Gå til innhold

«En del av meg» på tv2. Dagens episode


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes Iselin fremsto som en bortskjemt drittunge. 

Anonymkode: 8ad45...01e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (22 minutter siden):

Ikke sett episodene, men det er overhodet ikke rart at det kommer som et stort sjokk når hun plutselig etter 13 år får vite at pappa ikke er biologisk far. Det er sånne ting man skal fortelle barn. Barn har rett til å vite om sitt biologiske opphav, og til å ha samvær.

Ja, men tidligere var det litt andre tanker om dette. F.eks. at barn hadde det best om de ikke fikk vite at de de var tilkommet ved hjelp av spermdonor etc.

Så historiene som fortelles må sees litt med tanke det. Men ja, såklart får hun sjokk når hun får vite det som 13åring. Og man kan si i ettertid at det va dumt foreldrene / stefar ikke sa noe, men det får man dessverre ikke endret på nå. Synes det virket som Knut var veldig glad i henne, og elsket henne som om hun var hans biologiske barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor i alle går de med pogrammet da? For å vise ansikt og syntes synd i seg selv? Det er jo ingen hjelp i dette. Skuffende og staskars fedrene! De har selv hatt det tøft. 

Nei, tror ikke noen av disse tre jentene gjorde dette for å vise ansikt å synes synd på seg selv. Tror de gjorde det for å få en avslutning på et vondt kapittel i livet sitt, som trolig tar mye energi og tenketid, og sorg. Og ved å gjøre det via TV serien kunne de gjøre det i det de følte var tryggere rammer, enn å gjøre det alene. Her med støtte fra TV team og psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 22.13):

(Poster under familie og barn fordi det er det episoden handlet om)

Hva synes dere om Iselin og Knut?

hjertet mitt blør for Knut som ikke har gjort noen ting galt annet enn å elske Iselin som sitt eget barn. Han tok på seg all skyld, for noe som ikke er han sin skyld i det hele tatt. Likevel sitter Iselin der å sier det ikke er godt nok. Jeg likte virkelig ikke den jenta, men antagelig er det en mor som står bak hele konflikten. Det er moren som burde konfronteres, det er antagelig moren og Iselin selv som skapte konflikten. Greit at hun var/er ung og umoden, men likevel… 

 

Anonymkode: 023e9...d0b

Jeg har sett hele episoden med Iselin og Knut nå, og må si at jeg sitter igjen med veldig blandede følelser. På en side så skjønner jeg at hun føler seg sviktet, men på en annen side så synes jeg det er urettferdig overfor han at hun sa etter møtet at det ikke var godt nok og at hun ikke fikk noen ting igjen? Hæ? Han la seg jo fullstendig flat og beklaget seg, veldig, veldig ydmykt! Jeg satt og gråt under hele seansen fordi jeg ble så rørt av hans storsinnethet. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Knut. Iselin velger å kutte all kontakt når hun får vite at han ikke er hennes biologiske far. Sikkert fair enough det, men ikke sitt på tv å gi Knut all skyld i etterkant. Han har egentlig bare gjort det han fikk beskjed om, nemlig å holde seg borte. 

Iselin fremstår som bortskjemt og selvopptatt. Skjønner at hun er bitter og sur, men å behandle Knut på denne måten, henger faktisk ikke på greip. Kunne se på programleder Geir, at han også ble litt oppgitt underveis. Han prøvde å forklare litt til Iselin, men hun var ikke mottakelig.

Knut fortjener alt godt!

Anonymkode: 2e041...3f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett episode 2, men ikke episode 3. 

Synes samtalen og situasjonen med farmor var interessant. De (myndige) jentene ønsker ikke at farmor skal fortelle den fraværende faren om deres privatliv. Når farmor likevel gjør det og jentene forsøker å si i fra at de ikke synes det er greit, virker det ikke som om farmor forstår jentenes ønske. 

Synes dette var et interessant dilemma. Farmor ønsker å fortelle sin sønn om jentenes liv, og ønsker å dele stolthet og glede med han som er biologisk far til jentene. Mens jentene ikke ønsker at en fremmed mann skal ha inngående kjennskap til deres privatliv.
Jeg kan forstå begge sider, men tenker at jentenes ønske må komme foran farmors. Jentene er fortsatt nokså unge, og det er i tillegg til å ha blitt sviktet av sin far også blitt sviktet av sin mor så de står ganske alene i verden. De er åpenbart i en sårbar situasjon, og en sårbar alder. 
Vil veldig gjerne høre andre synspunkter på akkurat dette dilemmaet. Hva synes dere er riktig å gjøre i denne situasjonen? 

Anonymkode: 637e7...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2021 den 18.38):

Vil veldig gjerne høre andre synspunkter på akkurat dette dilemmaet. Hva synes dere er riktig å gjøre i denne situasjonen? 

Anonymkode: 637e7...07f

Ingen som vil diskutere dette dilemmaet? 

Anonymkode: 637e7...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ingen som vil diskutere dette dilemmaet? 

Anonymkode: 637e7...07f

Farmor burde respektere dem, samtidig forstår jeg at det er vanskelig å la det være. 

Anonymkode: 51209...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen som vil diskutere dette dilemmaet? 

Anonymkode: 637e7...07f

Jeg er litt delt i grunn. Forstår at de ikke ville slippe han innpå seg for fort. Men at hun har kjøpt hus i nærheten av faren sin er liksom ikke sensitiv informasjon, eiendomsoverdragelser er offentlig informasjon, så jeg ser i grunn ikke problemet med akkurat med det. Hadde det vært informasjon av mer personlig art, som helseproblemer eller samlivsproblemer forstår jeg det.

Har sett episode 3, har aldri vært i en slik situasjon så jeg skal ikke være for bastant, men jeg synes de (da særlig Stine) var litt lite åpne for å høre hans versjon. Hvordan kan de være så sikre på at moren, som nå har flyttet helt til USA, har vært den enkleste og samarbeidsvillig? Jeg tror nesten uansett hva han hadde sagt hadde det vært feil. Forsvarer ikke å kutte kontakten med barna sine, men det sier noe om hvor pressa situasjonen var.

Anonymkode: 2ec47...9c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...