Gå til innhold

«En del av meg» på tv2. Dagens episode


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del av meg, serien som går på tv2. Noen som har sett den? Rørende ❤️

Anonymkode: 69483...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også sett den nå. Lurer også på moren oppi dette her.. men hun har vel blitt bedt om å holdes utenfor programmet. I tillegg til at jeg synes det er underlig at en flytter til sin stefar og at han skulle ha henne som sin egen datter da det ble slutt med han og moren.. at han føler det er greit når han ikke var faren, og at hun ønsker å ha kontakt nå. Men samtidig skjønner jeg at det er ikke alltid blod som er tykkest. uansett, fin serie! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Poster under familie og barn fordi det er det episoden handlet om)

Hva synes dere om Iselin og Knut?

hjertet mitt blør for Knut som ikke har gjort noen ting galt annet enn å elske Iselin som sitt eget barn. Han tok på seg all skyld, for noe som ikke er han sin skyld i det hele tatt. Likevel sitter Iselin der å sier det ikke er godt nok. Jeg likte virkelig ikke den jenta, men antagelig er det en mor som står bak hele konflikten. Det er moren som burde konfronteres, det er antagelig moren og Iselin selv som skapte konflikten. Greit at hun var/er ung og umoden, men likevel… 

 

Anonymkode: 023e9...d0b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett den så ikke så mye å bidra med her, bare lurte på om den er bra?

Høres jo litt interessant ut. Må se :)

Anonymkode: c35fe...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke sett den så ikke så mye å bidra med her, bare lurte på om den er bra?

Høres jo litt interessant ut. Må se :)

Anonymkode: c35fe...4ae

Konseptet tror jeg i grunnen er bra, og deltakerne får jo hjelp, og det er moralsk viktig å gi den hjelpen deltakerne trenger når man først skal lage underholdning av det, så sånn sett var det bra. 
 

men denne episoden handlet om en rett og slett vanskelig jente som taklet informasjonen hun fikk brått kastet på seg svært dårlig og på bakgrunn av det gjorde dårlige valg hun ikke står inne for og skyver alt ansvar over på en totalt uskyldig part. Til og med programlederen ble irritert på henne, så det ut som.

Anonymkode: 023e9...d0b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte kan jeg forstå Iselin. En sårbar ungdom som har trodd hele livet at pappa er ekte pappa, også er det ikke slik likevel.Og hva skulle hun gjøre? Selvfølgelig er det da mer naturlig å følge mor, som er biologisk opphav fremfor å bo sammen med det hun kanskje opplevde som en fremmed mann i en periode. De skilte seg jo, tross alt. 

Samtidig er hun litt "egoistisk" føler jeg. Som du sier så har han ikke gjort annet enn å elske henne som sitt eget kjøtt og blod. Jeg får virkelig vondt av han jeg også, han virker som en utrolig hjertegod mann. Bare det at bildene av henne fremdeles sto fremme og barnerommet urørt sier veldig mye. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. 

Og; selv om han ikke er biologisk pappa, er han mer pappa enn noe annet. 

Endret av Lacuna
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også Iselin virket umoden og lite i stand til å se annet enn sine egne følelser. Hvordan han har det, virker til å være totalt likegyldig for henne…

Kanskje er jeg ikke den rette til å svare på dette, men jeg sitter igjen med en følelse av at hun er en bortskjemt drittunge. Faren min stakk før jeg ble født, synes hun er utrolig heldig som har hatt en så god stefar i livet sitt. Skulle ønske det var jeg som hadde hatt han som stefar.

Anonymkode: 33a30...a15

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett episoden, men tror kanskje jeg misforstod noe for jeg fikk det for meg at jenta var utenlandsadoptert. Men hvis hun var det så må hun jo ha visst at begge foreldrene var adoptivforeldre, og ikke bare den ene, så det gir ikke mening. Men ble det ikke sagt noe om at hun kom til Norge da hun var 20 mnd? Og hun ser jo ikke så veldig norsk ut, med brune øyne og ganske mørk hud på barnebildene. Det ble sikkert gitt en forklaring på dette, men jeg fulgte tydeligvis ikke godt nok med til å få det med meg. Men fikk med meg at han pappaen virket som en utrolig flott fyr! 

Anonymkode: 637e7...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det var rørende i det hele tatt. Synes synd på stefaren og han må  virkelig ha vært svært glad i henne. Merkelig hvordan så mye skyld kan bli hans. Hadde gleda meg til å se, men ble skuffa over denne serien. 

Anonymkode: 805b9...dfc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Konseptet tror jeg i grunnen er bra, og deltakerne får jo hjelp, og det er moralsk viktig å gi den hjelpen deltakerne trenger når man først skal lage underholdning av det, så sånn sett var det bra. 
 

men denne episoden handlet om en rett og slett vanskelig jente som taklet informasjonen hun fikk brått kastet på seg svært dårlig og på bakgrunn av det gjorde dårlige valg hun ikke står inne for og skyver alt ansvar over på en totalt uskyldig part. Til og med programlederen ble irritert på henne, så det ut som.

Anonymkode: 023e9...d0b

Enig! Har sumo så jeg har sett de to neste episodene som henger sammen. 
sitter igjen med en tanke om at ja.. man kan kjenne på skuffelse og sinne, samtidig må en se litt utenfor seg selv, da det er to sider av saken. Den andre har sin historie og sine opplevelser av saken. Tenker også at livet er kort, og når folk ønsker kontakt og er lei seg så bør man åpne armene og ta praten, og prøve se framover. Ting er ofte ikke så svart hvitt som man tror. 
folk gjør så godt de kan, noen ganger feiler man og driter seg ut, og da må det være rom for tilgivelse og rom til å snakke ut. 
veldig trist når folk går i årevis å er sinte på hverandre, men innerst inne savner og ønsker kontakt.. 
tror det ligger mye stolthet 

Anonymkode: 100de...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en 13-åring som har hatt det vanskelig, og fått tilværelsen snudd på hodet uten støtte og hjelp til å håndtere det på en god måte. Du er tross alt fortsatt et barn når du bare er 13 år. Å finne ut at man har levd på en livsløgn er jo vanskelig nok selv for voksne. 

Også som 19-åring synes jeg det er lett å se at hun sliter med å sette ord på følelser og trenger hjelp til å få bearbeidet det som skjedde. Hun sa selv at det var godt å få snakke med en psykolog, og det bør hun kanskje fortsette med. 

På den annen side synes jeg også veldig synd i denne stefaren, som virker som han har vært en god far for henne. I mine øyne får vi ikke hele bildet frem siden jentas mor ikke medvirker i programmet. Skulle gjerne visst mer om hennes rolle her, for det blir feil at kun stefar stilles til veggs på denne måten.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart av mor å holde det hemmelig så lenge at han ikke er hennes biologiske far. Hun er født i 2000, ikke 1932. 

Anonymkode: 171b3...216

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også reaksjonen hennes var i overkant. Kutte kontakten i så mange år med en som tok seg av henne hele oppveksten😱 jeg hadde også blitt sint av å ha blitt løyet til, men ikke så sint i så lang tid.

Og så ser man de neste episodene med hun som gjenopptar kontakten med en far som faktisk ikke var tilstede i oppveksten, og var en dårlig far i de få årene han var der. For en kontrast. 

Anonymkode: fd0f0...c65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

jeg forstår det må ha kommet som et sjokk, men likevel var relasjonen voldsom. Hun spør etter svar på hvorfor han hadde et behov for å være pappaen hennes, og han svarer at farsfølelsen kom raskt etter mor og datter flyttet inn, og han tok del av daglig stell, trilleturer, beleieskift osv. deres bånd var så sterkt at hun valgte å bli boende hos ham da foreldrene skilte seg, så følelsene var Gjensidige.  Han elsket henne rett og slett som sin egen, men det er ikke svar godt nok for henne. Hun er sint på ham, han har sviktet henne, han har gjort henne urett og hun velger å bryte all kontakt i åtte år. Hun var ung og umoden, men likevel burde hun i dag være reflekter nok til å forstå at reaksjonen var overdrevet og at det er mor som bør stilles til veggs her, ikke bare Knut. Hun er heldig og privilegert som har hatt en trygg og god far i livet sitt, det er hun som velger ham bort.

Anonymkode: 023e9...d0b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun er 20 år. Hun har opplevd masse brutte relasjoner og sikkert en hel del annet. En på 20 uten normal oppvekst er fortsatt ganske emosjonelt umoden.

Anonymkode: e9e0c...25c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har sett episoden, men tror kanskje jeg misforstod noe for jeg fikk det for meg at jenta var utenlandsadoptert. Men hvis hun var det så må hun jo ha visst at begge foreldrene var adoptivforeldre, og ikke bare den ene, så det gir ikke mening. Men ble det ikke sagt noe om at hun kom til Norge da hun var 20 mnd? Og hun ser jo ikke så veldig norsk ut, med brune øyne og ganske mørk hud på barnebildene. Det ble sikkert gitt en forklaring på dette, men jeg fulgte tydeligvis ikke godt nok med til å få det med meg. Men fikk med meg at han pappaen virket som en utrolig flott fyr! 

Anonymkode: 637e7...07f

Hun er ikke adpotert, det var et bilde på veggen der av at de alle hadde vært i Thailand (hvor de rir på elefant), og da ser man at moren er opprinnelig fra et annet land (sannsynligvis Thailand?). Så gjetter på at moren fikk henne i Norge med en annen nordmann. Hørte ikke noe om det med 20 mnd, annet enn at det var rundt da Knut kom inn i bildet, kanskje?

Anonymkode: efa2c...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele opplegget blir så utleverende, at jenta burde blitt skjermet fra konseptet underholdning. 

Anonymkode: 94842...c04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er for lit informasjon. Hvem ER faren helnes da? Hva sier mor? Hvorfor har ikke mor forsøkt å bevare forholdet dem i mellom? Eller var ho for opptatt med å være bitter over skilsmissen? Osv. 

Anonymkode: f565a...b12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er ikke adpotert, det var et bilde på veggen der av at de alle hadde vært i Thailand (hvor de rir på elefant), og da ser man at moren er opprinnelig fra et annet land (sannsynligvis Thailand?). Så gjetter på at moren fikk henne i Norge med en annen nordmann. Hørte ikke noe om det med 20 mnd, annet enn at det var rundt da Knut kom inn i bildet, kanskje?

Anonymkode: efa2c...b8c

Å, okey. Så mor er biologisk mor, og jenta er ikke adoptert i det hele tatt? For det var det jeg ikke helt skjønte, hvorfor jenta var så sur på faren over at han ikke er biologisk far, men ikke sur på moren over at hun ikke er biologisk mor. Men det gir mer mening hvis mor er biologisk mor. Jeg burde fulgt bedre med! 

Anonymkode: 637e7...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...