Gå til innhold

Pappan forventer å få med seg barnet, som gjør at jeg ender opp som helgemamma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nå er det jo damer som mener at det kun er de som er viktig for barn.

Anonymkode: 6f1d0...19b

Start en egen tråd hvis du vil diskutere det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det jo damer som mener at det kun er de som er viktig for barn.

Anonymkode: 6f1d0...19b

Nå er det rettssystemet som avgjør hvem som er viktige for barna.

Anonymkode: 12dfd...e9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns det er vondt at vi snakket lenge omnat han ønsket å kjøpe seg hus. Kikket lenge i området her og snakket mye om valg av skole, ungdomskole og miljø. Husene i området ligger til 2.5 - 3.5. Han mente at dette hadde han ikke råd til og skulle vente lengre med å kjøpe. 

Så har han kjøpt så langt unna for 4 mill... 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

Men slutt å synes synd på deg selv og legg heller en plan!

Anonymkode: 12dfd...e9f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barnehagebarn* 

Så jeg skal altså få til å kjøre 1t til barnehage, levere og 1t tilbake for å dra på jobb? 1t etter jobb for å hente og 1t hjem igjen til middag. Hvordan skal det fungere egentlig? For barnet blir det 2t per dag i bil, for meg blir det 4t per dag i bil. Fordi far velger å flytte, selv om han har råd til bolig her og. 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

Det kommer an på hvor barnet har sin folkeregistrerte adresse. Er det hos deg eller far? 

Det er denne adressen som avgjør hvilken skole barnet begynner på. 

Barnet skal da vel ikke bytte bhg bare fordi far flytter. Det er far som må tilpasse seg, ikke du. Og dere kan helt fint opprettholde 50/ 50 fordeling. Det blir opp til far å løse den logistikken når han flytter et stykke unna.

Anonymkode: 4f50f...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kommer an på hvor barnet har sin folkeregistrerte adresse. Er det hos deg eller far? 

Det er denne adressen som avgjør hvilken skole barnet begynner på. 

Barnet skal da vel ikke bytte bhg bare fordi far flytter. Det er far som må tilpasse seg, ikke du. Og dere kan helt fint opprettholde 50/ 50 fordeling. Det blir opp til far å løse den logistikken når han flytter et stykke unna.

Anonymkode: 4f50f...a14

Fars adresse så derfor vi diskuterte hvilke skole og miljø så lenge. 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fars adresse så derfor vi diskuterte hvilke skole og miljø så lenge. 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

Men fars adresse var vel i området? Ikke denne nye. Igjen: Du må kontakte advokat. Og ta initiativet til mekling. Og nekt far å si opp barnehageplassen. Barnet må få fortsette i barnehagen sin. 

Anonymkode: 38285...6f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les deg opp på barneloven. 

Vanskelig å svare deg med så lite info å gå på. 

Anonymkode: fb186...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men fars adresse var vel i området? Ikke denne nye. Igjen: Du må kontakte advokat. Og ta initiativet til mekling. Og nekt far å si opp barnehageplassen. Barnet må få fortsette i barnehagen sin. 

Anonymkode: 38285...6f7

Han har leid en stund han og, lenge snakket om å kjøpe seg hus. Og da diskuterte vi hvilke skolekrets som er best. Husene der ligger ofte fra 2.5 til 3.5 i pris. 

Har skriftlig at han har nektet barnehageskiftet før, men nå var han for det ift sitt nye hus. 

Godt å få mye støtte her, jeg har brukt litt tid på å tenke gjennom dette selv. 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Les deg opp på barneloven. 

Vanskelig å svare deg med så lite info å gå på. 

Anonymkode: fb186...42e

Infoen er 50/50 og delt bosted med en forelder som flytter vekk. Det holder det. 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

50/50 og delt bosted, far flytter 1 hel time unna for sin egen del. Han forventer at jeg skal være helgemamma. 

Det blir nok sak nå.

Noen som har råd til meg? 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

Bli venn med faren til barnet ditt, for barnet sin skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trainer4life skrev (11 minutter siden):

Bli venn med faren til barnet ditt, for barnet sin skyld.

Hun har strukket seg langt, far må faktisk legge en innsats og holde det han lover han også hvilket betyr å bli boende der de har avtalt at de skulle bo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trainer4life skrev (42 minutter siden):

Bli venn med faren til barnet ditt, for barnet sin skyld.

Det har jeg forsøkt i mange år, jeg vil samarbeide og ha god kommunikasjon. Det vil ikke han. 

Anonymkode: 7a9ba...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Be om tid hos familieverkontoret.

Barnet kan bare ha en adresse, når barnet flytter må begge foreldre skrive under. Foreldreansvaret er likt uansett. Det er omsorgen som i utgangspunkt er 50/50 men kan avtales annerledes, enten mellom foreldrene eller ved hjelp av familievernkontoret, advokat eller i verste fall retten.

 

Forskjellen på foreldreansvar og daglig omsorg: Barnefordelingssaker.no: praktisk informasjon til partene i en barnefordelingssak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Infoen er 50/50 og delt bosted med en forelder som flytter vekk. Det holder det. 

Anonymkode: 7a9ba...2c2


Ikke stol på udokumentert informasjon fra anonyme på nett i en så viktig sak som omsorgen for eget barn.

Og det sier jeg selv om jeg var en av de som uttalte meg om det. Jeg kan jo være hvem som helst, og si hva som helst uten å ha peiling eller belegg for det.

Det kan du ikke ta sjansen på, når det står om samvær og omsorg for barnet ditt.

Finn deg en god advokat, med erfaring fra familierett.

Dessuten, skjønner det er irriterende med fars huskjøp, begrunnelsene og argumenter imot deg da du ville kjøpe. Men ingenting av det har egentlig noe med fordelingen av samvær og evt endring av hovedomsorg for barnet å gjøre.

Fokuser på det som er relevant. Alt annet er støy, og potensielt for å manipulere deg.

Les loven og ta deg advokat. Først da er du klar til å møte til mekling. Ikke gå med på noe som helst uten å ha snakket med egen advokat på forhånd.
 

Anonymkode: 9e934...dd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...