Gå til innhold

Kalendergaver til kvinne på 70 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her tror tydeligvis at 70 åringer sikkert lider av inkontinens og er modne for sykehjemsplass og da er det betimelig å minne om at pensjonsalderen i Norge er 72 år, se arbeidsmiljølovens § 15-13 A. (ja, jeg vet vi har fleksibilitet). Støtter miniatyrflaske med cognac som man kan nyte på fredagen etter ei god arbeidsuke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirinna skrev (3 minutter siden):

Hjelpe meg. Dere som foreslår gravstein, kamferdrops eller skriver at eldre er glad i lokalhistorie. Hvor gammel tror dere egentlig en 70-åring er?😂

70 er ganske gammelt. Forventet levealder for hhv menn og kvinner i Norge er 81,5 og 84,9 år. https://www.fhi.no/nettpub/hin/befolkning/levealder/  Det er ikke tida for å samle opp mer nips og ting arvingene må rydde opp i når h*n parkerer tøflene, i hvertfall. 

5 % i aldersgruppa 70-74 er diagnostisert med demens https://www.fhi.no/nettpub/hin/ikke-smittsomme/demens/ og flere har sannsynligvis demenssykdom som ikke ennå er diagnostisert. 70-åringer ER gamle.

 

Anonymkode: 1b995...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har hun selv et ønske om en slik kalender med diverse dill og ting? Kjenner virkelig ikke en eneste en på 40+ som ønsker seg slikt. 

Anonymkode: 0569f...4a7

Det var heller ikke spørsmålet 

Anonymkode: d171a...5b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er tips til gaver, om man ikke klarer å svare skikkelig så kan man la være å svaee

Anonymkode: d171a...5b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har hun selv et ønske om en slik kalender med diverse dill og ting? Kjenner virkelig ikke en eneste en på 40+ som ønsker seg slikt. 

Anonymkode: 0569f...4a7

Jeg er 40+ og hadde syns det var kjempekoselig å få en slik kalender.

Anonymkode: 77384...83c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var heller ikke spørsmålet 

Anonymkode: d171a...5b0

Jeg spør om bakgrunnen for ønsket hennes. Og hvilke interesser hun har.

Uten det blir ethvert svar meningsløst. For 99% av det du kjøper av tilfeldige kalendergaver er meningsløse for et gjennomsnittsmenneske. 

Har hun sagt hun hadde satt pris på dette. Er hun en ivrig strikker. Elsker hun å prøve nye varianter av te. DA får du svar som kan glede henne. I stedet for mye unødvendig skvip hun ikke vil forstå vitsen med. Som min ene bestemor, alt annet enn spenol som hudpleie var tull... Eller den andre, elsket hudpleie. 

Anonymkode: 0569f...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 60 årene, og hadde elsket en pakkekalender! Miniatyrflasker hage vært kjempefint,  og også lakriskuler, sjokolade, noe annet spiselig,  lys og juleservietter.

Til dere som mener at man er døden nær når man er 70 år, så planlegger jeg å jobbe til jeg er 70. 

Min mor er 98 år, og bor fortsatt i egen leilighet  og klarer seg fint.  De fleste i min familie, lever til de er nærmere 100 år. 

Anonymkode: d713c...567

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mick Jagger er 78, lurer på hva han har fått i kalenderen sin de siste åtte åra…😃

Anonymkode: 969b0...aac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg spør om bakgrunnen for ønsket hennes. Og hvilke interesser hun har.

Uten det blir ethvert svar meningsløst. For 99% av det du kjøper av tilfeldige kalendergaver er meningsløse for et gjennomsnittsmenneske. 

Har hun sagt hun hadde satt pris på dette. Er hun en ivrig strikker. Elsker hun å prøve nye varianter av te. DA får du svar som kan glede henne. I stedet for mye unødvendig skvip hun ikke vil forstå vitsen med. Som min ene bestemor, alt annet enn spenol som hudpleie var tull... Eller den andre, elsket hudpleie. 

Anonymkode: 0569f...4a7

Jeg tar i mot tips og velger ut det jeg mener hun vil ha, spnn nå kan du legge denne diskusjonen død

Anonymkode: d171a...5b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er i 60 årene, og hadde elsket en pakkekalender! Miniatyrflasker hage vært kjempefint,  og også lakriskuler, sjokolade, noe annet spiselig,  lys og juleservietter.

Til dere som mener at man er døden nær når man er 70 år, så planlegger jeg å jobbe til jeg er 70. 

Min mor er 98 år, og bor fortsatt i egen leilighet  og klarer seg fint.  De fleste i min familie, lever til de er nærmere 100 år. 

Anonymkode: d713c...567

Min mor er også supersprek , tåpelige forslag som gravstein ol hopper jeg bare over 

Anonymkode: d171a...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 73.  Jeg ville satt pris på kaffe, te, stearinlys, miniatyrflasker (konjakk whisky o.l.) , tynne ullsokker, vanter, krydder, 1/2-liters flasker med farris o.l., sjokolade, karameller, lebestift, håndkrem, vaskekluter, gjestehåndkle, bunter med bomullsgarn (strikker kluter for tiden), et koselig krus, pose med nøtter. 

Anonymkode: 47a0a...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tar i mot tips og velger ut det jeg mener hun vil ha, spnn nå kan du legge denne diskusjonen død

Anonymkode: d171a...5b0

Det jeg tror noen prøver å si her er at du ikke skal tenke på alderen, men på smågaver enhver kvinne kan sette pris på, slik som foreslått håndkrem, leppepomade, miniatyrflasker mm. Det blir for flaut med noe mer tilpasset en hjemmeboende 95 åring.

Anonymkode: 969b0...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar i mot tips og velger ut det jeg mener hun vil ha, spnn nå kan du legge denne diskusjonen død

Anonymkode: d171a...5b0

Så hun har ingen interesser eller hobbyer, ingen ønsker, og har heller ikke sagt noe om at hun vil ha pakkekalender. 

Så den består bare av det det du mener hun vil ha. 

Da kan du like så godt ta runden på Nille, eller google kalendergaver, som å be om spesifikke tips på et forum. 

Anonymkode: 0569f...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager til mamman min (71 år), har gjort det de siste 10 årene tenker jeg. Kjøper juleblad, en julebrus,  en juleøl, servietter, lys, håndkrem, sjampo,  balsam,  dusjsåpe, neglelakk,  neglelakkfjærner, juleøredobber, sokker, vanter, gavekort på kinobesøk, tur på kafé,  julegodis,  julete,  julekaffe,  merkelapper/gavebånd, liten flaske vin, god gløgg, årets julekule,  konfekt

 

 

Anonymkode: 04e3d...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for latterliggjøring, krenkende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 16.29):

Noen som har tips, mangler 5 gaver

Anonymkode: d171a...5b0

er ikke hun litt gammel til å få slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker, vin/likør? Det er mulig å kjøpe små flasker på ca. et glass.

Skrive ut forskjellige dikt du setter pris på selv og legg ved en liten sjokolade kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde til en 70åring i nær slekt et år 😆 hadde lagt inn en ny grøtsleiv og grøtris én dag, ulike julekrydder (ink. Safran noen dager før lucia), juleblad, røde julelys, juleservietter, griseflaks, sjokolader jeg vet hun liker (Cuba og troika), et par flasker øl, en liten cherry.. 

Til dere som mener de er «for gamle», så vet jeg at dette var et av dagens høydepunkt for 70åringen som fikk av meg 🙂. Hun bor alene, er pensjonist, og har generelt lite besøk. Folk er forskjellige der altså. 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...