Gå til innhold

Noe poeng i å fullføre en jussgrad med elendige karakterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 22.16):

Hadde du spurt etter 1.året hadde jeg sagt slutt. Men når du kun har ett år igjen så må du selfølgelig fullføre! Dukker opp en relevant jobb før eller siden uansett! Noen må kanskje ut i grisgrendte strøk for å få arbeidserfaring først, men det må selv de med svært gode karakterer.

 

Hilsen jurist

Anonymkode: b6398...4af

Og dette her. Du skriver at selv folk med gode karakterer må ut i grisegrendte strøk for å finne relevant jobb. Da høres det jo ikke veldig lett ut å finne en juristjobb.

Anonymkode: d4cf9...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og dette her. Du skriver at selv folk med gode karakterer må ut i grisegrendte strøk for å finne relevant jobb. Da høres det jo ikke veldig lett ut å finne en juristjobb.

Anonymkode: d4cf9...b15

Lett trenger det ikke bli, men det er jo mulig.

Anonymkode: da256...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så bra det ordnet seg, jeg husker deg! 😊

Anonymkode: da256...3a2

Takk :) Glad det ordnet seg til slutt! 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hva tenker du nå om alt det negative du skrev? Føler du noe ansvar?

Anonymkode: d4cf9...b15

Jeg skrev ikke noe negativt, bare fortalte hvordan jeg opplevde prosessen. Hva skal jeg føle ansvar for, mener du? Jeg sendte over 200 søknader, fikk tre intervjuer og fikk til slutt en stilling med oppstart over et år etter jeg leverte masteren. Det var jo tøft, men jeg hadde aldri fått jobben om jeg hadde droppet jussen halvveis. Det er jo verd å holde ut, selv om det kan ta tid å få jobb. 

Anonymkode: bc4cc...31f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og dette her. Du skriver at selv folk med gode karakterer må ut i grisegrendte strøk for å finne relevant jobb. Da høres det jo ikke veldig lett ut å finne en juristjobb.

Anonymkode: d4cf9...b15

Det er ikke lett å få seg en jobb. Det betyr ikke at man skal gi opp, det betyr bare at man må prøve til man får det til. Såvidt jeg har skjønt, er det vanskelig å få den første juristjobben, men så fort man har fått litt erfaring er det mye enklere. 

Anonymkode: bc4cc...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var meg! Jeg leverte master desember 2019 og fikk jobb november 2020. Tjener nå 620.000 og har en veldig behagelig og artig arbeidshverdag. 

Anonymkode: bc4cc...31f

Hvor mange timer i uka jobber du?

Anonymkode: 46a72...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

On 10/17/2021 at 4:08 AM, AnonymBruker said:

Har ikke en i BAHR mer i lønn? Mannen min som jobber i et firma med ti ansatte som ikke er stort eller kjent har lønn på 1,7mill. Trodde man tjente mer i disse store toppfirmaene…

Anonymkode: dc80f...52d

Nå har mannen din svært god lønn. Men det stemmer at man ikke tjener noe mer i toppfirmaene enn i mindre firmaer. Mange av de som jobber i mindre firmaer har byttet jobb fra toppfirmaene til mindre firmaer for å få bedre lønn. Det er toppene i toppfirmaene som tjener absurde summer og de tjener absurde summer ved å ta deler av lønna til de under seg. Om man jobber i et mindre firma så kan man beholde større deler av lønna selv. 

 

Anonymkode: aaf03...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/17/2021 at 10:39 PM, AnonymBruker said:

Takk :) Glad det ordnet seg til slutt! 

Jeg skrev ikke noe negativt, bare fortalte hvordan jeg opplevde prosessen. Hva skal jeg føle ansvar for, mener du? Jeg sendte over 200 søknader, fikk tre intervjuer og fikk til slutt en stilling med oppstart over et år etter jeg leverte masteren. Det var jo tøft, men jeg hadde aldri fått jobben om jeg hadde droppet jussen halvveis. Det er jo verd å holde ut, selv om det kan ta tid å få jobb. 

Anonymkode: bc4cc...31f

Har skyhøy respekt for dere som har psyken både til å komme gjennom studiet og å skrive 200 søknader for å få jobb. Enig med personen tidligere i tråden at det sier noen om stayer-evnen. Også gøy når det ordner seg til slutt. 

Anonymkode: aaf03...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/14/2021 at 10:47 PM, AnonymBruker said:

Litt uenig. Vet om mange som fikk E/D på førsteåret og B/C resten av studier

Anonymkode: 6a4aa...184

Ja, det er mange som bruker ett år på å skjønne både hvordan man studerer og på å få motivasjonen til å faktisk legge ned timene som trengs. Men om man får E på førsteåret i alle fag så bør man reflektere litt over om man faktisk ønsker å studere juss. 

Anonymkode: aaf03...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du drevet med studiet? Altså hvordan fikk du utvidet studieretten din 

Anonymkode: 9224b...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...