Gå til innhold

Hvorfor så mange med fedme i helseyrkene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er det dere observerer alle disse helsearbeiderne med fedme? Jeg har ikke en eneste kollega som er overvektig. Ja, noen er litt lubne. Men langt ifra det å kalle det for fedme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv hatt deltidsstilling i helsevesenet i flere år, bl.a. ved omsorgsbolig og aldershjem, og har observert det samme. Jobber nå som advokat og har ingen overvektige kolleger eller studievenner. Det sies jo å være en sammenheng mellom helse og utdanningsnivå, og uten at jeg har satt meg grundig inn i dette, tenker jeg at det kan ha en sammenheng med kunnskapsnivå, interesser og sosial omgangskrets. Mennesker i yrker med høy sosial status omgås jo gjerne likesinnede, og befinner seg ofte i et miljø med stort fokus på utseende, helse og fysisk aktivitet.

Anonymkode: 2c4f9...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martineroxyy skrev (4 timer siden):
Martineroxyy skrev (4 timer siden):

Det har jeg skrevet gjenom hela inlegget att kcal in kcal ut ikke stemmer. Men så va det en og flere som påsto att Hvis du putter mindre i munnen og tåler att du er sulten. Kcal in kcal ut. Så da gjorde jeg som hun mente og mådde så dårligt att jeg nesten besvimte. Du må lese hele kontexte. Når jeg va som mest trent så spiste jeg jo 4000 kcal/ dag. Jisses 

 

Kcal inn og kcal ut sgemmer jo? Du kan putte mye i munnen og enda få mindre kcal inn enn ut. Du må ikke tolke alt så bokstavelig, du skjønner jo hva folk mener.

Anonymkode: 1c149...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

Hvor er det dere observerer alle disse helsearbeiderne med fedme? Jeg har ikke en eneste kollega som er overvektig. Ja, noen er litt lubne. Men langt ifra det å kalle det for fedme

Det er jo veldig bra da!

Anonymkode: 1c149...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...