Gå til innhold

Må ha ny koffert, noen som har tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

reiseglad skrev (9 minutter siden):

Du ba om tips til en stor koffert, som samtidig skulle være lett, og du var villig til å betale for den. Da er det den øverste som gjelder.
Min største samsonite er en uten glidelås som du klipser i lås, men den veier mer. Men mulig den er mere solid, uansett har vi samsonite som har holdt i mange år på alle slags reiser.

Den som røk først, var i mykt stoff, der røk stoffet pga slitasje, ikke glidelåsen. Men den hadde vært på mange reiser til flere kontinent. 

Ts has left the building.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chiubi skrev (19 timer siden):

Og jeg har forklart deg hvorfor. En fullstappet stor koffert kan lett bli så tung at en enkel nylonglidelås revner. 

Så hvilken av "glidelås" anbefaler du da?

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (15 timer siden):

Du ba om tips til en stor koffert, som samtidig skulle være lett, og du var villig til å betale for den. Da er det den øverste som gjelder.
Min største samsonite er en uten glidelås som du klipser i lås, men den veier mer. Men mulig den er mere solid, uansett har vi samsonite som har holdt i mange år på alle slags reiser.

Den som røk først, var i mykt stoff, der røk stoffet pga slitasje, ikke glidelåsen. Men den hadde vært på mange reiser til flere kontinent. 

Hun i butikken anbefalte en sånn klipser, men hun sa også at den veide mer.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til er merke som heter Delsey, har både stor og liten koffert derfra - de har begge holdt i mange år. 

Anonymkode: 53227...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Samsonite i stoff. To stykker, og de har 10 års garanti. Kjøpte dem vel for 5 år siden og de ser like fin ut. De er lette og de er utrolig gode kofferter. Veldig lett å trille. Jeg har en stor og en litt mindre. Ser noe slik ut

https://www.samsonite.no/spectrolite-3.0-trvl-spinner-expandable-68cm--svart/137346-1041.html?cgid=luggage_suitcases

Ser denne bare har 5 års garanti da... så gjerne en annen type. Mine har glidelås...og jeg liker det best. 

Da hadde jeg slitt med dårlige billigkofferter og ble drittlei av at de røyk under en reise eller noe. Veldig god å reise med, og de ser jo bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvilken av "glidelås" anbefaler du da?

Anonymkode: 3283f...d7f

Jeg anbefaler ingen stor koffert med glidelås, fordi glidelåsen kommer til å ryke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chiubi skrev (13 minutter siden):

Jeg anbefaler ingen stor koffert med glidelås, fordi glidelåsen kommer til å ryke. 

Takk for at du gjør deg vanskelig.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte Samsonite i stoff. To stykker, og de har 10 års garanti. Kjøpte dem vel for 5 år siden og de ser like fin ut. De er lette og de er utrolig gode kofferter. Veldig lett å trille. Jeg har en stor og en litt mindre. Ser noe slik ut

https://www.samsonite.no/spectrolite-3.0-trvl-spinner-expandable-68cm--svart/137346-1041.html?cgid=luggage_suitcases

Ser denne bare har 5 års garanti da... så gjerne en annen type. Mine har glidelås...og jeg liker det best. 

Da hadde jeg slitt med dårlige billigkofferter og ble drittlei av at de røyk under en reise eller noe. Veldig god å reise med, og de ser jo bra ut. 

Det er det jeg tenker å. Kjøpe en med god kvalitet, sett en samsonite til 1999 kr med glips på morris jeg tenker på.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sverger til er merke som heter Delsey, har både stor og liten koffert derfra - de har begge holdt i mange år. 

Anonymkode: 53227...3e9

Sjekker det ut ;)

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte Samsonite i stoff. To stykker, og de har 10 års garanti. Kjøpte dem vel for 5 år siden og de ser like fin ut. De er lette og de er utrolig gode kofferter. Veldig lett å trille. Jeg har en stor og en litt mindre. Ser noe slik ut

https://www.samsonite.no/spectrolite-3.0-trvl-spinner-expandable-68cm--svart/137346-1041.html?cgid=luggage_suitcases

Ser denne bare har 5 års garanti da... så gjerne en annen type. Mine har glidelås...og jeg liker det best. 

Da hadde jeg slitt med dårlige billigkofferter og ble drittlei av at de røyk under en reise eller noe. Veldig god å reise med, og de ser jo bra ut. 

Også er jeg ute etter en større koffert, selvom den var fin.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde vært kunde hos meg så ville jeg først anbefalt Samsonite S’cure, den fins i 138 liter, uten glidelås, god pris (2499,-) og en av de sterkeste koffertene til samsonite. Eneste minuset er at den veier betydelig mer en andre som er med glidelås, den veier 5 kg. 
 

Så har du proxis og c-lite fra samsonite, bedre koffert får du ikke. Værtfall med tanke på kriteriene du har. Men da må du opp i 4-5 tusen. 
 

Siste anbefaling er billigere: Soundbox serien fra American Tourister (samsonite) eller andre kofferter fra Epic. Epic er ikke like kjent som samsonite, men de lager mange gode og lette kofferter, og de er kjempegode på garantier!

(du har evt. stoffkofferter fra samsonite som er ganske gode, men vil ikke anbefale de hvis du skal frakte med deg pc/kamera/andre dyre ting som ikke tåler å få seg ett slag.)

Beklager langt svar, blir bare så entusiastisk😂😂

Anonymkode: 001ac...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (7 timer siden):

Jeg anbefaler ingen stor koffert med glidelås, fordi glidelåsen kommer til å ryke. 

Glidelåser ryker bare på kofferter som i utgangspunktet er for små for det man pakker i dem.  Om du bruker 32 i bukse og drar på deg ei i størrelse 28, greier å lukke den og så spretter litt rundt så kommer noe til å ryke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis du hadde vært kunde hos meg så ville jeg først anbefalt Samsonite S’cure, den fins i 138 liter, uten glidelås, god pris (2499,-) og en av de sterkeste koffertene til samsonite. Eneste minuset er at den veier betydelig mer en andre som er med glidelås, den veier 5 kg. 
 

Så har du proxis og c-lite fra samsonite, bedre koffert får du ikke. Værtfall med tanke på kriteriene du har. Men da må du opp i 4-5 tusen. 
 

Siste anbefaling er billigere: Soundbox serien fra American Tourister (samsonite) eller andre kofferter fra Epic. Epic er ikke like kjent som samsonite, men de lager mange gode og lette kofferter, og de er kjempegode på garantier!

(du har evt. stoffkofferter fra samsonite som er ganske gode, men vil ikke anbefale de hvis du skal frakte med deg pc/kamera/andre dyre ting som ikke tåler å få seg ett slag.)

Beklager langt svar, blir bare så entusiastisk😂😂

Anonymkode: 001ac...069

KJempe bra svar. Og forståelsefullt.

Anonymkode: 3283f...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...