Gå til innhold

En eldre dame trodde jeg var 20, jeg er 40.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp. Er 30, ser ut som 16 🙈😅 Har flere ganger fått spørsmål når jeg er ute på trilletur med barna mine, om jeg er barnevakt for tantebarn 😆

Anonymkode: 97d57...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frankenstein1
Entern skrev (2 timer siden):

En av mine beste venninner er sånn. Første gang hun tok kontakt med meg på Blindern trodde jeg hun var en 14-åring som hadde gått seg bort 😅

Hun er 3 år eldre enn meg 😅

Første gang vi møttes var hun 24 😅

Hun ble fortsatt spurt om legg ikke bare ved kjøp av øl/vin men ved kjøp av røyk, i en alder av 30 😁

Hmm 😆 Vet du hva det var med henne som gjorde at du trodde at hun var så mye yngre? Noe med utstrålingen, stilen, utseendet forøvrig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankenstein1 skrev (14 minutter siden):

Hmm 😆 Vet du hva det var med henne som gjorde at du trodde at hun var så mye yngre? Noe med utstrålingen, stilen, utseendet forøvrig...?

En kombinasjon tenker jeg, hun hadde en sånn veldig åpen/tolerant utstråling som jo kan virke ungdommelig, var veldig slank (altså ikke bare lite fett, men smal kroppsbygning) og gikk stort sett i hettegenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er veldig vanlig. Folk ser yngre ut jo eldre du blir. Selv synes jeg ungdomsskoleelever ser ut om barneskoleelever, og de som går på videregående ser ut som de knapt er ferdig med åttende klasse.

Anonymkode: 83302...ce0

Haha det er sant, husker det også bare på den lille treårsperioden på ungdomsskolen og vgs - når førsteklassingene kom og vi gikk i tredje så var det sånn HERREGUD så vi SÅ små ut for tre år siden?

Husker en gang jeg ble lagt an på av en veldig ung fyr da jeg var 35, og jeg fikk helt latterkrampe, for fyren var jo 17 år i mine øyne. Så var han visst 25.. Var ikke bare han som så ekstra ung ut, jeg trodde hele vennegjengen hans var 15-18, så var de jo rundt 25 alle sammen. Så jeg har mistet helt grepet på å gjette alder på mennesker som er betydelig yngre enn meg for lenge siden. 

Anonymkode: ae8c7...c9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det er nok ganske vanlig - jo eldre man blir selv, jo yngre synes man de unge ser ut ;) Eldre mennesker har i tillegg dårlig syn. Kombinert kan man derfor tro at noen er mye yngre enn de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, jeg over som er på 46 synes ikke de gjør det jeg da. 

Anonymkode: cd97a...3e0

Ok. Jeg er til og med lærer på vgs. Tror det er ganske vanlig. Også andre veien, å tro at «gamle folk» er over 80 alle sammen. 

Anonymkode: 376c4...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nabodamen på 95 år trodde jeg var ei jentunge på 12 år 😂 En gammel mann var overbevist at jeg gikk i 8 klasse på ungdomsskolen. Eldre mennesker synes sikkert vi ser yngre ut, fordi de selv er gamle. Han kunne ikke tro at jeg var over 30 😂

Anonymkode: c1a7b...c09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

En eldre dame i 80-årene trodde jeg var 20 år, jeg er 40 år :fnise: Andre som har opplevd at gamle mennesker tror du er dobbelt så yngre enn det du er? 

Anonymkode: dff4d...51c

Jeg prøver å komme nedi buksa på gamlinger som synes jeg ser ung ut,det bør du også prøve.

Anonymkode: bf646...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at en afrikaner (husker ikke hvilket land) trodde jeg var 12 år. Da var jeg 18 😅. Jeg ble også spurt om leg på polet da jeg var 39 år. Hun ble rimelig flau.

Anonymkode: f5ced...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37, men må fortsatt vise leg på polet når det er de eldste damene som sitter i kassa. 

Jeg tar en buss som ofte blir kjørt av pensjonister som har blitt henta inn igjen som krisevikarer, og flere av dem spør om jeg er voksen når jeg skal kjøpe billett. Alternativet er skoleelev eller pensjonist. 

Jeg tror ikke jeg ser så ung og sprek ut akkurat, så jeg tar det ikke som noe kompliment. Tror det er fordi jeg ser barnslig og lite "damete" ut. Jeg går med hettegenser og joggesko, bruker ikke sminke, har sekk istedenfor veske osv. 

Anonymkode: 0acb8...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare glemt briller. Ingen ser ut som 20, når en er 40 år gammel. Tull! 25+nærmere 30 kanskje,fullt mulig

Anonymkode: 7e8d6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jepp. Er 30, ser ut som 16 🙈😅 Har flere ganger fått spørsmål når jeg er ute på trilletur med barna mine, om jeg er barnevakt for tantebarn 😆

Anonymkode: 97d57...11d

Da hadde jeg begynt å kle meg mer voksent. Sikkert sjarmerende i noen situasjoner, men for å bli tatt seriøst, er det en fordel å se ut som man er 30 år, ikke 16 år.

Anonymkode: b6bf1...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette pleier å skje meg når jeg går "ungdommelig" kledd/casual. Har jeg på en hettegenser er det spørsmål om leg ved kjøp av paracette med en gang. 

Anonymkode: 1e764...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 og i fjor var jeg et sted der de fleste var en del yngre enn meg. De trodde at jeg var på samme alder som dem, fra 29 til 35 år. Synes det var ganske artig 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...