Gå til innhold

Myten om at alt er dyrt på meny - hva kjøper du der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

Hvorfor skal jeg bruke mer penger enn nødvendig på mat ? Her handler jeg aldri på Meny ,men er innom Mega avogtil for inspirasjon.

Anonymkode: ab06a...f8a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

3 for 2 på Go’vegan,alpro og oatly og vegme 

Anonymkode: 4b2db...dfd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rampenissen72
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

3 for 2 på Go’vegan,alpro og oatly og vegme 

Anonymkode: 4b2db...dfd

Jepp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brunhilde
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

Nå er det vel få, kanskje ingen, i tråden som har sagt at Meny er for dyrt, men vi sier at det er dyrt. Det er to forskjellige ting, og det er ingen skam å ikke ta seg råd til å handle på de dyreste butikkene! 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men altså - det er ingen «myte» at varer er dyrere på Meny. Det ER generelt dyrere på Meny. Når det er sagt betaler jeg gladelig for godt utvalg.

Anonymkode: 14d7b...a7c

Det er helt sant, jeg syns Meny og Mega ofte er like dyre, men at Meny har varer jeg liker bedre enn Coop sine.

Jeg handler egentlig litt for mye på Meny, men det er fordi "min" Meny er en så utrolig mye hyggeligere butikk enn "min" Rema. På Meny hilser de ansatte, på Rema flytter de seg ikke en gang om du skal forbi med full handlekurv. Basisvarer kjøper jeg allikevel på Rema, og det samme tacoprodukter fordi jeg liker dem, selv om jeg ofte hamstrer krydder når det er 50% på Meny, noe det ofte er. Fisk og skalldyr kjøper jeg også på Meny, rett og slett fordi det er mer delikat når det kommer fra en ferskvaredisk enn når det ligger vakumpakket i kjøledisken.

Så, alt i alt, selv om Meny er en dyrere butikk, så får man god kvalitet og god service. Begge deler syns jeg er helt ok å betale for. ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg handler mye på Meny, for selv om de er dyrere enn Rema/ Kivi/ Extra så har de alltid noen gode tilbud + fast lavpris på en del ting jeg kjøper mye av.  "Min" Meny er også langt mer tiltalende enn de andre butikkene jeg har i nærheten (finner pris på alle varer, generelt ryddig, flott frukt/ grønt-avdeling, og ferskvaredisk med godt utvalg).  Det jeg alltid kjøper der, og er storforbruker av er: Kaffekapsler som har fast 3 for 2-pris, 18-pakning med egg som har fast lavpris, og ukens brød til 25 kr (hamstrer litt og fyller fryseren når favorittbrødene dukker opp).  Pizza-ingredienser, taco-ting og nygrillet kylling er det såpass ofte 50% på at jeg aldri trenger å kjøpe det til full pris.

Selv om jeg bruker hue når jeg handler så blir det litt dyrere å handle på Meny, men det unner jeg meg siden jeg ikke trenger å ha et veldig stramt matbudsjett lenger (det merkes svært godt når to ungdommer flytter ut 😄).

Anonymkode: d9eb9...13d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg ønsker å ha en butikk med godt utvalg i nærområdet og da må jeg jo bruke den. 

Anonymkode: 3e086...67e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt. Bruker kun Meny. det er dyrt, men alternativet er drittbutikker med forferdelig utvalg, som Extra, Kiwi og Rema 1000. Man må faktisk velge; utvalg eller billig.

Anonymkode: 77458...fdc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Liker ekstra godt bakeriet på Meny, nydelig bakst:klappe:

Anonymkode: 84bea...438

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rosenrød

Jeg sier Jatakk, begge deler! Kjøper alle basisvarer på Rema og resten på Meny. Benytter meg alltid også av tilbudene Meny har, f.eks. enkelte tikrones tilbud, halv pris på pizzavarer osv. Har begge butikker nær hjemmet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 7.45):

Ser til stadighet at folk mener at Meny er "for dyrt" på generelt grunnlag, men jeg mener bestemt at de ofte har gode tilbud, i tillegg til fast lavpris på mye bra!

Selv kjøper jeg alltid egg der til fast lavpris. Bruker tre egg om dagen, og 18 pk med er billigere på Meny enn på Bunnpris og Rema.

De har også fast 3 for 2 på plantemelk, så det er også billigere på Meny enn andre steder.

Så hva kjøper du på Meny, og har du noen gode tips?

Anonymkode: 9e4a7...3c2

Samme har jeg tenkt, så det var noen her inne som kalte Meny for gourmet butikk. Jeg handler alltid på Kiwi eller Meny, vi bruker havremelk i huset bl.a og det er 3 for 2, og de har ukestilbud på mye forskjellig. Bra butikk med godt utvalg,syntes ikke prisforskjellene er så store mellom kiwi og Meny, ikke så mye at det gjør noe. Liker utvalget. Bruker alltid karbonadedeigen deres f.eks, 

Anonymkode: a1a1c...789

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mine nærbutikken er Meny, Extra, Kiwi og Rema. Handler for det meste på Kiwi og Rema. Meny når det er enkelte varer jeg ikke får andre steder eller qt de har gode tilbud. 

Anonymkode: 16dd9...e04

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Elsker ferskvaredisken der, siden det er mangelvare i mange andre butikker. Går i biff, annet kjøtt eller fisk og ferskt pålegg :)

Anonymkode: a3615...190

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Jeg kan bare gjenta meg selv, meny er dyrt men har et godt mangfold. Det trenger vi. Jeg gjør storhandel stort sett på rema. Nærbutikken er Kiwi. Skal jeg ha noe spesielt, drar jeg innom meny. Ja, følger med på tilbud.

Om noen vil handle på meny hele tiden, så har de råd til det. Jeg kritiserer ikke. Har du råd, har du lov. Med god samvittighet. 

Mangfoldet i butikken er kjempeflott da. Selv om ikke jeg har råd til alt 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta

Handler bare småting der.  Ikke interessert i å betale mer for vanlige dagligvarer enn jeg må.  Jeg bruker Meny om det er noe spes jeg må ha men da kjøper jeg stort sett bare det der. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...