot meg , og sånn klarte han tilslutt å få omsorgen for barnet vårt. Heldigvis kom hun hjem igjen etter noen år, traumatisert. Nå er han pottesur og vil ikke ha kontakt med hun. 
Jeg har aap og nettopp sagt opp jobben min fordi legen anbefaler uføretrygd, og vi er i gang ol… 

Jeg er redd for hva han kan finne på, så derfor vil jeg trekke søknaden om endring av underholdningsbidrag. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre, eller hvor? 

Anonymkode: a32d5...086

Er barnet ditt 12 år så skal det selv få bestemme hvor det vil bom og er barnet ungdom og snart voksen vil hun aldri måtte flytte til sin far mot sin vilje

Anonymkode: 65927...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er barnet ditt 12 år så skal det selv få bestemme hvor det vil bom og er barnet ungdom og snart voksen vil hun aldri måtte flytte til sin far mot sin vilje

Anonymkode: 65927...f24

Hun er 16 år gammel nå

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det spør datteren min meg om og.


Jeg hater kun meg selv enda mer for hver gang noen spør, så skyt meg! 🙌🏻

Anonymkode: a32d5...086

Du kan aldri vite hvordan en person utvikler seg. Jeg har selv 2 barn med en i utgangspunktet oppegående person, flott stilling i krevende offentlig yrke. Var ikke noe feil med han på noen vis før barna ble nærmere 3 og 6, vært gjennom flere rettsaker, barna har ikke hatt samvær med sin far med sin far siden eldste var 12. Etter rettens dom. Folk kan forandre seg, og det skal ikke du ta på din kappe. Jeg har ikke tenkt at det er min feil og det skal ikke du heller, tenk heller at din datter ikke hadde vært den hun er uten faren sin. Og ingen kan for sykdom

Anonymkode: 65927...f24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er 16 år gammel nå

Anonymkode: a32d5...086

Da ville hun aldri blitt flyttet mot sin vilje om du ikke er ubrukelig som mamma og det tror jeg ikke du er. Ikke la sykdommen din ødelegge for dere. La han betale bidrag, det kommer din datter tilgode

Anonymkode: 65927...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre parten i en bidragssak vil ikke ha innsynsrett i helseopplysninger da det er en sensitiv opplysning. Han vil ha innsyn i inntektsopplysninger, herunder at du mottar AAP. Han vil også naturligvis ha innsynsrett i søknaden din, så la være å oppgi helseopplysninger der 😊

Anonymkode: b1a76...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den andre parten i en bidragssak vil ikke ha innsynsrett i helseopplysninger da det er en sensitiv opplysning. Han vil ha innsyn i inntektsopplysninger, herunder at du mottar AAP. Han vil også naturligvis ha innsynsrett i søknaden din, så la være å oppgi helseopplysninger der 😊

Anonymkode: b1a76...8fc

Men Nav skrev de må ha helseopplysningene mine 🥺 Jeg skrev ingenting om helseopplysningene mine i søknaden, men jeg må ettersende disse opplysningene. Jeg frykter han får se det. 

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be legen din skrive en kortfattet bekreftelse om at du ikke jobber på grunn av sykdom, uten mer informasjon om sykdom og diagnose. Det er som regel nok👍🏻

Anonymkode: 28371...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan be legen din skrive en kortfattet bekreftelse om at du ikke jobber på grunn av sykdom, uten mer informasjon om sykdom og diagnose. Det er som regel nok👍🏻

Anonymkode: 28371...68d

Ja kanskje det hadde gått an å gjøre, det hadde ikke vært så dumt. 🙂

Anonymkode: a32d5...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men Nav skrev de må ha helseopplysningene mine 🥺 Jeg skrev ingenting om helseopplysningene mine i søknaden, men jeg må ettersende disse opplysningene. Jeg frykter han får se det. 

Anonymkode: a32d5...086

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan be legen din skrive en kortfattet bekreftelse om at du ikke jobber på grunn av sykdom, uten mer informasjon om sykdom og diagnose. Det er som regel nok👍🏻

Anonymkode: 28371...68d

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja kanskje det hadde gått an å gjøre, det hadde ikke vært så dumt. 🙂

Anonymkode: a32d5...086

Ikke trekk søknaden. Gjør som anonym over sier. Jeg hadde samme frykt som deg, men legen min skrev en attest og nav videresendte ikke den til eksen min. De sa at helseopplysninger/legeattest ikke videresendes. Du kan også skrive det spesifikt i søknaden og vise til forvaltningsloven, men det skal ikke være nødvendig. 

Anonymkode: 5b4f4...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...